Microsoft mówił o planach dotyczących sklepu z grami mobilnymi Xbox już kilka lat, a firma planuje teraz uruchomienie go w lipcu. Przemawiając dzisiaj na szczycie Bloomberg Technology Summit, prezes Xbox Sarah Bond ujawniła datę premiery i sposób, w jaki Microsoft zamierza uniknąć rygorystycznych zasad Apple App Store.
„Zaczniemy od wprowadzenia naszego własnego portfolio [the Xbox mobile store]więc zobaczysz gry takie jak Cukierkowe Zmiażdżenie pokaż się w tym doświadczeniu, w grach takich jak Minecrafta” mówi Bond. „Zaczniemy od Internetu i robimy to, ponieważ to naprawdę pozwala nam zapewnić doświadczenie dostępne na wszystkich urządzeniach, we wszystkich krajach, bez względu na wszystko i niezależne od polityki zamkniętych sklepów ekosystemowych”.
Sklep będzie skupiał się na własnych grach mobilnych z różnych studiów Microsoftu, wśród których znajdują się takie hity jak Call of Duty: Mobilne I Saga Candy Crush. Bond twierdzi, że w przyszłości firma rozszerzy to również na partnerów.
Chociaż gry będą naturalnie częścią sklepu, wygląda na to, że dostępne będą również kluczowe elementy Xbox. Bond twierdzi, że nie ma platformy do gier ani sklepu, który „dopasowywałby się naprawdę do różnych urządzeń — gdzie jesteś, Twoja biblioteka, Twoja tożsamość i nagrody podróżują razem z Tobą, a nie przywiązanie do jednego ekosystemu”. Dlatego Microsoft próbuje to osiągnąć w swoim sklepie mobilnym Xbox.
Microsoft również budował ten sklep, spodziewając się, że firmy takie jak Apple i Google będą zmuszone do otwarcia swoich sklepów z aplikacjami mobilnymi, ale jasne jest, że gigant oprogramowania nie chce czekać, aż ustawa o rynkach cyfrowych zacznie obowiązywać w Europie ani z jakimkolwiek potencjalnym akcja w USA.
Utworzenie sklepu mobilnego działającego wyłącznie w internecie będzie trudne i nie jest od razu jasne, w jaki sposób Microsoft przedstawi go jako alternatywę dla gier mobilnych dostępnych już w konkurencyjnych sklepach z aplikacjami. Bond twierdzi, że Microsoft „wyjdzie” poza sieć, co sugeruje, że wkrótce może w końcu wprowadzić na rynek prawdziwego rywala dla sklepów z aplikacjami mobilnymi Google i Apple.
Microsoft po raz pierwszy wspomniał o „sklepie nowej generacji” na początku 2022 roku, zaledwie miesiąc po ogłoszeniu przez firmę przejęcia Activision Blizzard. „Chcemy mieć możliwość oferowania konsoli Xbox i treści od nas i naszych zewnętrznych partnerów na dowolnym ekranie, na którym ktoś będzie chciał grać” – powiedział dyrektor generalny Microsoft Gaming, Phil Spencer, w wywiad z „Financial Times”. ostatni rok. „Dziś nie możemy tego zrobić na urządzeniach mobilnych, ale chcemy budować świat, który naszym zdaniem nadejdzie tam, gdzie te urządzenia zostaną otwarte”.