Reklamodawcy mogą teraz wykorzystywać dane dotyczące zakupów Walmart do kierowania reklam na portfolio streamingowe Disneya, które obejmuje Disney Plus i Hulu, Tydzień raporty. Wiadomość ta pojawiła się po tym, jak w środę firmy ogłosiły partnerstwo pomiędzy Disney Advertising i Walmart Connect, działem medialnym tego sprzedawcy.
W ramach umowy reklamodawcy Walmartu będą mogli dopasowywać dane klientów tego sprzedawcy do zastrzeżonych przez Disneya narzędzi Audience Graph, pomagając im docierać do odbiorców i lepiej mierzyć dane. Zbiory danych zostaną połączone przy użyciu technologia pomieszczeń czystych tak, że – teoretycznie – dane użytkownika nie mogą być udostępniane innym podmiotom zewnętrznym.
„Co tydzień około 145 milionów klientów robi u nas zakupy w Internecie i sklepach stacjonarnych” – Ryan Mayward, starszy wiceprezes ds. sprzedaży mediów detalicznych w firmie Połączenie z Walmartem– napisano w oświadczeniu. „Teraz marketerzy będą mogli zastosować te spostrzeżenia w swoich kampaniach obejmujących całą ścieżkę, aby dotrzeć do klientów, gdziekolwiek oglądają treści Disneya”.
Jednocześnie Disney dołączy do Partner Lab Walmart, którego członkami są TikTok, Roku, NBCUniversal oraz inne platformy telewizyjne i społecznościowe. Każda firma współpracuje z Walmartem przy testowaniu nowych formatów reklam i pomiarów.
Wstępne testy partnerstwa rozpoczną się gdzieś w drugim kwartale w takich kategoriach, jak elektronika użytkowa, motoryzacja, odzież i inne.
Wiadomość przychodzi później Walmart zgodził się kupi w lutym producenta inteligentnych telewizorów Vizio za około 2,3 miliarda dolarów, co powinno jeszcze bardziej pobudzić jej działalność reklamową. Ale to zakładając, że transakcja dojdzie do skutku — zwolennicy prywatności i konkurencji wzywają rząd do zbadania przejęcia, ostrzegam, że to „może na dobre przyciągnąć kupujących do kanałów reklamowych i treści Walmart”.