Po swoim raporcie, który pokazał użytkownikom Androida przechodząc na iPhone’a na najwyższym poziomie od 5 lat, CIRP publikuje dziś badanie, które ujawnia, dlaczego ludzie dokonują zmiany. Domyślasz się, jaki jest powód numer jeden? Podpowiedź, to nie jest iMessage.
Ostatni raport CIRP pokazał, że 15% nabywców nowych iPhone’ów w USA pochodzi z Androida. Teraz firma ma opublikował kontynuację swojego Substack To pokazuje, dlaczego użytkownicy Androida w Stanach Zjednoczonych rezygnują ze statku.
Podczas gdy niebieskie bąbelki iMessage są często określane jako siłą napędową iPhone’a (jak również zamknięcie), co ciekawe, był to najrzadziej cytowany powód zmiany.
Głównym powodem był w rzeczywistości problem z działaniem Androida. Ponad 53% respondentów stwierdziło, że przeniosło się na iPhone’a z powodu problemów ze smartfonem z Androidem. Cytowane szczegóły brzmiały: „ich stary telefon im nie służył, ponieważ się starzeje, wymaga naprawy lub ma jakieś wady, które wpływają na ich wrażenia z użytkowania”.
Drugim najczęstszym powodem zmiany były nowe funkcje iPhone’a, takie jak „lepszy aparat, ulepszone opcje akcesoriów lub bardziej intuicyjny interfejs użytkownika”.
Smartfony z Androidem ze średniej i niższej półki można kupić taniej niż iPhone’y, ale 15% ankietowanych stwierdziło, że wydaje „mniej na nowego iPhone’a, niż się spodziewali, lub na porównywalny smartfon z Androidem”. CIRP twierdzi, że to dzięki klientom znajdującym zniżki na iPhone’y.
Wreszcie, zaledwie 6% osób, które przestawiły się z Androida na iPhone’a, stwierdziło, że zdecydowało się na iMessage i FaceTime.
Chociaż może to być stosunkowo niewielka próbka w porównaniu z dużym obrazem użytkowników w USA, sugeruje to, że problem niebieskich bąbelków może być przesadzony wśród społeczności technologicznej, a przeciętni użytkownicy nie postrzegają tego jako większego problemu.
Jednak chociaż przejście na iPhone’a może nie być remisem, iMessage może stać się przekonującym powodem do pozostania, gdy nowi użytkownicy się do niego przyzwyczają.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.