TikTok już automatycznie stosuje tag „wygenerowany przez sztuczną inteligencję” do treści na swojej platformie utworzonych przy użyciu narzędzi AI TikTok, a ta sama etykieta będzie teraz stosowana do treści tworzonych na innych platformach. Teraz TikTok wykryje, kiedy na jego platformę przesyłane są obrazy lub filmy zawierające znaczniki metadanych wskazujące na obecność treści generowanych przez sztuczną inteligencję, i twierdzi, że jest to pierwsza platforma mediów społecznościowych obsługująca nowe dane logowania do treści.
Obsługa opracowanego przez firmę Adobe systemu tagowania (który został dodany do narzędzi takich jak Photoshop i Firefly) jest dostępna w ramach współpracy TikTok z inicjatywą Adobe Content Authenticity Initiative (CAI) oraz Koalicją na rzecz pochodzenia i autentyczności treści (C2PA).
TikTok pisze, że obsługa poświadczeń treści przejdzie „wdrożenie wielofazowe” na platformie. Pierwszym krokiem firmy jest rozpoczęcie automatycznego oznaczania przesłanych plików wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, które zawierają już dane uwierzytelniające treści. Następnym krokiem jest dodanie tagów do treści wygenerowanych przy użyciu efektów AI TikTok, które pozostają na miejscu, nawet jeśli treść zostanie pobrana w celu opublikowania w innym miejscu.