Europa kontynentalna dostarczyła usługi konsultingowe Tata (TCS) z siedzibą w Indiach oraz szerszy sektor outsourcingu IT z pozytywnymi powodami wynikającymi z pandemii Covid-19.
W swoich wynikach za ostatnie 12 miesięcy, TCS wskazało Europę kontynentalną jako jedyny region, w którym sprzedaż wzrosła, z 5,5% wzrostem.
W roku finansowym 2021, który zakończył się w marcu, również Europa kontynentalna odnotowała więcej przychodów TCS niż Wielka Brytania, stanowiąc 16,3% całości, w porównaniu z 15,6% w Wielkiej Brytanii.
W międzyczasie w ostatnich trzech miesiącach roku region po raz pierwszy zanotował ponad 1 mld USD kwartalnej sprzedaży, z 16,8% globalnej sprzedaży wynoszącej nieco poniżej 6 mld USD w Europie kontynentalnej.
W ciągu roku bezprecedensowa niepewność i wyzwania biznesowe dla dostawców IT i ich klientów wyniki TCS, lidera sektora IT, pokazują pozytywne sygnały, ponieważ światowa gospodarka chce przyspieszyć po spowolnieniu Covid-19.
Na całym świecie firma TCS odnotowała w ostatnim pełnym roku sprzedaż o wartości nieco ponad 22 mld USD, co stanowi wzrost o 0,7% w porównaniu z rokiem poprzednim, a zysk wyniósł 4,5 mld USD. Firma zatrudniła również ponad 40 000 pracowników, co daje łącznie ponad 488 000 pracowników.
W Europie kontynentalnej TCS wygrał szereg znaczących kontraktów, wykraczających poza tradycyjny outsourcing związany z firmami świadczącymi usługi IT z Indii.
Obejmowały one umowę dotyczącą oprogramowania, w ramach której francuski bank Société Générale Securities Services zaadoptował platformę TCS BaNCS, aw Belgii ubezpieczyciel AG podpisał umowę z TCS w ramach projektu poprawy kanałów cyfrowych i modernizacji systemów informatycznych.
Region skandynawski również odniósł znaczące sukcesy dla TCS, a firma budowlana Skanska podpisała kontrakt, aby wesprzeć jej ambicję stania się najbardziej zaawansowaną cyfrowo firmą w branży budowlanej, podczas gdy szwedzki Ericsson korzysta z wiedzy TCS, aby pomóc jej zbudować i obsługiwać cyfrowe badania i rozwój w chmurze Miejsce pracy.
Ale być może najważniejszym punktem rozwoju TCS w Europie kontynentalnej był jego przejęcie działalności informatycznej Deutsche Bank Postbank Systems w ramach wieloletniej współpracy z niemieckim bankiem o wartości ponad 100 mln USD. Dzięki przejęciu TCS zatrudni 1500 pracowników z rozległymi umiejętnościami w zakresie bankowości SAP i pogłębi relacje z jedną z największych firm w Europie.
„Nasze inwestycje w ciągu ostatniej dekady w budowanie nowych możliwości oraz badania i innowacje dają nam dobrą pozycję na przyszłe wieloletnie możliwości w zakresie usług technologicznych” – powiedział Rajesh Gopinathan, dyrektor generalny TCS.
Peter Schumacher, Prezes firmy doradztwa w zakresie zarządzania The Value Leadership Group, powiedział, że wyniki TCS odzwierciedlają duże zapotrzebowanie ze strony firm w kontynentalnej Europie na pokrycie kosztów i podjęcie w przyspieszonym tempie inicjatyw transformacyjnych na dużą skalę, umożliwianych cyfrowo. „Ale poza popytem napędzanym przez klientów, jego wyniki pokazują również jej zdolność jako organizacji do odpowiedniego reagowania na sytuacje rynkowe i skutecznego konkurowania” – powiedział.
„Na podstawie naszych rozmów z decydentami w całej Europie popyt na usługi TCS jest duży”.
Schumacher powiedział, że TCS uniknęło kupowania udziału w rynku, dodając: „Podczas gdy TCS konsekwentnie realizuje swoje podejście do rozwoju organicznego, koncentrując się na potrzebach klientów i możliwościach pracowników, niektórzy konkurenci upijają się przejęciami”.
Według ISG, dostawcy muszą być w dobrej formie, ponieważ popyt już rośnie. Firma, która rejestruje wszystkie kontrakty o wartości 5 mln USD lub więcej, stwierdziła, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku na IT i usługi biznesowe wydano nieco ponad 17 mld USD, czyli o 11% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Liczby te odzwierciedlają ożywienie wydatków, które zostało powstrzymane po załamaniu się działalności gospodarczej podczas kryzysu Covid-19, który zaczął uderzać w przedsiębiorstwa w marcu ubiegłego roku.