Recenzja Manor Lords: Najbardziej oczekiwana gra na Steamie jest aż tak autentyczna


Czy wiesz, co to jest dimidiacja? Jeśli nie jesteś badaczem średniowiecznej heraldyki, prawdopodobnie tak nie jest. To starsza metoda łączenia dwóch lub więcej herbów w jedną tarczę, co oznacza związek, powiedzmy, dwóch rodzin. W celu pomniejszenia oba herby zostaną wycięte w połowie, więc możesz otrzymać tarczę z głową gryfa przyczepioną do zadu konia. Później coraz powszechniejsze stało się po prostu przedstawianie dwóch herbów obok siebie (praktyka znana jako wbijanie na pal), co jest mniej zagmatwane i bardziej estetyczne, ale także mniej zabawne.

Dlaczego to wszystko wiem? Ponieważ Panowie dworscyNarzędzie do projektowania heraldyki zawiera pole wyboru dimidiacji.

Panowie dworscy to średniowieczna gra strategiczna i polegająca na budowaniu miast, która właśnie pojawiła się we wczesnym dostępie na PC. Nazywanie tego pracą z miłości to mało powiedziane. Reprezentuje lata pracy solowego programisty, Grega Styczeńa, występującego pod pseudonimem Slavic Magic, a jego autentyczność poruszyła graczy Steam, gdzie zgromadziła rekordową liczbę 3 milionów list życzeń. To przyziemna, niezwykle skomplikowana i dokładnie zbadana symulacja życia feudalnego, w której przywiązanie do dokładności historycznej graniczy z akademicką — stąd włączenie dymidiacji.

Reklama

Ilustracja: Słowiańska magia/Koń w kapturze

Oto kolejny szczegół, który ma więcej wspólnego z podstawową rozgrywką. Panowie dworscyPodstawową jednostką mieszkaniową jest działka mieszczańska. Na początku jest to zwykły dom z podwórkiem, ale po jego wyrównaniu podwórko można zagospodarować jako coś w rodzaju miejsca na małą działalność gospodarczą dla mieszkańców, nawet jeśli są oni zatrudnieni gdzie indziej w gospodarstwie, młynie lub magazyn. Na tej działce można założyć kurnik, ogród warzywny lub browar; następnie mieszkańcy zabierają swoje produkty, aby handlować z sąsiadami na rynku. (Rynek to jedno z pierwszych żądań mieszkańców wioski, razem z kościołem.) Zdrowy handel rynkowy generuje regionalne bogactwo – które ty, ich pan, możesz następnie opodatkować.

Działka mieszczańska ilustruje jeden z najbardziej uderzających sposobów Panowie dworscy różni się od obrazów społeczeństwa ludzkiego namalowanych w innych grach polegających na budowaniu miast. W tym świecie praca jest rozproszona, transport lokalny jest powolny (bardzo wolny), a dobrobyt rośnie od podstaw, a nie jest generowany przez efektywnie zaprojektowane systemy. Krótko mówiąc, jest to symulacja społeczeństwa przedindustrialnego i przedkapitalistycznego. W związku z tym może być trudno ogarnąć całkowicie postkapitalistyczny, uprzemysłowiony umysł.

W pewnym sensie tytuł gry jest błędny. Prawdą jest, że grasz lorda i ostatecznie zbudujesz sobie dwór. Marketing gry również w dużym stopniu opierał się na połączeniu budowania miast ze strategią wojskową; w dwóch z trzech scenariuszy gry rywalizujesz o kontrolę nad szeregiem sąsiadujących regionów z jednym lub większą liczbą innych władców i ostatecznie będziesz musiał stworzyć milicję, aby stawić im czoła w walce w czasie rzeczywistym, a także rozprawić się z gangami bandytów. (Trzeci scenariusz to całkowicie pozbawiony walki tryb pacyfistyczny.)

Zaśnieżona wioska prostych chat z kościołem w Manor Lords

Ilustracja: Słowiańska magia/Koń w kapturze

Jednak szybko staje się to jasne Panowie dworscy nie jest wielką grą strategiczną. Dzieje się tak częściowo dlatego, że na etapie wczesnego dostępu niezgrabne elementy militarne gry i wytarta końcówka są mniej rozwinięte niż budynek miasta. Rodzi się także pytanie, gdzie mieszka jego dusza. To gra polegająca na tworzeniu organicznych, autentycznych średniowiecznych osad. Chodzi o pracę, rolnictwo, żywność, rodziny i pory roku. Chodzi o kręte drogi, chwiejne dachy kryte strzechą i tupiące woły. Chodzi o gęstą sieć potrzeb, która buduje i podtrzymuje społeczeństwo, a tym bardziej o to, co robią panowie, którzy to wszystko badają.

Ze swoimi wspaniałymi, zamglonymi widokami na pola i lasy, które wyglądają jak Obrazy Johna Contable’a, Panowie dworscy również przypomina bardziej bukoliczną grę o życiu chłopskim niż grę o polityczno-wojskowych machinacjach szlachty. (Być może istnieje ryzyko, że Slavic Magic przypadkowo idealizuje okropności feudalizmu, ale to argument, który będę musiał pozostawić komuś znacznie bardziej wykształconemu ode mnie.) Ale nie mylcie tego z wyluzowaną, przytulną grą. Panowie dworscy jest bardzo, bardzo złożona, a w wersji wczesnego dostępu brakuje informacyjnych wyskakujących okienek i podpowiedzi, które poprowadzą Cię przez nią.

W połączeniu z zagranicznym charakterem budowanej gospodarki, czeka Cię intensywna nauka. Planując osadę, musisz wziąć pod uwagę podziemne zasoby wody i względną żyzność działek pod uprawy takie jak len czy pszenica płaskurka, zasoby, które następnie będą zasilane w skomplikowanych łańcuchach dostaw żywności i odzieży. Będziesz także musiał dostosować dystrybucję siły roboczej – która opiera się na rodzinach jako jednostce robotniczej, która może wykonywać więcej zadań jednocześnie, a nie na pojedynczych osobach – w zależności od pory roku, przydzielając ich do zbierania paszy, polowania, uprawiania roli lub obsługi pieców węglowych aby zgromadzić zapasy na zimę.

Powiększony widok na wioskę położoną w pięknym zalesionym krajobrazie, z górami w oddali, w Manor Lords

Ilustracja: Słowiańska magia/Koń w kapturze

To może być przytłaczające. Graczy zwabionych wszechstronną fantazją Panowie dworscy sprzedaje — uprawia plony i buduje piękne kościoły tutaj, a tam walczy z rywalizującymi władcami — może być zszokowany tym, jak boleśnie czasochłonne i trudne jest spełnienie wszystkich warunków związanych z czymś tak prostym, jak kupno i hodowanie kilku zwierząt gospodarskich. To prawda, że ​​wysiłek się opłaci, bo obserwowanie, jak funkcjonująca wioska budzi się do życia, daje ogromną satysfakcję. Ale Panowie dworscy niekoniecznie jest grą dla graczy nowych w gatunku budowania miast.

Miłośnicy gatunku i inni, którzy mają cierpliwość, odkryją jednak, że jest to wyjątkowa i niesamowicie skoncentrowana gra. Slavic Magic uwolniło się od konwencji gatunkowych i zbudowało coś wyrafinowanego i dającego się w ogromnym stopniu dostosować do indywidualnych potrzeb, począwszy od szczegółowych ustawień trudności po łatwość, z jaką gracz może tworzyć autentycznie wyglądające, organiczne układy zbudowane z nieregularnych działek. Panowie dworscy niszczy siatkę i zaprasza graczy do zamieszkania w innym czasie z innym sposobem myślenia. Zanim w pełni wykorzystany zostanie jego potencjał, ma przed sobą długą drogę; jego głęboka historyczna maniera musi zostać znacznie jaśniej wyjaśniona graczowi, a jest dużo pracy do wykonania nad elementem strategii wojskowej, grą końcową i późniejszymi etapami budowy miasta. Ale to już fascynujący portal do innej epoki.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Rząd zwiększa finansowanie pojazdów autonomicznych Wayve

Wayve, brytyjska firma specjalizująca się w sztucznej inteligencji (AI) dla pojazdy autonomicznezabezpieczyła inwestycje o wartości ponad 1 miliarda dolarów od Softbank, Nvidia i...

Francuska firma MSP oszczędza 30% na kosztach chmury, wdrażając Cubbit

Cloudreso.com z siedzibą w Paryżu zaoszczędziło 30% na kosztach przechowywania obiektów w chmurze dzięki wdrożeniu rozproszonego DS3 firmy Cubbit przechowywanie obiektów. Cloudreso.com to dostawca...

Yubico zwiększa bezpieczeństwo dzięki zaktualizowanym urządzeniom YubiKey z serii 5

Yubico przygotowuje się do wprowadzenia odświeżonych wersji sprzętu uwierzytelniającego z serii YubiKey 5, Security Key i Security Key Enterprise Edition, które mają pomóc...
Advertisment