Fortnite deweloper Epic Games postanowił zrobić specjalne wyjątek od swoich zwykłych zasad i zezwolić twórcom korzystającym z nowego narzędzia Creative 2.0 — znanego również jako Unreal Editor dla Fortnite — aby przerobić oryginalne mapy gry.
To dobrze, ponieważ wyścig o odtworzenie oryginalnej mapy z Rozdziału 1 gry już się rozpoczął — a Creative 2.0 wystartowało dopiero w środę. Nasz przewodnik po najlepsze mapy Creative 2.0 zawiera link do wczesnej wersji mapy z rozdziału 1, sezonu 3, którą możesz pobrać i zagrać już teraz.
Normalnie byłoby to sprzeczne FortniteUmowa licencyjna użytkownika końcowego (EULA), która wyklucza tworzenie i publikowanie jakichkolwiek treści opartych na materiałach chronionych prawem autorskim innych osób. Oczywiście obejmuje to własny Fortnite firmy Epic własność intelektualna.
Ale firma Epic zauważyła, że fani chcą odtworzyć grę Battle Royale w jej oryginalnej formie i postanowiła zrobić wyjątek.
„Jesteśmy tak samo podekscytowani, jak wy, aby ponownie przeżyć doświadczenia, które dzieliliśmy na oryginalnej mapie Fortnite Battle Royale Rozdział 1, dlatego przyznajemy specjalny i konkretny wyjątek, aby umożliwić twórcom publikowanie własnych przeróbek map Rozdziału 1 (i tylko mapy rozdziału 1),” Epic powiedział w czwartek w poście na blogu przypisany do Fortnite zespół. „Podobnie jak mapy zbudowane przy użyciu wyspy startowej „Wyspa Battle Royale”, wyspy odtwarzające mapy z Rozdziału 1 nie będą kwalifikować się do monetyzacji. Wszystkie warunki chroniące prawa autorskie i własność intelektualną będą nadal ściśle egzekwowane”.
Mądrze jest ze strony Epic zaspokajać w ten sposób nostalgię fanów; zezwolenie na przeróbki map nic nie kosztuje firmy. Tymczasem Blizzard bezskutecznie walczył z fanowską „wanilią” Świat Warcrafta serwery przez lata, zanim poddają się żądaniom graczy i uruchamiają Klasyka World of Warcraft.
Unreal Editor to potężne narzędzie do modowania, które umożliwia programistom tworzenie i publikowanie map i gier bezpośrednio w Fortnitea la Roblox, a nawet zarobić część przychodów z gry za swoje kłopoty. Został ujawniony i uruchomiony w środę — co było pechem dla byłego projektanta Grand Theft Auto, Lesliego Benziesa, który podniósł pokrywę swojej bardzo podobnej gry z zawartością generowaną przez użytkowników Wszędzie w czwartek.