Funkcja Emergency SOS firmy Apple za pośrednictwem satelity po raz kolejny przybyła na ratunek grupie osieroconych i zaginionych turystów. Według zespołu Upper Ojai Search and Rescue w hrabstwie Ventura w Kalifornii, a grupa 10 zaginionych turystów zwrócił się do funkcji komunikacji satelitarnej iPhone’a 14, aby skontaktować się z ratownikami, w tym udostępnić swoją lokalizację.
Ta historia jest wspierana przez Mosyle, jedyna ujednolicona platforma Apple. Mosyle to jedyne rozwiązanie, które w pełni integruje pięć różnych aplikacji na jednej platformie Apple, umożliwiając firmom i szkołom łatwe i automatyczne wdrażanie, zarządzanie i ochronę wszystkich urządzeń Apple. Ponad 38 000 organizacji wykorzystuje rozwiązania Mosyle do automatyzacji wdrażania, zarządzania i zabezpieczania milionów urządzeń Apple każdego dnia. Poproś o BEZPŁATNE konto już dziś i odkryj, jak możesz uruchomić autopilota swojej floty Apple w cenie, w którą trudno uwierzyć.

Akcja ratunkowa miała miejsce w zeszły piątek, 12 maja. Grupa 10 nastolatków, z których wszyscy mieli od 16 do 18 lat, znajdowała się około czterech mil w głąb kanionu Santa Paula. Wędrowali przez około trzy godziny, kiedy zgubili się i utknęli w obszarze „Ostatniej szansy” w kanionie.
Według urzędników grupa „nie była przygotowana do wędrówki” i nie zabrała ze sobą jedzenia, wody, latarek i innych niezbędnych rzeczy na tego typu wyprawę. Jak poinformował o Wiadomości NBCZastępca szeryfa hrabstwa Ventura, Mackenzie Spears, powiedział, że większość grupy nosiła koszulki i szorty. Grupa była zmuszona do „przepychania się” w wielu punktach podczas wędrówki, ponieważ napotkała „wiele przejść przez wodę”.
Kiedy zgubili się cztery mile na szlaku, grupa próbowała skontaktować się z ratownikami w celu uzyskania pomocy, ale zdali sobie sprawę, że nie mają żadnej usługi komórkowej. Jeden z członków grupy miał jednak iPhone’a 14 z nową funkcją Emergency SOS firmy Apple przez satelitę.
Grupa była wtedy w stanie komunikować się z ratownikami za pośrednictwem wiadomości tekstowych. Podzielili się swoją lokalizacją i innymi szczegółami swojej sytuacji. SMS-y otrzymano około godziny 20:00 w piątek, a ekipy poszukiwawczo-ratownicze zostały wysłane do godziny 20:30
Zespół przeszedł cztery mile w głąb kanionu i o 23:15 zlokalizował 10 zaginionych turystów. Zapewnił grupie wodę, jedzenie i sprzęt oświetleniowy. Razem odbyli wędrówkę z powrotem, a nastolatki ponownie spotkały się ze swoimi rodzinami i opiekunami. Nikt z grupy nie wymagał pomocy medycznej.
„To była nasza pierwsza szansa na połączenie się z nową technologią iPhone’a i jest to zmiana zasad gry” — powiedział Bill Slaughter z zespołu poszukiwawczo-ratowniczego hrabstwa Ventura. Zespół składa się wyłącznie z ochotników i spędza średnio 4000 godzin rocznie na poszukiwaniach, akcjach ratowniczych, szkoleniach i imprezach publicznych. Według grupy, akcja ratunkowa z zeszłego tygodnia była „największą grupą, jaką uratowaliśmy od jakiegoś czasu”.
Usługa Apple Emergency SOS przez satelitę jest dostępna we wszystkich modelach iPhone’a 14 i iPhone’a 14 Pro. Funkcja jest dostępna w 14 krajach: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Austrii, Belgii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Portugalii, Australii i Nowej Zelandii.
Podążaj za szansą: Świergot, InstagramI Mastodont
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.