Umarł iPhone — niech żyje iPhone


Wielu przewidywało śmierć iPhone’a. byliśmy w Szczytowy iPhone kilka różnych czasów. Widzieliśmy “stagnacja wzrostu”, „zbliżające się kłopoty” i prognozy, że inne firmy ukradną Apple udział w rynku lub że urządzenia do noszenia lub słyszalne, AR, VR, XR lub SomethingElseR przejmą kontrolę nad smartfonem. A jednak iPhone pozostaje tym, czym był przez półtorej dekady: odnoszącym największe sukcesy produktem elektroniki użytkowej, biznes o wartości 51 miliardów dolarów tylko w pierwszych trzech miesiącach tego roku.

Bardziej uczciwie można powiedzieć, że iPhone jest kompletny. Właśnie tym zajmiemy się w tej aktualizacji statusu. Nie jest martwy, nie umiera, ale może jest to produkt, nad którym nie ma już wiele do zrobienia. Dotyczy to ogólnie smartfonów, naprawdę; miliardy ludzi ma w kieszeniach tafle szkła, a dla większości ludzi te płyty są teraz urządzeniami. Ogólnie rzecz biorąc, użytkownicy nie chcą nowych funkcji ani wielkich przeróbek interfejsu. (Zobaczymy, czy składane telefony mogą wywołać kolejny cykl nowych pomysłów, ale nie wstrzymywałbym oddechu.) Chcą po prostu, aby ich urządzenie było trochę szybsze, działało trochę dłużej i być może kosztowało trochę mniej. Wymieniają swoje, gdy się zepsują i ani chwili wcześniej.

Ale dziedzictwo iPhone’a jeszcze się nie skończyło. Wręcz przeciwnie, w rzeczywistości. Wydaje się wysoce prawdopodobne, że w przyszłym tygodniu na konferencji programistów Apple WWDC, zobaczymy pierwszy zestaw słuchawkowy tej firmy do rzeczywistości mieszanej. Jeśli plotki i raporty są prawdziwe, ten zestaw słuchawkowy będzie szokująco drogi i niezbyt użyteczny, podobnie jak pierwszy iPhone 700 $ 3G bez 3G. Ale pokaże niesamowite nowe sposoby interakcji z technologią, podobnie jak multi-touch w iPhonie. Apple założy się, że programiści mogą sprawić, że wszystkie nowe technologie będą potężniejsze, tak jak App Store zmienił iPhone’a w maszynę do wszystkiego.

Prawdziwa historia iPhone’a nie dotyczy smartfonów. Chodzi o sposób, w jaki Apple nauczyło świat dotykać ekranu, polegać na jednym urządzeniu do robienia wszystkiego, wchodzić w interakcje ze sobą i ze światem za pomocą technologii. iPhone dał Apple niepowstrzymaną maszynę marketingową, niezrównany łańcuch dostaw i kulturowy prestiż, co jest wręcz dziwaczne jak na firmę zajmującą się gadżetami. To wszystko przyda się Apple, gdy nawiguje po tym, co będzie dalej.

Apple nie wymyśliło świata, w którym żyjemy, ale iPhone z pewnością odegrał ogromną rolę. A jeśli to, co będzie dalej, to AR i VR i okulary na naszych twarzach, to zadziała tylko dlatego, że iPhone zadziałał. Przyszłością może nie są smartfony, ale iPhone nigdzie się nie wybiera.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Razer przedstawia kontroler gier mobilnych Kishi Ultra

Razer, wiodąca globalna marka lifestylowa dla graczy, przedstawia dziś Razer Kishi Ultra, przełomowy dodatek do świata gier mobilnych. Kishi Ultra, kontroler do...

Test techniczny Hadesa 2 jest próbą samokontroli

Wyobraź sobie najdoskonalszy grill — mnóstwo wędzonych mięs, wszystkie właściwe strony, każdy placek, rodzaj ciasteczka lub ciasta, a nawet słynne bułki obiadowe Twojej...

NVIDIA GeForce NOW nie daje spokoju Wicked i pięciu innym grom

Czas stać się trochę niegodziwym. Członkowie mogą teraz przesyłać strumieniowo No Rest for the Wicked z chmury. Prowadzi sześć nowych gier,...
Advertisment