Więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej zmieniło dostawcę rachunków bieżących w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku, a 376 000 przeniosło się do nowego banku.
Tylko w listopadzie ponad 157 000 brytyjskich konsumentów przeniosło swoje rachunki bieżące do nowego banku, korzystając z rządowej usługi zmiany rachunku bieżącego (Cass), która działa już od 10 lat.
Dane z Pay.UK, który obsługuje usługę Cass, ujawniły znaczny skok w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r., kiedy około 250 000 przełączyło konta – rekordowa wówczas liczba.
Cass został uruchomiony w 2013 roku, umożliwiając zmianę konta w siedem dni – znacznie szybciej niż 30 dni, które zajmowało wcześniej. W tamtym czasie rząd Wielkiej Brytanii był chętny do stymulowania konkurencji w sektorze bankowości detalicznej po kryzysie finansowym, który rozpoczął się w 2008 roku. Vocalink zbudował platformę IT usługi, a CGI nadzorowało dwuletni projekt, który kosztował 750 milionów funtów.
Od momentu powstania branża fintech eksplodowała, a dziś istnieje wiele opcji dostępnych dla konsumentów w zakresie usług finansowych, oferowanych przez banki pretendentów cyfrowych i innych dostawców usług finansowych opartych na technologii cyfrowej.
David Piper, szef operacji płatniczych w Pay.UK, powiedział: „Zachęcające jest obserwowanie najwyższego poziomu przełączenia w historii w tym kwartale, co pokazuje ciągłe znaczenie usługi dla konsumentów i firm w całej Wielkiej Brytanii”.
„Ci, którzy rozważają założenie nowego rachunku bieżącego, z jakiegokolwiek powodu, mogą być pewni, że usługa zmiany rachunku bieżącego ułatwiła prawie dziewięć milionów zmian w szybkim, bezpłatnym i łatwym procesie”, dodał Piper.
Najwięcej nowych klientów dzięki usłudze przeniesienia pozyskały banki HSBC i Santander. Ale następne w kolejce były cyfrowe banki pretendentów Starling i Monzo. Ci cyfrowi dostawcy rachunków bieżących są częścią rewolucji fintech, oferując alternatywy – często oparte na aplikacjach – które wykorzystują najnowszą technologię do ulepszania i personalizacji usług.
Santander zyskał netto ponad 29 000 nowych klientów dzięki Cass, HSBC zyskał około 13 000, podczas gdy Starling Bank i Monzo Bank dodały odpowiednio około 9 000 i 6 000.
Według Cass głównym powodem zmiany była bankowość internetowa, a 46% respondentów podało to jako powód swojej decyzji. Kolejnym czynnikiem wpływającym na przekonanie ludzi do zmiany banku była obsługa klienta (42%). A 40% stwierdziło, że przyciągnęła ich łatwiejsza w użyciu bankowość mobilna u nowego dostawcy rachunku bieżącego.
Cyfrowe banki Challenger i inne firmy fintech może pozyskiwać nowych klientów dzięki narzędziom pomagającym ludziom zarządzać finansami podczas obecnego kryzysu związanego z kosztami utrzymania, z narzędziami do zarządzania finansami, spersonalizowanymi produktami finansowymi i różnymi dostępnymi opcjami kredytowymi.
Obecne problemy finansowe ludzi na całym świecie mogą zachęcić do przyjmowania aplikacji, tak jak zrobiła to pandemia Covid-19ale z różnych powodów.
Kiedy Covid-19 uderzył w świat w 2020 roku, potrzeba unikania kontaktu z innymi ludźmi doprowadziła do przyjęcia bankowości cyfrowej. Ponieważ ulice handlowe były zamknięte przez długi czas, absorpcja technologii finansowej eksplodowała, ponieważ ludzie we wszystkich grupach wiekowych zaczęli korzystać z aplikacji do zarządzania swoimi pieniędzmi.