W ciągu nocy wiele osób zgłosiło w mediach społecznościowych, że w niewyjaśniony sposób zostały wylogowane ze swoich Apple ID, a następnie przy ponownej próbie zalogowania musiały zresetować hasła i wydaje się, że nikt nie wie dlaczego. Niektórzy zgłaszali potrzebę wprowadzenia hasła do swojego iPhone’a, aby ponownie połączyć się z iCloud, podczas gdy inni z włączoną funkcją Ochrona przed kradzieżą urządzenia twierdzili, że muszą poczekać godzinę, zanim będą mogli się zalogować.
Strona stanu systemu firmy Apple nie pokazuje żadnych bieżących problemów z żadną z jej usług, więc nie jest jasne, czy był to powszechny problem. To mówi, 9 do 5Mac raporty że problem ten dotyczy także kilku pracowników spółki. Co najmniej jeden Forbesa współpracownik najwyraźniej również doświadczył tego problemu. Nic nie wskazywało na to, że miało to związek z atakami polegającymi na resetowaniu hasła, o których wspomniało kilka publikacji, m.in. w tym Forbesa, pokryte w marcu.
Jeden powiedział użytkownik Mastodona członek zespołu wsparcia Apple powiedział im, że „czasami do Twojego konta dodawane są losowe ulepszenia zabezpieczeń”, podczas gdy na Reddicie osoba opublikowany dzisiaj w wątku poświęconym temu problemowi że dział wsparcia Apple powiedział im, że hasło „zostało zmienione około północy”.
Niektóre osoby stwierdziły, że również muszą zresetować swoje hasła specyficzne dla aplikacji w przypadku aplikacji innych firm, które uzyskują dostęp do ich Apple ID (na przykład klienci poczty e-mail).
Jednak nie wszyscy byli zmuszeni zmienić swoje hasła, ponieważ osoba zamieszczająca post w powyższym poście w Wątkach stwierdziła, że resetowanie hasła jest jedynie „sugerowane”, a nie wymagane.
Programista komputerów Mac Michael Tsai napisał post na blogu o uporaniu się z problemem. W „kolejnym przypadku tajemniczego zablokowania mojego Apple ID” powiedział, że musiał czekać godzinę na zresetowanie ze względu na funkcję Ochrona przed kradzieżą urządzenia, usługę Apple nowa funkcja bezpieczeństwa aby chronić konta iCloud właścicieli iPhone’ów w tym przypadku ich telefony zostały skradzione. Najwyraźniej funkcja wymieniła tylko sklep spożywczy, który Tsai odwiedza co kilka tygodni, jako jedną z niekonfigurowalnych lokalizacji, w których nie byłoby egzekwowane jednogodzinne opóźnienie resetowania hasła.
Apple nie zareagowało natychmiast Krawędźprośba o komentarz. W międzyczasie, choć problem wydaje się frustrujący, przynajmniej nie wszyscy musieli sobie z nim radzić w trybie trudnym: