Talie MTG Fallouta to „najlepiej działający zestaw dowódcy w historii”


Magia: Zgromadzenienajnowszy zestaw Opad-karty tematyczne to „najlepiej działające karty serii”. Dowódca kiedykolwiek” powiedział Hasbro Dyrektor generalny Chrisa Cocksa. Ogłoszenie ogłoszone w środę podczas rozmowę o zarobkach z inwestoramizwraca uwagę na potencjał ambitnych gier karcianych Wszechświaty poza inicjatywa. Podkreśla jednak również ryzyko związane z pracą z własnością intelektualną licencjonowaną przez inne firmy.

Po udanych eksperymentach z kartami z motywami The Walking Dead i Godzilla Magia: Zgromadzenie, inicjatywa Universes Beyond została formalnie zainaugurowana w roku luty 2021. Pierwsza partia kart crossover obejmowała franczyzy takie jak Warhammera 40 000 I Doktor Kto. Chociaż wszystkie te zestawy sprzedawały się dobrze, to tak Władca Pierścieni zestaw, który zwrócił na siebie uwagę w zarządzie. Wygenerował ponad 200 milionów dolarów przychodów w niecałe sześć miesięcy, co stanowi ponad dwukrotność poziomu odniesienia wyznaczonego przez inne historycznie osiągające najlepsze wyniki, według Hasbro.

Teraz firma z Rhode Island chce produkować dwa zestawy o podobnej wielkości każdego roku. Oznacza to poniesienie znacznych wydatków na licencjonowanie najlepszego adresu IP.

Karty Fallouta, wydane w maju, pojawiły się w dobrym momencie, aby skorzystać z premiery Opad streaming programu telewizyjnego na Amazonie. Jednak Cocks szybko zauważył, że nie było to zwycięstwo Hasbro na miarę Władcy Pierścieni.

„Powiedziałbym, że Fallout to świetny zestaw” – powiedział Cocks. „To prawdopodobnie nasz najlepiej działający zestaw dowódcy w historii, niezależnie od tego, czy jest to zestaw z Universes Beyond, czy nie. Jednak zestawy dowódców są zwykle nieco mniejsze niż nasze ogólne zestawy premierowe, więc należy odpowiednio je przypisać.”

Format Commander generuje dla Hasbro znacznie mniejsze przychody niż jego „premierowe” zestawy – czyli większe, wieloformatowe zestawy przeznaczone dla wielu społeczności w obrębie bazy graczy. W porównaniu z kosztami licencjonowania Fallouta od jego właścicieli w Bethesdzie, Fallout prawdopodobnie generował dla firmy mniejsze przychody w porównaniu do Władcy Pierścieni.

Reklama

Następną premierą Universes Beyond zaplanowaną na 2024 rok jest Assassin’s Creed, a część zarobków z tych kart będzie musiała trafić do właściciela własności intelektualnej, firmy Ubisoft. To samo dotyczy dwóch kolejnych zestawów Universes Beyond planowanych na 2025 rok, do których zaliczają się Marvel (własność Disneya) i Final Fantasy (własność Square Enix).

Czy któryś z tych trzech zestawów może konkurować z Władcą Pierścieni? Wydaje się, że Cocks tak myśli i przekazuje inwestorom informację, że koszt licencjonowania własności intelektualnej przewyższy przychody uzyskane ze sprzedaży tych kart.

„Myślę, że Final Fantasy i Marvel będą całkiem znaczącymi zestawami” – powiedział Cocks. „Umieściłbym ich przynajmniej w tej samej lidze, co to, co widzieliśmy w przypadku Władcy Pierścieni”.

Według Cocksa przyczyny są jasne: Marvel ma ogromną międzynarodową rzeszę fanów, a Hasbro podpisało umowę z Disneyem obejmującą wiele zestawów, co oznacza, że ​​będzie miał kilka gryzów do sedna. Z drugiej strony Final Fantasy cieszy się dużą popularnością w Stanach Zjednoczonych i Europie, ale jest jeszcze większa w Japonii.

„Nasza sprzedaż w Japonii prawdopodobnie przewyższy tę, którą osiągnęliśmy w przypadku Władcy Pierścieni” – powiedział Cocks – „ze względu na oddźwięk, jaki wywiera to na tym rynku, który, jak powinniście pamiętać, jest rynkiem numer dwa dla Magic i numerem dwa ogólny rynek kolekcjonerskich gier karcianych.”

Koszty licencjonowania własności intelektualnej kładą większy nacisk na wydajność własnych kart Hasbro utworzonych na podstawie własnego wewnętrznego adresu IP. Zestawy te charakteryzują się zasadniczo niższymi kosztami ogólnymi w produkcji. Cocks powiedział, że wciąż czeka, aby zobaczyć, jak poradzi sobie najnowszy zestaw firmy, Banici z Thunder Junction, występuje. Ironią jest oczywiście to, że w tym samym czasie, gdy firma Hasbro wykorzystuje licencjonowaną własność intelektualną do zwiększenia sprzedaży swoich gier, ma także nadzieję na udzielenie licencji na własną własność intelektualną dla Gry wideo, kinoi inne projekty medialne.

„Myślę, że to, co widzimy w pierwszym kwartale, jest w pewnym sensie potwierdzeniem naszej ogólnej tezy strategicznej” – powiedział Cocks – „że Hasbro to firma zajmująca się grami, prawami własności intelektualnej i zabawkami, w rzeczywistości w tej kolejności”.

Sztuka polega na tym, aby Hasbro włożył tyle wysiłku w swój domowy adres IP, ile tylko może, czyniąc go w ten sposób jak najbardziej atrakcyjnym dla innych programistów i wydawców.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apple rzekomo planuje składaną hybrydę 20,3 cala na 2025 r., składany iPhone w 2026 r.

Z nowej notatki dla inwestorów wynika, że ​​Apple intensyfikuje prace nad urządzeniami składanymi 9 do 5Mac. Z raportu analityka Haitong International Securities,...

Plotki o iPhonie 17: nowy design, model „Slim” zastępujący „Plus” i więcej

Z nowego raportu wiarygodnego analityka Jeffa Pu wynika, że ​​Apple planuje duże zmiany w przyszłorocznej ofercie iPhone'a 17. W notatce inwestorskiej, którą...

Randy Travis odzyskuje głos w nowym eksperymencie muzycznym Warner AI

Po raz pierwszy od udaru mózgu w 2013 roku piosenkarz country Randy Travis nie może poprawnie mówić ani śpiewać, wydał nową piosenkę. ...
Advertisment