Śledczy Urzędu Pocztowego postrzegali kierowników poczty jako „wrogów” – i takimi się stali


Jak wynika z raportu za rok 2013 dla rady generalnej organizacji, pracownicy Urzędu Pocztowego prowadzący dochodzenie w sprawie zastępców poczty w związku z niewyjaśnionymi brakami na kontach nie zajęli się twierdzeniami, jakoby winny był system komputerowy.

Podczas ostatniej rozprawy w Skandal na poczcie Horizon ustawowego dochodzenia publicznego, byłego tymczasowej rady generalnej Urzędu Pocztowego, Chrisa Aujarda, zapytano o jego wiedzę na temat praktyk stosowanych przez wewnętrznych śledczych organizacji.

W dziale bezpieczeństwa, na którego czele stał wówczas John Scott, znajdował się personel odpowiedzialny za dochodzenie w sprawie zastępców poczty w przypadku niewyjaśnionych braków księgowych. Następnie formułowaliby zalecenia dotyczące ścigania zastępców kierowników poczty.

W latach 2000–2015 ponad 700 kierowników poczty zostało skazanych za przestępstwa takie jak oszustwa i kradzieże, na podstawie dowodów z systemu detalicznego i księgowego Horizon stosowanego w oddziałach, który w 2019 r. Sąd Najwyższy udowodnił, że jest podatny na błędy. Do tej pory uchylono ponad 100 niesłusznych wyroków skazujących, a rząd je wprowadził ustawodawstwo uchylające pozostałą część.

Aujardowi odniesiono się do e-maila, który otrzymał w styczniu 2014 r. od Rona Warmingtona, niezależnego księgowego z zakresu medycyny sądowej, zawierającego projekt raportu, w którym skrytykowano działania wydziału bezpieczeństwa. Susan Crichton, bezpośrednia poprzedniczka Aujarda, poprosiła Warmington o sporządzenie raportu, gdy przejęła odpowiedzialność za wydział, aby umożliwić jej lepsze zrozumienie jego działalności.


Przeczytaj o zeznaniach Susan Crichton w publicznym śledztwie

Reklama

Przeczytaj krótką historię dotychczasowego dochodzenia publicznego w sprawie skandalu Post Office Horizon


W 2012 r. firmie Second Sight, której dyrektorem jest Warmington, powierzono zadanie przeprowadzenia dochodzenia w sprawie zarzutów stawianych systemowi Horizon przez zastępców poczty, których obwiniano za niewyjaśnione braki na kontach. Raport nie powstał po wywiadach ze śledczymi, ale opierał się na rozległej wiedzy Warmingtona na temat przypadków, w których wobec kierowników poczty wszczęto postępowanie karne w związku z niedociągnięciami.

W raporcie stwierdzono, że śledczy i dochodzenia Urzędu Pocztowego „w przeważającej mierze skupiały się na uzyskaniu pozwolenia na fałszywą księgowość” od kierowników poczty lub pracowników. „Wydawało się, że śledczy często nie zwracali uwagi na zapewnienia rozmówcy o niewinności lub na jego odniesienia do nieprawidłowości w transakcjach. Wydaje się, że wykazali niewielką lub żadną chęć ustalenia podstawowej przyczyny danego niedoboru”.

Jak wynika z raportu, postawa ta wydawała się „podyktowana chęcią «odzyskania pieniędzy» od naczelnika poczty” wynikającą ze świadomości, że fałszywe przekonanie księgowe zapewniłoby Urzędowi Pocztowemu „stosunkowo niedrogą drogę” do osiągnięcia tego celu .

Przytłaczające wrażenie, jakie daje lektura zapisów rozmów kwalifikacyjnych, jest takie, że zastępcę dyrektora uważano za wroga biznesu

Raport Rona Warmingtona z 2013 r., Second Sight

„W żadnym z dotychczas zbadanych przypadków żaden śledczy nie odnotował niczego, co wskazywałoby na istnienie rozległego problemu systemowego godnego zbadania, pomimo podobnych zarzutów formułowanych przez różnych, niepowiązanych ze sobą kierowników poczty” – poinformował Warmington.

„Przytłaczające wrażenie, jakie wynika z przejrzenia zapisów rozmów kwalifikacyjnych, jest takie, że zastępcę dyrektora uważano za wroga biznesu”.

W raporcie dodano, że w zespole śledczym panowała kultura zakładająca, że ​​zastępcy kierowników poczty byli winni prowadzenia dochodzenia, a nie poszukiwania prawdy.

„Ponieważ nie zbadali twierdzeń zastępcy naczelnika poczty ani nawet nie zwrócili na nie należytej uwagi podczas przesłuchań, śledczy zrazili ich wszystkich. To właśnie ta grupa, podkomendni, którzy najwyraźniej nadal uważają się nie tylko za niewinnych, ale także za oszukanych przez Pocztę, tak naprawdę stali się wrogami biznesu” – kontynuował.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu podoficerów i problemy, jakich doświadczyli z powodu oprogramowania księgowego (zobacz poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).


• Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon

• Obejrzyj także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia




Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Wyprzedaż z okazji 4. rocznicy GoDeal24: oszałamiające zniżki na oryginalne oprogramowanie

GoDeal24 świętuje swoje 4. urodziny, organizując przez te wszystkie lata wyjątkową wyprzedaż dla naszych klientów. Zdobądź oprogramowanie, które chcesz, w cenach sprzed...

Twitter to teraz oficjalnie X.com

Sieć społecznościowa znana wcześniej jako Twitter została oficjalnie przyjęta X.com dla wszystkich swoich podstawowych systemów. Oznacza to pisanie twitter.com w Twojej przeglądarce...

Ghost of Tsushima umożliwia jednoczesne korzystanie z generacji klatek DLSS 2 i FSR 3

Najnowsza aktualizacja Ghost of Tsushima umożliwia jednoczesne korzystanie z super rozdzielczości DLSS 2 i generacji klatek FSR 3, dzięki czemu masz wyjątkową korzyść...
Advertisment