Szwecja jest idealną pożywką dla jednorożca bezpośrednio do konsumenta


W czasach, gdy ludzie pragną personalizacji, cyfryzacji i zaufania marek, których używają, propozycja skierowana bezpośrednio do konsumenta (D2C) ma sens. A dla szwedzkich firm technologicznych te trzy cechy są po prostu trzema z ich najbardziej cenionych aktywów.

Awans D2C na pierwszy plan w ciągu ostatnich dwóch lat nie jest tajemnicą. Ponieważ podczas pandemii konsumenci żyli prawie wyłącznie w Internecie, byli zmuszeni do nawiązania nowych relacji z markami, które mogłyby zapewnić dostępność produktów lub usług, spersonalizowaną ofertę po zakupie i subskrypcji oraz większą różnorodność, jeśli chodzi o dostawy i realizację.

W związku z tym D2C jest obecnie preferowaną metodą tworzenia relacji zarówno dla dostawców, jak i klientów. A relacje buduje się z zaufania – zaufania do tego, co jest oferowane, wiary w to, że udostępnione dane zostaną wykorzystane dla dobra, i wiary w to, że ich lojalność będzie nadal nagradzana.

W tym miejscu szwedzka oferta e-commerce uderzyła w strunę, jako kraj instynktownie skłaniający się do społeczeństwa, kładący silny nacisk na demokratyzację, dostępność, równość, zdrowie i innowacje. W rezultacie wiele start-upów technologicznych z kraju przyjmuje model D2C jako sposób na lepsze nawiązanie kontaktu z konsumentami i zaspokojenie ich bieżących potrzeb.

Wśród tego idealnego połączenia trendów branżowych i oferty ekosystemowej istnieje duże prawdopodobieństwo, że Szwecja będzie odpowiedzialna za przyszłego jednorożca D2C.

Połączenie świata fizycznego i cyfrowego

Zdrowie i fitness mogą nie być pierwszym sektorem, który przychodzi na myśl, gdy rozważamy możliwości e-commerce, ale to właśnie w tej przestrzeni Szwecja była w stanie napiąć swoje mięśnie społeczne i zamiłowanie do technologii.

Reklama

Do Boxbollen, oferta początkowo pojawia się w prostej formie kuli na końcu sznurka, którą użytkownicy przyczepiają do siebie, zanim zobaczą, ile razy mogą poklepać lub uderzyć piłkę, zanim „spadnie”. Jest to koncepcja, która porwała wyobraźnię Szwedów, a także w Wielkiej Brytanii i Niemczech, a przejęcie przez USA jest nieuchronne.

„Dla nas pierwszymi sterownikami były sprawność fizyczna i zabawa, tworząc sprzęt, z którego mógł korzystać absolutnie każdy w sposób grywalizacyjny” – powiedział współzałożyciel Jacob Eriksson.

Jacob i jego brat Victor wywodzili się ze sportu, a sam sprzęt zyskał początkową atrakcyjność w Szwecji.

Victor wspomina: „W pierwsze Boże Narodzenie po formowaniu sprzedano około 3000 sztuk. Liczba ta wzrosła do 6000 w następne Boże Narodzenie. A potem, rok później, sprzedaliśmy 40 000 sztuk – liczba ta wzrosła do 200 000 w ostatnie Święta Bożego Narodzenia”.

Powód nagłego skoku? Technologia. Jako oferta D2C zawierająca tylko komponent sprzętowy, była to zabawna, oparta na fitnessie jednostka, która mogłaby konkurować z podobnymi rozrywkami na rynku. Jednak późniejsze ujawnienie bezpłatnej aplikacji Boxbollen całkowicie zmieniło propozycję, ułatwiając aspekty społeczności, konkurencji, dostępności, monitorowania i udostępniania.

„To wciąż tylko piłka na sznurku, ale to zaangażowanie, którego pragną konsumenci”, powiedział Jacob. „Otrzymujemy informacje zwrotne na temat tego, w jaki sposób produkt wspiera przyjazną konkurencję i poczucie wspólnoty, a także zdrowie fizyczne i psychiczne poprzez swoje niemal medytacyjne działanie”.

Dowód sukcesu Boxbollen w D2C pochodzi z licznych konkursów Boxball Open, które przyciągnęły tysiące konkurentów w wydarzeniach krajowych, kontynentalnych i światowych. Wzięli w nim udział ludzie w każdym wieku, niezależnie od płci i pochodzenia, udowadniając, że Boxbollen wychwycił ten trend we właściwym czasie, za pomocą odpowiedniego produktu.

Oczywiście nie wszystkie usługi e-commerce są nastawione na podstawową misję tworzenia zabawy. Idea bezpośredniej linii między kupującym a dostawcą niesie ze sobą również ogromny potencjał dla bardziej intymnych lub wrażliwych usług, które można dostarczać w dyskretny, zdigitalizowany sposób.

Do Mojo, to jest dokładnie to, co firma postanowiła zrobić poprzez swoje domowe zestawy płodności dla mężczyzn. Ponownie, założyciel i dyrektor generalny Mohamed Taha starał się uzupełnić bardzo potrzebny fizyczny produkt o obietnicę zaawansowanej technologii, aby zapewnić sukces całego rozwiązania.

Taha powiedział: „Dostarczamy zestawy do testowania nasienia w domu, które są całkowicie nowatorskie w dziedzinie opieki zdrowotnej, która prawie wyłącznie ukierunkowana jest na kobiecą stronę płodności w postaci zapłodnienia in vitro.

„Zrobiliśmy to z dwóch powodów. Po pierwsze, po prostu dlatego, że istnieje ogromna potrzeba udostępnienia takiego rozwiązania, biorąc pod uwagę, jak niedostatecznie zbadana jest męska strona równania. Ale po drugie, wiedzieliśmy również, że podejście D2C do tego problemu pomogłoby zapewnić, że więcej mężczyzn będzie mogło wyprzedzić konkurencję i ocenić swoją płodność znacznie wcześniej w procesie planowania rodziny”.

Fizyczne zestawy wspierają zespoły ekspertów ds. płodności w laboratoriach Mojo w Sztokholmie i Londynie, gdzie próbki pacjentów są analizowane, a następnie przesyłane cyfrowo do użytkownika.

„Instytucje zdrowia nie tylko tradycyjnie pomijają męską płodność w procesie testowania, ale istnieje również poważny problem polegający na tym, że mężczyźni czują się wrażliwi lub podatni na kontrolę” – powiedział Taha. „Możliwość współpracy i pracy przez cały proces z oddanym zespołem specjalistów zarówno w dziedzinie zdrowia, jak i technologii, w sposób, który pozwala uniknąć niezręcznych lub przerażających podróży do gabinetów lekarskich, jest bardzo atrakcyjna dla wielu mężczyzn.

„Możemy podnieść poziom dokładności dzięki opracowanemu przez nas produktowi, oferując jednocześnie spersonalizowaną i delikatną obsługę, która może pochodzić tylko z bardziej bezpośredniej, indywidualnej interakcji z klientem. Pod tym względem D2C było dla nas najlepszym sposobem na sprostanie temu ważnemu wyzwaniu medycznemu”.

Następny jednorożec

Osiągnięcie statusu jednorożca to praca w toku dla firm takich jak Mojo i Boxbollen, ale w Szwecji nie brakuje dowodów na to, że połączenie cyfrowej pomysłowości, aktualności trendów i orientacji społecznej może prowadzić do globalnego znaczenia. Wystarczy zajrzeć do Klarnas, Skype i Spotify tego świata, aby zobaczyć, co może się stać, gdy te gwiazdy się zrównają.

Zarówno Taha, jak i bracia Eriksson opierali się na wiedzy i entuzjazmie, który istnieje w szwedzkich ekosystemach technologicznych i społecznościach inwestorów, aby osiągnąć etap, na którym się obecnie znajdują. I są wszelkie powody, by sądzić, że te platformy będą generować dalszy sukces w nadchodzących latach dzięki poszukiwanemu modelowi D2C.

Dla Boxbollen partnerstwa marketingowe z globalnymi celebrytami i gwiazdami sportu już teraz nabierają rozmachu. Ale wewnętrznie skupiamy się w dużej mierze na technologii.

„Wiemy, jak ważna była aplikacja dla zapewnienia trakcji, a 80% naszego rozwoju produktów jest teraz kierowanych na tę technologię” – powiedział Jacob Eriksson. „To była aplikacja, która odblokowała aspekty społecznościowe i społecznościowe, których ludzie oczekują od marek internetowych, i to właśnie pomoże naszej firmie rozwijać się w przyszłości”.

Dla Mojo możliwości techniczne i medyczne są już wiodące na rynku, ale to znowu sposób, w jaki firma komunikuje się i dociera do ludzi, jest motorem jej sukcesu.

Taha powiedział: „To połączenie technologii, przedsiębiorczości i rozwiązywania problemów społecznych, które tak dobrze pasuje do dzisiejszego świata i naprawdę pasuje do szwedzkiego stylu.

„Gdybym miał założyć firmę w dowolnym miejscu na świecie, zawsze zrobiłbym to w Szwecji – inwestorzy byli tam już wcześniej, talent z uniwersytetów jest niesamowity i ciągle dążymy do tego, by robić rzeczy dobrze za pierwszym razem.

„Dlatego nasza oferta D2C z takim zestawem cech nie ogranicza się do nasienia. Niedługo nasza unikalna i chroniona technologia sztucznej inteligencji zostanie również wykorzystana do analizy stanu zdrowia wszelkiego rodzaju materiału biologicznego, co umożliwi nam stworzenie pierwszego na świecie „biobanku” komórek ludzkich i danych dotyczących zdrowia”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Goodnotes na iPada zaktualizowany o obsługę Apple Pencil Pro

Wraz z premierą nowości iPad Air M2 I iPada M4 ProApple wprowadziło także nowość Ołówek Apple Pro który ma taki sam wygląd jak...

COLORFUL przedstawia nowe laptopy do gier z serii EVOL G

Firma Colourful Technology Company Limited, wiodąca marka komponentów do komputerów do gier, laptopów do gier i produktów audio Hi-Fi, z dumą przedstawia nowe...

Emulator gry PPSSPP jest teraz dostępny w sklepie iOS App Store

Widzieliśmy wiele emulatorów gier pojawiających się w App Store po tym, jak Apple zmienił swoje wytyczne, zezwalając na takie oprogramowanie. Po wydaniu...
Advertisment