Dostępność sztucznej inteligencji rośnie, a wraz z nią platformy treści muszą teraz zmagać się z potencjalnymi problemami, które może wprowadzić sztuczna inteligencja.
A nowy raport wskazuje, że TikTok wkrótce zintensyfikuje wysiłki w zakresie przejrzystości sztucznej inteligencji. Zrobi to poprzez automatyczne oznaczanie wszystkich treści generowanych przez sztuczną inteligencję. A przynajmniej treści, o których wie.
Automatyczna identyfikacja treści AI
Począwszy od dzisiaj i w nadchodzących tygodniach udostępniony wszystkim użytkownikom na całym świecie, TikTok będzie automatycznie stosować etykiety do treści generowanych przez sztuczną inteligencję, które zostały utworzone przy użyciu narzędzi takich jak DALL·E 3 OpenAI.
Może to zrobić dzięki kluczowej technologii, którą wspierają firmy takie jak OpenAI.
Aisha Malik przy TechCrunch wyjaśnia:
Społecznościowa platforma wideo realizuje to poprzez wdrożenie Content Credentials – technologii opracowanej przez Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA), której współzałożycielami są Microsoft i Adobe. Poświadczenia treści dołączają do treści określone metadane, których TikTok może następnie użyć do natychmiastowego rozpoznania i oznaczenia treści wygenerowanych przez sztuczną inteligencję.
Poświadczenia treści nie są niezawodną metodą identyfikacji sztucznej inteligencji. Platformy, które nie dołączają metadanych, których będzie szukał TikTok, mogą być nadal przesyłane i udostępniane na TikTok bez wiedzy o ich pochodzeniu. TikTok nadal będzie prosił użytkowników o samodzielne sprawdzenie, czy treść jest generowana przez sztuczną inteligencję, ale jest to całkowicie dobrowolne.
Jednak powodem, dla którego to posunięcie powinno w dalszym ciągu okazać się skuteczne, jest to, że poświadczenia treści są standardem szeroko wspieranym przez głównych graczy technologicznych w dziedzinie sztucznej inteligencji. Oprócz OpenAI, Metaoraz współzałożyciele C2PA, Microsoft i Adobe, Google też jest na pokładzie w celu obsługi poświadczeń treści. Ten szeroki poziom wsparcia powinien obejmować zdecydowaną większość domów TikTok z treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję.
Wersja 9to5Mac
W dobie dezinformacji, deepfake’ów i ogólnego zamieszania związanego z treściami generowanymi przez ludzi i sztuczną inteligencję jest to dobry ruch.
TIK Tok, tak długo jak jeszcze istnieje, ma znaczną władzę w zakresie kształtowania polityk i najlepszych praktyk dotyczących sposobu, w jaki platforma może zarządzać rewolucją sztucznej inteligencji. Z pewnością pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, ale jest to solidny krok.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.