Recenzja: 40K Kill Team Into the Dark to nie nowy Space Hulk, jest większy


Po ponownym uruchomieniu podstawowego zestawu zasad w 2021 roku, gra potyczkowa w małych jednostkach od Games Workshop Warhammer 40,000 Kill Team jest teraz w doskonałym miejscu. Akcja jest szybka i płynna, a mimo to zachowuje niewielki rozmiar fizyczny i niską liczbę modeli, które miały w momencie premiery. Niestety, linia produktów ma wiele wspólnego z klasycznymi filmami Star Trek — wydaje się, że po każdym wielkim dodatku od razu pojawia się trochę gówniany.

Miło mi to zgłosić Warhammer 40,000 Kill Team: Into the Darkdostępny w przedsprzedaży od 3 września, jest więcej Gniew Khana niż Szukaj Spocka. Każda figurka w tym pudełku, w tym teren, jest zupełnie nowa. Zawiera nawet jedną frakcję, która praktycznie nigdy wcześniej nie widziano go w trzech wymiarach. Jest to również pierwsza z rocznego cyklu wydań Kill Team, które powinny tchnąć życie w jedno z najbardziej znanych miejsc w serii — kosmiczny hulk.

Reklama

Obraz: Warsztat gier

Zwróć uwagę, że nie pisałem Kosmiczny Hulkklasyczna gra planszowa z 1989 roku, w której Kosmiczni Terminatorzy mierzą się z Tyranidzkimi Genokradami. W ciemności ma miejsce w a kosmiczny kadłub, których jest wiele we wszechświecie 40K. Te masy opuszczonych statków kosmicznych, asteroid i innych szczątków pojawiają się i znikają z rzeczywistości, pozornie przypadkowo pojawiając się w całej galaktyce. Czasami mogą zawierać cenne skarby, ale są także domem dla wszelkiego rodzaju upadłych stworzeń, w tym Kosmicznych Marines Chaosu, Asuryani Eldarów i gorszych. Ten konkretny kosmiczny kadłub nazywa się Gallowdark i W ciemności toczy się w bardzo małej jego części, zbudowanym przez człowieka statku kosmicznym o nazwie Glory of Terra Triumphant.

Co sprawia, że W ciemności tak wyjątkowy jest teren, który przedstawia labiryntowe korytarze skazanego na zagładę statku kosmicznego z grubego szarego polistyrenu. Każdy fragment ściany jest oczywiście ozdobiony czaszkami, ale także ekranami komputerowymi, kablami i wszelkiego rodzaju ponurymi, przemysłowymi szyszkami. Każda z 16 sekcji ścian jest wstępnie zwietrzona, z wgnieceniami, wgnieceniami i wyżłobieniami już uformowanymi w powierzchni. To sprawia, że ​​​​malowanie za pomocą puszek z grzechotką jest absolutną bryzą, a potem już tylko myjesz.

Podręcznik Into the Dark wraz z niektórymi elementami terenu Gallowdark.

Ściany są na wcisk. Rozpadają się i łączą. Grodzie są zaskakująco solidne.
Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

Oświetlone fragmenty scenerii, w tym ekran komputera i kilka świateł, oświetlają to, co w innym przypadku byłoby ciemną częścią ściany.

Niezwykle szorstka faktura tych ścian pochodzi z obfitego podkładu Emalia Rustoleum.
Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

Ale teren również nagradza dodatkową uwagę, szczególnie dla tych, którzy chcą ćwiczyć nowe umiejętności. W przypadku konstrukcji Polygon zabrałem się do malowania aerografem w oświetleniu niektórych obiektów — to znaczy malowania w odbiciu źródeł światła, tak jakby naturalnie odbijały się one od otaczających powierzchni. W połączeniu z bardzo wysokim zenitalem nałożonym srebrną metaliczną farbą w sprayu, myślę, że naprawdę oddaje ten wyciszony, monochromatyczny wygląd oświetlania za pomocą latarki ciemnego pokoju. Przykleiłem też kilka bezczelnych plakatów propagandowych w fabule, których wisiałem właśnie z tej okazji. Możesz posunąć się jeszcze dalej, tworząc teksturowaną podstawę z otworami w regularnych odstępach dla oświetlenia LED – która wyglądałaby jak ciekawsza strona dołączonej dwustronnej maty bojowej.

To zaproszenie do majsterkowania i modyfikacji obejmuje również miniatury w tym zestawie. Zarówno łamacze marynarki cesarskiej, jak i Kroot Farstalker Kinband mają wiele różnych opcji poza i broni. W szczególności Breachery są szokująco łatwe do namalowania i są świetnym punktem wyjścia dla każdego nowicjusza w twoim kręgu.

Dołączony podręcznik w miękkiej oprawie wspomina o kilku niejasnych rasach, takich jak Fra’al i Khravé, ale są też zupełnie nowe byty, zwane Larwami Krzemionki i Wykwitami Metalu, które są opisane jako „sztuczne gatunki obdarzone inteligencją przez ich wymarłych stwórców”. Mówi się, że wszystkie cztery rasy „zbudowały osady i prowadziły wojny w Gallowdark” przez tysiąclecia.

Tak jak tajemniczy zagubieni prymarchowieojcowie założyciele oryginalnych rozdziałów Kosmicznych Marines, nowe szczegóły w księdze źródłowej są darem wiedzy dla hobbystów i kitbasherów — otwarte wyrwy w większym wszechświecie, które oddani fani mogą wypełnić własnymi dziełami.

Jeśli chodzi o zasady, poza jednostkami i atutami, nie ma żadnych istotnych zmian w ogólnym przebiegu gry w W ciemności. Moim zdaniem to dobrze, ponieważ same podstawowe zasady są doskonałe. Istnieje jednak wiele nowych zasad dotyczących ograniczonego środowiska Gallowdark. Niektóre zajmują się otwieraniem i zamykaniem drzwi, podczas gdy inne modyfikują, jak i kiedy możesz przerwać lub strzelać podczas tury przeciwnika. W ciemności zapewnia również dodatkową moc materiałom wybuchowym i broni obszarowej.

Jednakże, Zabij drużynę — jak inne gry typu potyczki w małych jednostkach od Games Workshop Nekromunda oraz Okrzyk wojenny – to bardzo pionowa gra, która wykorzystuje wielopoziomowy teren, aby zachęcić graczy do manewrowania swoimi żołnierzami z utartych ścieżek. W ciemności jest wyraźnie dwuwymiarowy, tak bardzo, że wspinanie się po ścianach jest dosłownie sprzeczne z zasadami.

Żołnierz Kroot z karabinkiem T'au i dużym nożem, pomalowany w 95%.

Bardzo zielony odcień skóry pochodzi z płaszcza Citadel Orruk Flesh jako podkład…
Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

Sprawia, że W ciemności podobny do Zabij drużynęnajbardziej katastrofalne wydanie: Parias Nexus. Ale chociaż zasady tej gry dotyczące terenu zostały zasadniczo zaprojektowane tylko dla frakcji, które pojawiły się w tym konkretnym pudełku, tym razem zasady mają znacznie szersze zastosowanie. Z łatwością widzę, jak każda frakcja radzi sobie dobrze w Gallowdark; będą musieli po prostu dostosować swoją strategię, między innymi, pozostawiając w domu swoich snajperów dalekiego zasięgu. I to dobra wiadomość, bo wiele frakcji będzie będą walczyć o ten teren w nadchodzącym roku.

W ciemności to tylko pierwszy z trzech „dużych rozszerzeń kwartalnych” dla Zabij drużynę. The mapa drogowawydany 25 sierpnia, wymienia ich: Krypty cieni, Kajdany duszyoraz Gallowfall — i obiecuje udział wielu innych frakcji z całego uniwersum 40K. Jeśli przeszłość jest precedensem, oczekuj, że teren w tych zestawach będzie w pełni kompatybilny na całym obszarze Zabij drużynę linia, a może nawet poza. Zbierz wszystkie cztery pudełka, a spodziewam się, że będziesz mieć przynajmniej pełny stół terenu do gry w Strefa Mortalisulubiony przez fanów dwuwymiarowy wariant Herezja Horusa zestaw reguł.

Niezależnie od sukcesu lub porażki sezonu Gallowdark, to Zabij drużynę uwolnienie wydaje się fundamentalne. Każdy znajdzie tu coś dla siebie — kolekcjonerzy i miłośnicy terenu, zagorzali Zabij drużynę gracze, ci, którzy weszli all-in w ostatnim czasie Herezja Horusa zestaw pudełkowy, a nawet zupełnie nowicjusze w hobby. Warhammer 40,000 Kill Team: Into the Dark jest jednym z najlepszych wydań Games Workshop w najnowszej pamięci i jest wysoce zalecany.

Warhammer 40,000 Kill Team: Into the Dark został sprawdzony przy użyciu kopii detalicznej dostarczonej przez Games Workshop. Vox Media posiada spółki afiliacyjne. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon tutaj.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Silicon Motion ogłasza wyniki za okres zakończony 31 marca 2024 r

Silicon Motion Technology Corporation (NasdaqGS: SIMO) („Silicon Motion”, „Spółka” lub „my”) ogłosiła dzisiaj swoje wyniki finansowe za kwartał zakończony 31 marca 2024 r....

AMD łata lukę Zenbleed w aktualizacji AGESA 1.2.0.Ca

Firma AMD sklasyfikowała lukę Zenbleed, CVE-2023-20593, jako: zagrożenie średniego poziomu około rok temu. Firma AMD przyznała, że ​​w pewnych okolicznościach mikroarchitektonicznych może...

AMD przeprojektuje sprzęt do śledzenia promieni na RDNA 4

Oczekuje się, że architektura graficzna AMD RDNA 4 nowej generacji będzie wyposażona w zupełnie nowy silnik ray tracingu – twierdzi Kepler L2, wiarygodne...
Advertisment