Oszałamiająca sekwencja walki nad jeziorem Neversów wykorzystywała prawdziwych aktorów, a nie cyfrowych


[Ed. note: Spoilers for The Nevers episode 3, “Ignition,” ahead.]

HBO Wiktoriańska seria przygodowa Nevers w pełni sprawdza się w odcinku 3, „Ignition”, podczas niesamowitej sekwencji walki, która zaczyna się znikąd. Bohaterka serialu Amalia True jest jedną z „Dotkniętych”, ludzi, którzy zdobyli nieziemskie moce dzięki nadprzyrodzonemu wydarzeniu. Zrobiła sobie wrogów, więc w „Ignition” w reżyserii Davida Semela i napisanym przez Kevina Lau nagle wpadła w drogę podczas przejażdżki powozem i zrzuciła z mostu do jeziora. Sługa jej wroga, Odium, podąża za nią – i kiedy spokojnie wychodzi na powierzchnię wody, zdaje sobie sprawę, że ma ogromne kłopoty.

W następnej sekwencji Amalia (grana przez Laurę Donnelly) nie może wynurzyć się, by walczyć z Odium (Martyn Ford) bez tupnięcia jej w twarz lub uderzenia w nią ciężkim łańcuchem i hakiem. I nie może długo pozostawać pod wodą bez utonięcia. Bitwa, która następuje, jest szybka i szalona, ​​i często uchwycona w ujęciach, w których Donnelly pływa pod wodą, podczas gdy Ford wydaje się stać na powierzchni nad nią. To rodzaj sekwencji, która podpowiada: „Jak im się udało zrobić że?” pytania. Więc Polygon poszedł do Nevers Kierownik VFX Johnny Han o to zapytać.


Reklama

Zdjęcie: HBO

Najbardziej zaskakującą rzeczą, jaką Han mówi Polygonowi, jest to, że sekwencja w ogóle nie wykorzystuje cyfrowego zastępowania aktora, a bardzo niewiele ujęć jest połączonych lub używa kaskaderskiego podwójnego. „Wszyscy aktorzy – i jesteśmy z tego naprawdę dumni – przez cały czas są całkowicie prawdziwi” – mówi Han. „Pozostawiliśmy opcję cyfrowych dubletów w tylnej kieszeni, jeśli nie wyglądało to tak wspaniale, ale nasi aktorzy wykonali niesamowitą robotę. Laura, która gra Amalię, była takim żołnierzem, nie mogę powiedzieć, jak ciężko przez to pracowała, i nigdy nie mrugnęła okiem, przez co przeszła. Helen [Steinway Bailey], jej trener kaskaderów i sobowtór, zawsze ćwiczył z nią sceny, a korzystanie z niej zawsze było opcją. Ale trzeba przyznać Helen, że trenowała Laurę, nie musieliśmy używać Helen, z wyjątkiem dwóch lub trzech strzałów, które były na drutach. Laura zrobiła 99% tego, co widzisz na ekranie ”.

„To było naprawdę trudne fizycznie” – mówi Donnelly Polygon. „Ale miałem absolutną piłkę. Z pewnością nie było to coś takiego, jak kiedykolwiek wcześniej. Nigdy nie nurkowałem ani nic, więc musiałem poświęcić dwa dni na trening, żeby się nauczyć. Byłem więc w kombinezonie na podwodnej scenie w Pinewood Studios i nauczyłem się, jak schodzić pięć metrów pod odpowietrznikiem, goglami i tak dalej. Drugiego dnia spodziewają się, że zdejmiesz oddech i gogle, i po prostu musisz przepłynąć 25 stóp przez zbiornik. To była prawdopodobnie najbardziej onieśmielająca rzecz, jaką kiedykolwiek musiałem zrobić w pracy ”.

Odium tnie Amalię łańcuchem i hakiem na Nevers

Zdjęcie: HBO

Sekwencja została nakręcona późną zimą, więc nie można było tego wszystkiego zrobić w plenerze: „Szczerze mówiąc, nie chodziło tylko o to, by nie wkładać aktorów do lodowatej wody” – mówi Han. „To było jak:„ Może być zamrożone, możemy nie być w stanie tego położyć ktoś w wodzie. ”” Ale załoga wykonała początkowe i końcowe ujęcia walki na miejscu, aby ugruntować sekwencję w rzeczywistości.

„To sztuczka” – mówi Han. „Spraw, by pierwszy strzał był prawdziwy, a ostatni, a to pomoże Ci uwierzyć w sekwencję”. W tym pierwszym ujęciu Ford wyszedł na ukrytą platformę pod powierzchnią wody, a powierzchnia wody została cyfrowo wymieniona.

„W pewnym momencie rozmawialiśmy na przykład:„ Dlaczego po prostu nie zrobimy całej sekwencji z ukrytą platformą? ”- mówi Han. „Mój pogląd na to był taki, że zrobiono to całkiem sporo. Mój ulubiony przykład to Superman 2, kiedy generał Zod po raz pierwszy przybywa na Ziemię. Przybywa na środek małego stawu i wychodzi na brzeg, jakby szedł po wodzie. Ukryta platforma, zawsze działa ”.

Obserwowanie odium pod wodą w poszukiwaniu Amalii
Zdjęcie: HBO i Zdjęcie: HBO

Jednak jego pytanie brzmiało: „W jaki sposób posiadamy to i sprawiamy, że jest to zgodne z charakterem Odium?” On i jego zespół chcieli, aby reakcja wody na Odium była charakterystyczna i mocno sugerowała nadnaturalny efekt jego mocy. „Bardzo wcześnie wpadłem na pomysł, że woda powinna zachowywać się prawie tak, jakby otaczało go specjalne pole magnetyczne lub pole, które zmienia zachowanie wody” – mówi Han. Wykorzystali prawdziwą fizykę wody, aby zainspirować ruch bąbelków i wirów w wodzie, ale także eksperymentowali z materacami z pianki z pamięcią i trampolinami, aby zainspirować wizualny efekt cofania się wody od obecności Odium, a następnie szybkiego odbijania. Na szczęście, jak mówi Han, znajdował się park trampolin „dosłownie po drugiej stronie ulicy od naszych studiów”, gdzie on i jego zespół mogli szukać wizualnych inspiracji.

„Powierzchnie nie są solidne” – mówi Han. „Są elastyczne, ale wciąż jest w nich napięcie. W ten sposób woda naprawdę miałaby wrażenie, że reaguje na niego, a on nie reaguje na wodę ”.

Podczas gdy Ford był na miejscu w pierwszym ujęciu, Donnelly została cyfrowo dodana po fakcie – cała jej akcja w sekwencji została nakręcona w tym czołgu, w którym była szkolona, ​​w angielskim Pinewood Studios. Specjalny aparat, który można było ustawić na powierzchni wody, został użyty do uchwycenia ujęć, na których Amalia jest pod wodą, ciągnąc się za łańcuch Odium. To pozwoliło ekipie zajmującej się efektami uzyskać efekt podzielonego ekranu bez cyfrowego komponowania, jednocześnie rejestrując akcję nad i pod powierzchnią.

Zdjęcie: HBO i Zdjęcie: HBO

„Udało nam się zastosować specjalną obudowę podwodną do aparatu, która była specjalnie wyważona pod względem wagi” – mówi Han. „Coś pod wodą jest dość wyporne i bardzo łatwo można przesuwać kamerę i dźwig, ale w momencie, gdy znajdziesz się nad wodą, jest naprawdę ciężkie. Mieliśmy więc specjalną obudowę, która pozwalała na swobodne poruszanie się kamery nad i pod wodą. Jest to również bardzo mała obudowa, więc nie powodowała dużego rozprysku ani bąbla powietrza za każdym razem, gdy wchodziliśmy pod wodę ”.

„Jesteśmy naprawdę dumni z tych ujęć” – mówi Han. „Ogólnie rzecz biorąc, wszyscy czujemy, że ta sekwencja naprawdę działa, ponieważ nie zrobiliśmy zbyt wiele CG. Użyliśmy efektów wizualnych tam, gdzie jest to naprawdę potrzebne, aby wymienić wodę i dodać jezioro z zielonym ekranem. I nie było to zbyt fantastyczne. Każde ujęcie sprawia wrażenie, jakby robił to kamerzysta, ponieważ kamerzysta naprawdę zrobił obsługiwać go ”.

W niektórych ujęciach patrząc w górę z punktu widzenia Amalii, zamiast zielonego używano białego ekranu, aby uchwycić wrażenie zachmurzonego nieba. „Ze sposobem, w jaki woda zniekształca i załamuje obraz za nią, można wiele ujść na sucho” – mówi Han. „Gdybyśmy sprawili, że jest zielony, wyodrębnienie zieleni byłoby bardzo trudne. Drobne rzeczy, takie jak ta, pomagają – każdy freebie, który dostajemy na planie, w kamerze i nie musimy tego robić później w poście, wykorzystamy każdą okazję… Mieliśmy więc system, w którym mogliśmy zamienić to między białym i zielonym, prawie jak zasłona, jak kurtyna na scenie, którą po prostu pociągamy w tę iz powrotem ”.

Zdjęcie: HBO i Zdjęcie: HBO

Han mówi, że jednym z największych wyzwań w planowaniu sekwencji z koordynatorem kaskaderów Rowleyem Irlamem i kierownikiem ds. Efektów specjalnych Mike’iem Dawsonem było zaprojektowanie sekwencji tak, aby zaskoczyć widzów, jednocześnie ucząc ich więcej o umiejętnościach Touched. „Jak sprawić, by było to coś, co opowiada historię ich mocy, a nie jest tylko ogólną sekwencją walki?” Mówi Han. „Jak pokazać spryt Amalii, będąc nie tylko wojownikiem, ale myślicielem?”

Ostatecznie odpowiedź polegała na tym, że Amalia użyła przeciwko niemu mocy Odium, używając jego niezdolności do rozbicia powierzchni wody i uduszenia go spod powierzchni własnym łańcuchem.

„Te zdjęcia mamy z profilu” – mówi Han. „Ford wisi na czterech drutach, prawie jak hamak, ponieważ chcieliśmy, aby faktycznie opierał się o wodę. Nie chcieliśmy, żeby wyglądał, jakby miał płaskie plecy, chcieliśmy, żeby naprawdę czuł się, jakby zanurzał się w wodzie, znowu jak trampolina. A Laura jest faktycznie pod wodą. To ta sama wydajność, wszystko w jednym ujęciu. Nie rozstrzeliwaliśmy jej osobno, nie rozstrzeliwaliśmy go osobno ”.

Praca nad wygraną walki.
Zdjęcie: HBO i Zdjęcie: HBO

Han mówi, że większość cyfrowego majstrowania przy tej sekwencji polegała na zastąpieniu zielonego ekranu lokalizacją i zastąpieniu powierzchni wody. „Reakcja wody na niego walczącego, to wszystko zostało zastąpione, aby być bardziej aktywnym, aby wyglądało na to, że naprawdę walczy, a woda naprawdę uderza i pryska o niego”.

Donnelly mówi, że pomimo fizycznych wymagań sekwencji była pewna swojej pracy. „Kiedy byłam młodsza, byłam gimnastyczką, więc dość dobrze znam się na rzucaniu się w powietrze i miejmy nadzieję, że nie wyląduję na głowie” – mówi. „To było fizycznie wyczerpujące, ale było też świetną zabawą. Martyn Ford to nie tylko największy człowiek na świecie, ale także jeden z najmilszych ludzi. Świetnie się bawiliśmy, gdy próbowałem wejść na niego ociekający mokrym i wiktoriańskim strojem ”.

Ostatecznie Han uważa, że ​​sekwencja działa, ponieważ tak niewiele z niej jest cyfrowych, że rzeczywistość jest odtwarzana dla publiczności. „Wyobraź sobie, jak wyglądałaby sekwencja, gdybyśmy zrobili to wszystko w CG” – mówi. „Często zdarza się, że dostajesz naprawdę szalone ruchy kamery, które wydają się nadprzyrodzone. Interesującą rzeczą w efektach wizualnych jest to, że czasami możesz iść w zbyt wielu różnych kierunkach. Nieograniczone płótno jest często twoim upadkiem, ponieważ istnieje pewien arogancki sposób myślenia, który mówi: „Możemy wymyślić coś lepszego niż rzeczywistość”. Ale kiedy masz coś do zakotwiczenia, to zawsze pomaga ”.

Aby zobaczyć więcej nagrań zza kulis walki, obejrzyj Filmik HBO na temat tego odcinka.

Finał walki
Zdjęcie: HBO i Zdjęcie: HBO



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Coldplay, Drake i inni artyści UMG powracają do TikTok

Po rozwiązaniu sporu dotyczącego opłat licencyjnych i zasad sztucznej inteligencji, utwory artystów z UMG są teraz ponownie dostępne dla twórców TikTok. Oznacza to powrót...

Czy plan AI SAP Labs może przyspieszyć migrację do chmury?

Położona na skąpanych w słońcu wzgórzach Prowansji, na północ od Cannes i Antibes, znajduje się Sophia Antipolis, znane centrum technologii i nauki, w...

Najlepsze wyposażenie BAL-27, kompilacja klas w MW3

Masz ochotę użyć karabinu szturmowego, który sprawdza się zarówno w walce z bliska, jak i na dystansie? Nie szukaj dalej...
Advertisment