2022 iPhone’a Według najnowszych danych IDC, przesyłki spadły o 14,9% rok do roku w okresie świątecznym, a przesyłki w roku kalendarzowym również spadły o 4%.
Chociaż nie wygląda to na dobrą wiadomość, Jabłko faktycznie wypadł lepiej niż jakakolwiek inna marka zarówno w kwartale, jak iw całym roku…
Firma wywiadu rynkowego IDC powiedział, że w ostatnim kwartale ubiegłego roku nastąpił największy spadek dostaw smartfonów w historii w ciągu jednego kwartału, a cały rok był najniższym wynikiem od 2013 roku.
Światowe dostawy smartfonów spadły o 18,3% rok do roku do 300,3 mln sztuk w czwartym kwartale 2022 r. (4Q22), wynika ze wstępnych danych International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker. Spadek oznacza największy jak dotąd spadek w jednym kwartale i przyczynił się do gwałtownego spadku o 11,3% w całym roku. Rok 2022 zakończył się sprzedażą 1,21 miliarda sztuk, co stanowi najniższą roczną liczbę dostaw od 2013 roku ze względu na znacznie osłabiony popyt konsumentów, inflację i niepewność gospodarczą.
Rzeczywiście, powiedział IDC, dostawy w okresie świątecznym były faktycznie niższe niż w trzecim kwartale – po raz pierwszy w historii.
„Nigdy nie widzieliśmy, aby przesyłki w okresie świątecznym były niższe niż w poprzednim kwartale. Jednak słabszy popyt i wysokie zapasy spowodowały, że dostawcy drastycznie ograniczyli dostawy” — powiedział Nabila Popal, dyrektor ds. badań w zespole Worldwide Tracker firmy IDC.
„Wysokie wyprzedaże i promocje w ciągu kwartału pomogły wyczerpać istniejące zapasy, zamiast napędzać wzrost wysyłek. Dostawcy są coraz bardziej ostrożni w swoich wysyłkach i planowaniu, jednocześnie koncentrując się na rentowności.
Nawet Apple, które do tej pory wydawało się odporne, poniosło porażkę w swoim łańcuchu dostaw z powodu nieprzewidzianych blokad w kluczowych fabrykach w Chinach. Ten świąteczny kwartał mówi nam, że rosnąca inflacja i rosnące obawy makroekonomiczne nadal hamują wydatki konsumentów nawet bardziej niż oczekiwano.
Dostawy iPhone’ów w IV kwartale spadły o 14,9% rok do roku – ale wszystkie inne marki odnotowały jeszcze większy spadek dostaw. Od Samsunga o 15,6% w dół, do Xiaomi w dół o 26,3%. Ogólny spadek we wszystkich markach wyniósł 18,3%.
To podobna historia, jeśli chodzi o cały rok. Dostawy iPhone’ów w 2022 roku spadły o 4%, ale po raz kolejny wszystkie inne marki odnotowały większe spadki – od Samsunga z 4,1% do Vivo z 22,8%. Spadek we wszystkich markach smartfonów wyniósł 11,3%.
Jak dotąd analitycy spodziewali się, że rok 2023 będzie rokiem ożywienia, a dostawy smartfonów wzrosną o 2,8%, ale IDC twierdzi, że wygląda to niepewnie z trzech powodów.
Po pierwsze, wydatki konsumpcyjne pozostają ostrożne. Przy wysokiej inflacji, i masowe zwolnieniawielu decyduje się na ostrożne gospodarowanie swoimi pieniędzmi, a wydatki na luksus nie zajmują obecnie wysokiego miejsca na listach większości osób.
Po drugie, producenci smartfonów są równie ostrożni i albo utrzymują statyczne składy, albo faktycznie zmniejszają liczbę oferowanych modeli. Apple ma tendencję do planowania iPhone’a na kilka lat, więc prawdopodobnie utknie w tym roku z modelem Plus, mimo że wszystkie znaki wskazują na bardzo niski popyt. Ale możliwe, że w ofercie na 2024 rok będą tylko trzy flagowe modele iPhone’a.
Po trzecie, detaliści zmniejszają wielkość swoich zamówień, aby uniknąć ryzyka pozostania z niesprzedanymi towarami.
IDC mówi, że jeśli my Do jeśli w tym roku zobaczymy jakikolwiek wzrost liczby smartfonów, prawdopodobnie będzie on napędzany głównie rabatami i ofertami, a nie wzrostem organicznym.
Zdjęcie: RH Lee/Nierozpryskiwany
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple: