Bank ostrzega przed gwałtownym wzrostem oszustw internetowych związanych z kosztami życia


TSB ujawniło, że oszuści wykorzystują kryzys kosztów utrzymania podszywając się pod członków rodziny i nakłaniając krewnych do wysyłania im pieniędzy na opłacenie rachunków.

Oszustwa związane z przyjaciółmi i rodziną, jak wiadomo, wzrosły w ostatnich miesiącach o 58%, według danych TSB.

Oszustwa internetowe zazwyczaj polegają na tym, że przestępcy wykorzystują profile internetowe, aby udawać dzieci swoich celów, zanim zażądają środków na opłacenie rachunków. Według TSB, 89% zgłoszonych przypadków wykorzystywało WhatsApp do oszukiwania ofiar.

TSB ujawniło szczegóły sprawy, w której 71-letni klient wysłał oszustowi 1700 funtów po prośbie twierdzącej, że pochodzi od córki, która pilnie potrzebuje pieniędzy na opłacenie rachunków. Tymczasem oszust ukradł 50 funtów 29-letniemu klientowi, podszywając się pod bliskiego przyjaciela, który potrzebuje pomocy w płaceniu rachunków za energię. Obie sprawy zostały zwrócone w całości przez Gwarancja zwrotu pieniędzy za oszustwa TSB.

W ostatnim miesiącu firma TSB wykryła próby oszustw o ​​wartości średnio 1500 GBP, przy najniższych 50 GBP i najwyższych 9500 GBP.

TSB twierdzi, że ofiary zazwyczaj otrzymują wiadomość z nowego numeru z wyjaśnieniem, dlaczego kontakt ma nowy numer. Następnie angażują się w rozmowę i nakłaniają ofiary do wysłania im pieniędzy.

Reklama

Dane ujawniły również 53% wzrost tego, co jest znane jako oszustwo z zaliczką. Ten rodzaj oszustwa przekonuje osoby wrażliwe do płacenia z góry, aby uzyskać dostęp do nieistniejących finansów, usług lub nagród. Średnia strata w tych oszustwach wyniosła 550 funtów, powiedział TSB.

32-letni klient otrzymał od TSB zwrot 1800 funtów po dokonaniu płatności na rzecz firmy o nazwie IVA Relief, która twierdziła, że ​​pomaga ludziom zarządzać ich długami. Po wpłacie zaliczki skontaktował się z fałszywą firmą, ale linia nie działała.

Badania TSB wykazały również wpływ oszustw na ludzi w trudnych ekonomicznie czasach. Przy stratach w wysokości 500 funtów, które prawie podwoiły się w ciągu roku, TSB ujawniło, że 58% gospodarstw domowych miałoby trudności z zakupami żywności przez ponad tydzień, gdyby stracili na oszustwie do 500 funtów. W 2021 roku było to 32%.

Okazało się również, że połowa gospodarstw domowych nie byłaby w stanie zapłacić czynszu lub kredytu hipotecznego, gdyby straciła 500 funtów w wyniku oszustwa, w porównaniu z jednym na pięć (22%) w tym czasie w zeszłym roku.

Paul Davis, dyrektor ds. zapobiegania oszustwom w TSB, powiedział: „Utrata oszustwa będzie szczególnie bolesna dla gospodarstw domowych w tych trudnych warunkach ekonomicznych, dlatego wzywamy opinię publiczną do zachowania szczególnej czujności w przypadku niezamówionych kontaktów lub ofert internetowych, które mogą być oszustwem .

„Ponieważ ponad połowa strat związanych z oszustwami nie jest zwracana ofiarom przez inne banki, nie spiesz się i nie spiesz się, bez względu na to, jak bardzo emocjonująca i pilna jest prośba”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

OpenAI pracuje nad nowymi narzędziami do wykrywania obrazów AI

OpenAI dodało nowe narzędzie do wykrywania, czy obraz został utworzony za pomocą generatora obrazów DALL-E AI, a także nowe metody znakowania wodnego w...

Tesla kupiła w tym roku czujniki lidarowe od Luminar o wartości ponad 2 milionów dolarów

Elon Musk nie lubi lidaru, czujnika laserowego, który wspiera ambicje wielu firm w zakresie autonomicznej jazdy. On wcześniej nazwał to „kulą” i...

3-miesięczne subskrypcje Game Pass Ultimate są tańsze o 13 USD w Woot

Niezależnie od tego, czy jesteś nowym subskrybentem Game Pass, czy po prostu chcesz odnowić swoje członkostwo, sprawdź tę ofertę na stronie...
Advertisment