Uber Eats i Nuro podpisują 10-letnią umowę na dostawę żywności przez roboty w Kalifornii i Teksasie


Klienci Uber Eats w Kalifornii i Teksasie mogą wkrótce otrzymać na wynos kapsułę dostawczą bez kierowcy po tym, jak firma podpisała 10-letnią umowę z startupem zajmującym się jazdą autonomiczną Nuro.

Dzisiejsze ogłoszenie jest zwieńczeniem ponad czterech lat negocjacji start-stop pomiędzy obiema firmami. Uber chciał korzystać z pojazdów Nuro dostaw w Houston w 2019 roku, ale te plany nigdy się nie spełniły. Teraz obie firmy zawarły dziesięcioletnią umowę, aby rozszerzyć dostawy robotów do większej liczby klientów niż kiedykolwiek.

Jesienią Uber i Nuro wprowadzą autonomiczne pojazdy dostawcze w dwóch miastach: Mountain View w Kalifornii i Houston w Teksasie. Żadna firma nie ujawniła liczby pojazdów ani oczekiwanej liczby klientów, którzy wezmą udział w tych wczesnych testach, ale powiedzieli, że ostatecznie mają nadzieję na rozszerzenie obszaru usług na większy obszar zatoki w Kalifornii.

Pojazd R2 drugiej generacji Nuro nie jest typowym robotem dostawczym przeznaczonym tylko do poruszania się po chodniku. Jest znacznie większy, o połowę mniejszy od kompaktowego sedana, ale krótszy niż większość samochodów. A w środku nie ma miejsca dla pasażerów ani kierowców, co czyni go całkowicie bezzałogowym w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu. Ma maksymalną prędkość 45 mil na godzinę, co czyni go idealnym do podróży mieszkalnych, ale nie pozwala na poruszanie się po autostradach. Może przewozić w sumie 500 funtów, a w jego przegrodach jest miejsce na około 24 torby na zakupy.

Nuro, który jest wyceniany na 8,6 miliarda dolarów, została założona w 2016 roku przez Dave’a Fergusona i Jiajuna Zhu, dwóch weteranów projektu Google autonomicznego samochodu, który miał stać się Waymo. Jest to jedna z niewielu firm, które obecnie obsługują w pełni autonomiczne pojazdy — to znaczy pojazdy bez kierowców bezpieczeństwa za kierownicą — na drogach publicznych. To było pierwsza firma, która otrzymała specjalne zwolnienie z niektórych federalnych wymogów bezpieczeństwa i był też pierwszym, który pobierać opłaty za dostawy bez kierowcy w Kalifornii.

Pozwolenie, wydane przez Kalifornijski DMV, pozwala firmie na świadczenie usług dostawczych tylko w niektórych częściach hrabstw Santa Clara i San Mateo, co oznaczałoby, że większość Doliny Krzemowej i jej pracownicy techniczni byliby w jej domenie, ale nie San Francisco czy Oakland. Oznacza to, że firma będzie musiała uzyskać dodatkowe pozwolenie od DMV przed rozszerzeniem swojego obszaru usług.

Reklama

Nuro nie jest jedyną autonomiczną firmą kurierską współpracującą z Uberem. Firma współpracuje również z Serwuj robotykę i Motional do testowania dostaw robotów. Serve Robotics obsługuje roboty dostawcze poruszające się po chodnikach, podczas gdy Motional korzysta z elektrycznych SUV-ów Hyundai Ioniq 5 z dwoma kierowcami bezpieczeństwa na przednich siedzeniach. Odpowiednie programy pilotażowe Serve i Motional z Uber Eats są dostępne dla klientów w rejonie Los Angeles.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Native Union wprowadza na rynek najcieńszy magnetyczny power bank o pojemności 5000 mAh dla iPhone’a

Firma Native Union wypuściła dziś na rynek swoje najnowsze akcesorium do iPhone'a (Re)Klasyczny Power Bank. Firma chce wyróżnić się na tle konkurencji...

Autopilot i pełna autonomiczność Tesli powiązane z setkami wypadków i dziesiątkami ofiar śmiertelnych

W marcu 2023 roku uczeń z Karoliny Północnej wysiadał z autobusu szkolnego, kiedy został potrącony przez Teslę Model Y jadącą z „prędkościami autostradowymi”....

Recenzja Manor Lords: Najbardziej oczekiwana gra na Steamie jest aż tak autentyczna

Czy wiesz, co to jest dimidiacja? Jeśli nie jesteś badaczem średniowiecznej heraldyki, prawdopodobnie tak nie jest. To starsza metoda...
Advertisment