Po rozwiązaniu sporu dotyczącego opłat licencyjnych i zasad sztucznej inteligencji, utwory artystów z UMG są teraz ponownie dostępne dla twórców TikTok.
Oznacza to powrót długiej listy artystów, w tym Bad Bunny, Sting, The Weeknd, Alicia Keys, Drake, Billie Eilish, Kendrick Lamar, Rosalía, Harry Styles, Ariana Grande, Justin Bieber, Adele, U2, Elton John, Brandi Carlile, Coldplay, Bob Dylan i Post Malone…
W lutym artyści UMG zostali wycofani z TikTok
Twórcy TikTok mogą nakładać na swoje krótkie filmy klipy z piosenkami popularnych artystów dzięki umowom licencyjnym z największymi wytwórniami. Jednak umowa z UMG (Universal Music Group) wygasła pod koniec stycznia, a wytwórnia odmówiła podpisania się pod warunkami odnowienia proponowanymi przez TikTok – które wiązałyby się z niższymi opłatami licencyjnymi i zezwoleniem na wersje ich piosenek oparte na sztucznej inteligencji.
Gdy nie osiągnięto porozumienia, utwory artystów UMG zostały usunięte z platformy.
Piosenki Taylor Swift wróciły na TikTok w zeszłym miesiącu, po najwyraźniej osiągnięciu indywidualnej umowy z twórcą aplikacji. Udało jej się to zrobić, ponieważ piosenkarka i autorka tekstów zachowuje własność własnej muzyki, wykorzystując UMG wyłącznie do dystrybucji.
Spór został rozwiązany, a wszyscy artyści wrócili
TikTok i UMG wydały wspólne oświadczenie ogłoszenie nowej umowy licencyjnej.
Wspólna umowa wyznacza nową erę strategicznej współpracy między obiema organizacjami, zbudowanej na wspólnym zaangażowaniu w pomoc artystom i autorom piosenek UMG w osiągnięciu ich potencjału twórczego i komercyjnego. Wykorzystując najlepszą w swojej klasie technologię, możliwości marketingowe i promocyjne TikTok, UMG i TikTok zapewnią autorom piosenek i artystom UMG wyższe wynagrodzenia, nowe możliwości promocji i zaangażowania w przypadku ich nagrań i piosenek, a także wiodące w branży zabezpieczenia w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji.
Czytając między wierszami, wydaje się, że UMG uzyskało część lub całość żądanych tantiem, a także osiągnęło porozumienie w sprawie tego, co można, a czego nie można zrobić za pomocą sztucznej inteligencji.
Dyrektorzy generalni obu firm z radością przyjęli transakcję.
Dyrektor generalny UMG, Lucian Grainge: „Nie możemy się doczekać współpracy z zespołem TikTok, aby wspierać zainteresowania naszych artystów i autorów piosenek oraz wprowadzać innowacje w zakresie zaangażowania fanów, jednocześnie zwiększając monetyzację muzyki w mediach społecznościowych”.
Dyrektor generalny TikTok, Shou Chew: „Jesteśmy zaangażowani we współpracę, aby zwiększać wartość, odkrywać i promować wszystkich niesamowitych artystów i autorów piosenek UMG, a także pogłębiać ich zdolność do rozwoju, łączenia się i angażowania społeczności TikTok”.
Producent aplikacji do tworzenia krótkich filmów oświadczył również, że zapewni, że narzędzia AI będą „odpowiedzialnie rozwijane” w sposób chroniący ludzką kreatywność.
zdjęcie zrobione przez Hanny’ego Naibaho NA Usuń rozpryski
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.