Technologia AMD FSR 3 FidelityFX Super Resolution zaprezentowana na GDC 2023


AMD opublikowało materiały informacyjne na początku tego miesiąca, dokuczanie nadchodzącemu ujawnieniu swojej nowej generacji FidelityFX na GDC 2023. Zgodnie z prawdą, dziś specjalista od sprzętu ogłosił, że nadchodzi FidelityFX Super Resolution 3.0. Firma próbuje dogonić konkurencyjną firmę NVIDIA, która wydała już wersję 3.0 swojego wzmacniacza/ulepszacza grafiki DLSS dla niewielkiej liczby gier. AMD twierdzi, że FSR 3.0 jest na wczesnym etapie rozwoju, ale ma nadzieję, że jego prace nad skalowaniem czasowym zaowocują szeregiem ulepszeń w stosunku do poprzedniej generacji.

Zespół inżynierów dąży do 2-krotnej poprawy wydajności klatek w stosunku do istniejącej techniki FSR 2.0, która, jak twierdzi, jest już w stanie: „obliczyć więcej pikseli, niż mamy próbek w bieżącej klatce”. Zostanie to osiągnięte poprzez wygenerowanie większej liczby pikseli w bieżącej klatce, poprzez dodanie klatek interpolowanych. Jest wysoce prawdopodobne, że zespół osiągnie punkt w rozwoju, w którym zostanie utworzona co najmniej jedna próbka dla każdego interpolowanego piksela. Zespół chce zapobiec występowaniu pętli sprzężenia zwrotnego — interpolowana klatka zostanie wyświetlona tylko raz, a wszelkie artefakty interpolacji pozostaną tylko przez jedną klatkę.

Odnotowano jednak szereg potencjalnych niepowodzeń — poleganie na zaciskaniu koloru w celu poprawienia koloru przestarzałych próbek nie jest całkowicie wykonalne. Trudno będzie wytworzyć nieliniową interpolację ruchu na wektorach ruchu w przestrzeni ekranu 2D, a interpolacja końcowych klatek będzie oznaczać, że całe przetwarzanie końcowe będzie wymagało interpolacji, wliczając również interfejs użytkownika na pierwszym planie. Jeden z diagramów AMD pokazuje, jak natywna technika renderowania układa się w FSR 2.0 i 3.0.

FSR 3.0 zapewni płynniejszą ogólną rozgrywkę, a jednocześnie pozwoli programistom poświęcić więcej czasu GPU na jakość obrazu. Redukcja opóźnień jest kluczowym obszarem, na którym koncentruje się FSR 3.0 – AMD ma na uwadze graczy, z wysoką liczbą klatek na sekundę i najniższym osiągalnym opóźnieniem jako podstawowymi wymaganiami. Inżynierowie dążą również do płynnej ścieżki aktualizacji z tytułów, które obecnie korzystają z wersji 2.0 FSR.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Linie Garmin Epix 2 i Fenix ​​7 stają się „Pro”

Garmin dołącza do modnego modelu Pro. W środę wprowadza na rynek Epix 2 Pro i Fenix ​​7 Pro, które są wyposażone w...

Windows 11 otrzymuje kilka przydatnych widżetów do monitorowania procesora, pamięci i GPU

Funkcja Windows Widgets wreszcie otrzymuje kilka przydatnych dodatków, które pozwalają monitorować użycie procesora, pamięci i GPU. Neowin zauważył że nowa wersja Microsoftu aplikacja...

Panasas dodaje obsługę S3 do przechowywania brzegowego i przenoszenia do chmury

Niedawne ogłoszenie firmy Panasas o dodaniu platformy brzegowej do rodziny platform skalowalny serwer NAS zbiegło się z planowanym znaczącym przejściem firmy w kierunku...
Advertisment