Technologia AMD FSR 3 FidelityFX Super Resolution zaprezentowana na GDC 2023


AMD opublikowało materiały informacyjne na początku tego miesiąca, dokuczanie nadchodzącemu ujawnieniu swojej nowej generacji FidelityFX na GDC 2023. Zgodnie z prawdą, dziś specjalista od sprzętu ogłosił, że nadchodzi FidelityFX Super Resolution 3.0. Firma próbuje dogonić konkurencyjną firmę NVIDIA, która wydała już wersję 3.0 swojego wzmacniacza/ulepszacza grafiki DLSS dla niewielkiej liczby gier. AMD twierdzi, że FSR 3.0 jest na wczesnym etapie rozwoju, ale ma nadzieję, że jego prace nad skalowaniem czasowym zaowocują szeregiem ulepszeń w stosunku do poprzedniej generacji.

Zespół inżynierów dąży do 2-krotnej poprawy wydajności klatek w stosunku do istniejącej techniki FSR 2.0, która, jak twierdzi, jest już w stanie: „obliczyć więcej pikseli, niż mamy próbek w bieżącej klatce”. Zostanie to osiągnięte poprzez wygenerowanie większej liczby pikseli w bieżącej klatce, poprzez dodanie klatek interpolowanych. Jest wysoce prawdopodobne, że zespół osiągnie punkt w rozwoju, w którym zostanie utworzona co najmniej jedna próbka dla każdego interpolowanego piksela. Zespół chce zapobiec występowaniu pętli sprzężenia zwrotnego — interpolowana klatka zostanie wyświetlona tylko raz, a wszelkie artefakty interpolacji pozostaną tylko przez jedną klatkę.

Odnotowano jednak szereg potencjalnych niepowodzeń — poleganie na zaciskaniu koloru w celu poprawienia koloru przestarzałych próbek nie jest całkowicie wykonalne. Trudno będzie wytworzyć nieliniową interpolację ruchu na wektorach ruchu w przestrzeni ekranu 2D, a interpolacja końcowych klatek będzie oznaczać, że całe przetwarzanie końcowe będzie wymagało interpolacji, wliczając również interfejs użytkownika na pierwszym planie. Jeden z diagramów AMD pokazuje, jak natywna technika renderowania układa się w FSR 2.0 i 3.0.

FSR 3.0 zapewni płynniejszą ogólną rozgrywkę, a jednocześnie pozwoli programistom poświęcić więcej czasu GPU na jakość obrazu. Redukcja opóźnień jest kluczowym obszarem, na którym koncentruje się FSR 3.0 – AMD ma na uwadze graczy, z wysoką liczbą klatek na sekundę i najniższym osiągalnym opóźnieniem jako podstawowymi wymaganiami. Inżynierowie dążą również do płynnej ścieżki aktualizacji z tytułów, które obecnie korzystają z wersji 2.0 FSR.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Lenovo przewiduje duży popyt na akceleratory AMD Instinct MI300X

Ryan McCurdy, prezes Lenovo North America, ujawnił w wywiadzie ambitny, przyszłościowy plan rozwoju produktu Magazyn CRN. Hybrydowe podejście strategiczne stworzy przewidywaną szybką...

Zdobądź ten power bank wielkości dłoni za 35 USD do swojego Steam Deck

Trudno jest znaleźć przenośną baterię, która ma pewną prędkość pod względem mocy, ale nie jest ona zbyt duża. Znaleźliśmy w...

Godzilla x Kong: Nowe Imperium to nie film, to pro wrestling

Zrównam się z Tobą: Godzilla x Kong: Nowe imperium to może być najgłupszy film, jaki kiedykolwiek widziałem. Nie najgorszy...
Advertisment