Ustawodawcy Izby Reprezentantów optymistycznie patrzą na kompleksowe ustawodawstwo dotyczące prywatności


Może tym razem naprawdę nam się to uda.

Taki wniosek chcieli przekazać prawodawcy Izby Reprezentantów podczas przesłuchania w Podkomisji ds. Innowacji, Danych i Handlu (IDC) ds. Energii i Handlu. Po raz kolejny przedmiotem dyskusji są kompleksowe przepisy dotyczące ochrony danych, ale tym razem jest inaczej.

Ustawodawcy odnieśli się także do propozycji dotyczących bezpieczeństwa dzieci w Internecie, takich jak ustawa o bezpieczeństwie dzieci w Internecie, która niedawno została uzupełniona przez Izbę Reprezentantów popularną ustawą Senatu, oraz COPPA 2.0, która aktualizuje i podnosi wiek wymagany do ochrony w ramach wieloletniej ustawy o ochronie prywatności dzieci w Internecie .

Jednak reforma prywatności była głównym tematem przesłuchania, jako projekt do dyskusji Amerykańska ustawa o prawach do prywatności (APRA) wznowił temat po latach bezczynności. Za tym najnowszym projektem opowiadają się przewodnicząca Senackiej Komisji Handlu Maria Cantwell (D-WA) oraz przewodnicząca Komisji ds. Energii i Handlu Izby Reprezentantów Cathy McMorris Rodgers (R-WA).

Kompleksowa ochrona prywatności była od lat wspólnym celem obu stron, ale nie stała się prawem z powodu nieporozumień w drobniejszych kwestiach: czy należy wyprzedzać ustawodawstwo stanowe, które zapewnia pewne podstawowe zabezpieczenia w przypadku braku przepisów federalnych? Czy indywidualni konsumenci powinni mieć prywatne prawo do wniesienia pozwu w związku z naruszeniem ich praw do danych?

Jest to najbliższy krok Kongresu w zakresie opracowania kompleksowych przepisów dotyczących prywatności od jakiegoś czasu. Jednak ustawodawcy znajdowali się już wcześniej w podobnym położeniu, a potem zobaczyli, jak ich nadzieje osłabły.

Reklama

Ostatnio, w 2022 r., Rodgers współpracował z ówczesnym członkiem rankingu Komisji Handlu Rogerem Wickerem (R-MS) i ówczesnym przewodniczącym E&C Frankiem Pallone (ze stanu New Jersey) nad wprowadzeniem amerykańskiej ustawy o ochronie danych osobowych i ochronie danych (ADPPA), która została przyjęta przy silnym poparciu obu partii z Komisji Energii i Handlu Izby Reprezentantów. Ale sprzeciw ze strony Cantwell ostatecznie udaremnił ten początek nabrać rozpędu, ostatecznie ponownie skupiając uwagę na kwestiach legislacyjnych Powiązania TikToka z Chinami I bezpieczeństwo dzieci w Internecie — dwa problemy, które zdaniem wielu zwolenników można częściowo rozwiązać poprzez kompleksową ochronę prywatności wszystkich użytkowników Internetu.

“Jestem podekscytowany. Musimy to zrobić.”

Nawet mając w pamięci wspomnienia nieudanej próby naruszenia prywatności, Podczas środowego przesłuchania przywódcy komisji wyrazili optymizm, że silna ogólnokrajowa ochrona prywatności może wreszcie stać się rzeczywistością. „Dzięki amerykańskiej ustawie o prawach do prywatności znaleźliśmy się w wyjątkowym momencie w historii, w którym w końcu mamy okazję wyobrazić sobie Internet jako siłę sprzyjającą dobrobytowi i dobru” – powiedział Rodgers na początku przesłuchania. „Jestem podekscytowany” – powiedział przewodniczący podkomisji IDC Gus Bilirakis (R-FL) po uwagach Rodgersa. „Musimy to zrobić”.

Pallone, obecnie najwyższy rangą członek pełnej komisji, podzielał to zdanie. Następnie jednak zaczął zwracać uwagę na obszary, które jego zdaniem we wniosku brakowało. Choć stwierdził, że jest „zadowolony”, że nowa propozycja uwzględnia wiele takich samych zabezpieczeń, jak poprzednia, którą sponsorował, wyraził nadzieję na dodanie bardziej szczegółowych zabezpieczeń dla dzieci, takich jak zakazy kierowania reklam do dzieci i wymóg „prywatności od samego początku”. Pallone chce także utworzyć wydział ds. prywatności młodzieży w Federalnej Komisji Handlu, aby zapewnić mu fundusze niezbędne do egzekwowania przepisów.

Mimo to Pallone stwierdził, że „jest optymistą, że uda nam się ostatecznie wprowadzić kompleksowe ustawodawstwo dotyczące prywatności” i oznajmił, że zobowiązał się do współpracy w tym celu ze swoimi kolegami.

Po stronie Senatu członek rankingowy Komisji Handlu Ted Cruz (R-TX) wskazał już potencjalne obszary sprzeciwu wobec propozycji, stwierdzając w oświadczeniu po jej opublikowaniu, że „nie może poprzeć żadnej ustawy o ochronie danych, która wzmacnia pozycję prawników procesowych, wzmacnia duże Tech, nakładając miażdżące nowe koszty regulacyjne na początkujących konkurentów lub dając FTC bezprecedensową władzę, dzięki której może stać się arbitrem mowy internetowej i zgodności z DEI. Propozycja umożliwiłaby osobom indywidualnym wnoszenie pozwów w związku z domniemanymi naruszeniami ich praw, ale dałaby także firmom szansę na naprawienie błędów.

Ponieważ Cantwell dzierży młotek w tej komisji, po wprowadzeniu propozycja nadal może mieć szansę na kontynuację.

W pewnym momencie Bilirakis zapytał każdego z pięciu biegłych obecnych na rozprawie, czy jest to najlepsza szansa, że ​​Kongres musi zatwierdzić kompleksową ochronę danych osobowych. Otrzymał jednomyślne „tak”.

„Myślę, że panuje świadomość, że sytuacja się pogarsza i że nadal może się pogorszyć”.

W wywiadzie udzielonym po przesłuchaniu członkini rankingu podkomisji IDC, Jan Schakowsky (D-IL), stwierdziła, że ​​jest „na dzień dzisiejszy bardzo optymistyczna”. Mówi, że tym razem ustawodawcy są jeszcze bardziej świadomi konsekwencji niewprowadzenia ochrony prywatności do prawa. „Myślę, że panuje świadomość, że sytuacja się pogarsza i że nadal może się pogorszyć” – powiedział Schakowsky. „Jeśli więc nie podejmiemy działań, więcej stanów będzie teraz wystawiać swoje niezależne rachunki za prywatność. To nie jest dobra rzecz. Mam na myśli kraje na całym świecie, a my jesteśmy tutaj odstającymi krajami, które nie zapewniają żadnej ochrony konsumentów. Dlatego uważam, że istnieje pilna potrzeba, aby to zrobić.”

Schakowsky przyznaje, że są obszary w projekcie, które nawet ona chciałaby zmienić, zauważając, że wolała sposób, w jaki ADPPA poradziła sobie z wywłaszczaniem przepisów, w tym ustawy o ochronie danych biometrycznych stanu Illinois. Stwierdziła jednak, że „ogólnie rzecz biorąc, potrzeba zrobienia tego jest bardziej przekonująca niż nieporozumienia” i ostatecznie: „Istnieje prawdziwy konsensus co do tego, że musimy to po prostu wypracować”.

Schakowsky nie jest zbytnio zaniepokojony sprzeciwem kalifornijskich prawodawców, którzy w przeszłości byli nieugięci w kwestii utrzymania wykonalności własnego stanowego prawa dotyczącego prywatności danych, zauważając, że tylko dwóch członków głosowało przeciwko ADPPA w głosowaniu w komisji.

Jeśli chodzi o lobbing technologiczny, Schakowsky twierdzi, że tym razem zajdzie on tylko tak daleko. „Ludzie mają dość Big Techu, który narzuca nam się na wszelkie możliwe sposoby. Myślę, że w pewnym sensie przekroczyliśmy ten próg” – powiedziała. „Po prostu myślę, że nie będą mieli mocnego podłoża. Jestem pewien, że przyjrzą się każdemu szczegółowi i zobaczą, jak mogliby tego dokonać. Ale myślę, że ludzie już mieli dość swojej roli, jaką odgrywają w naszym życiu.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Książka kucharska Stardew Valley poświęcona jest postaciom z gry

Minął ponad miesiąc, odkąd deweloper Eric „ConcernedApe” Barone wypuścił wielką wersję Aktualizacja 1.6 Do Dolina Gwiezdnej Rosy, ale zabawa się jeszcze...

Gadżety AI nie są jeszcze w stanie pokonać smartfonów

Humanitarny. Królik. Meta. Wszystkie te firmy i nie tylko ciężko pracują, aby wynaleźć nową kategorię technologii, która nie będzie działać...

Sonda: Czy Apple powinien oferować więcej kolorowych modeli iPhone’a 16 Pro?

W raporcie z początku tego miesiąca podano, że tylne szkło z nasyconym kolorem było stosowane w modelach innych niż Pro iPhone'a 15 modele...
Advertisment