Przewiduje się, że dostawy notebooków w pierwszym kwartale 2023 r. osiągną najniższe od 10 lat wyniki za pierwszy kwartał, mówi TrendForce


Ze względu na różne ważne wydarzenia, które wpłynęły na światową gospodarkę i politykę, ogólny popyt na elektronikę użytkową gwałtownie spadł w 2022 r., a globalne dostawy notebooków (laptopów) zaczęły spadać w ciągu kwartałów. Najnowsza analiza firmy TrendForce wykazała, że ​​światowe dostawy notebooków (od dostawców ODM) osiągnęły w 2022 r. zaledwie około 186 milionów sztuk, co oznacza spadek o 24,5% w skali roku. Jeśli chodzi o rok 2023, perspektywy rynku komputerów przenośnych pozostają w tej chwili niepewne. TrendForce spodziewa się, że spadek rok do roku będzie umiarkowany do około 7,8%, ale przewiduje się, że dostawy wyniosą tylko 171 milionów sztuk.

Ponieważ popyt rynkowy był anemiczny w 4Q22, działania promocyjne związane z tradycyjnym szczytem sezonu na koniec roku nie wygenerowały dużego rozmachu sprzedaży. Patrząc na rynki regionalne, marki notebooków (PC OEM) obniżyły ceny w USA i Chinach, ale ich wyniki sprzedaży nadal nie spełniły oczekiwań. Zjawisko to przypisano głównie takim czynnikom, jak wysoka inflacja hamująca dochód do dyspozycji konsumentów. Ponieważ wyniki sprzedaży za 4Q22 były słabe, próby pozbycia się istniejącego zapasu całych urządzeń mogą trwać do 2Q23. Ponadto składanie zamówień z kanałów będzie znacznie bardziej powściągliwe.

Ponadto święto Księżycowego Nowego Roku 2023 nadejdzie wcześniej niż w poprzednich latach, a producenci notebooków przewidują, że przebieg trwających epidemii COVID-19 w Chinach stanie się ogromną zmienną rynkową po wakacjach. Oprócz słabej widoczności popytu, poważnym problemem było również to, czy na dostawy urządzeń wpłynie kolejna fala niedoborów komponentów wywołanych pandemią. W związku z zaistniałą sytuacją marki notebooków zwiększyły zapasy swoich popularnych modeli urządzeń. Co więcej, zrealizowali dostawy niektórych zamówień przed terminem przed końcem 2022 r. Z powodu tych działań przewiduje się, że globalne dostawy notebooków spadną o 9,5% k/k do 35,1 mln sztuk w 1 kwartale 2023 r. Ta prognoza jest najniższa od 10 lat dla wyniku pierwszego kwartału.

Łańcuch dostaw się zmienia, a amerykańskie marki są główną siłą napędową wysiłków ODM związanych z relokacją
Kontynuacja sporu handlowego USA-Chiny doprowadziła do wzrostu napięć geopolitycznych na całym świecie. W związku z tym główne marki elektroniczne zmieniły w ostatnich latach swoje strategie łańcucha dostaw. Wśród nich marki amerykańskie najbardziej agresywnie przenoszą produkcję urządzeń i znajdują alternatywne źródła dostaw komponentów. Podczas gdy presja polityczna i ekonomiczna jest dobrze znanym czynnikiem, który skłania amerykańskie marki do zmiany strategii, te główne marki same w sobie mają wystarczającą skalę, aby przekonać resztę uczestników łańcucha dostaw, by poszli w ich ślady. Zgodnie z najnowszymi obserwacjami TrendForce, strategiczne względy dotyczące przyszłego rozwoju sytuacji geopolitycznej mogą prowadzić do dwóch modeli produkcji notebooków zlokalizowanych poza Chinami.

Pierwszy model będzie koncentrował się na Wietnamie, ponieważ kraj ten ma zarówno przewagę geograficzną, jak i demograficzną. Materiały i komponenty z Chin można szybko przetransportować do zakładów montażowych w Wietnamie. Jednocześnie Wietnam dysponuje stosunkowo młodą i tanią siłą roboczą. Przewaga demograficzna może być bardziej znaczącą zachętą dla marek i ODM do zakładania tam sklepów. Obecnie producenci ODM, tacy jak Compal, Wistron i Foxconn, rozpoczęli budowę linii montażowych notebooków w Wietnamie w odpowiedzi na prośby klientów ze Stanów Zjednoczonych. Dodatkowo, wśród amerykańskich marek notebooków, lider modeli komercyjnych wyznaczył sobie cel zwiększenia udziału swoich urządzeń w dostawach z Wietnamu do 20% w 2023 roku. Ponadto marka ta zmniejszy udział swoich przesyłek urządzeń z Chin do tylko 20-30% do 2027 r.

Podobnie inna marka elektroniczna z siedzibą w USA, która zyskała znaczny wpływ na markę dzięki swoim wewnętrznym SOC, zdecydowała się na utworzenie kompletnego klastra produkcyjnego dla swoich produktów w Wietnamie. Z tego kraju marka ta będzie dostarczać nie tylko notebooki, ale także słuchawki, smartfony itp. TrendForce szacuje, że Wietnam będzie odpowiadał za 10% dostaw notebooków w 2023 roku.

Jeśli chodzi o drugi model, polega on na uruchomieniu linii montażowych i zwiększeniu produkcji urządzeń na lub w pobliżu dużego rynku konsumenckiego. Jedna amerykańska marka (która jest inna niż dwie wymienione powyżej) zwiększy wielkość produkcji urządzeń na swoich liniach montażowych w Meksyku, aby lepiej obsługiwać rynek północnoamerykański. Co więcej, ta sama marka poszukuje partnerów w Indiach, aby stworzyć lokalne linie montażowe, na których wytwarzane będą produkty skierowane do lokalnych konsumentów. Ponieważ zagraniczni producenci, którzy założą sklep w Indiach, skorzystają ze znacznej zachęty podatkowej, ta marka będzie mogła również osiągnąć znaczną przewagę cenową. Dane ONZ wskazują, że populacja Indii przewyższy liczbę ludności Chin w 2023 roku, stając się najbardziej zaludnionym krajem świata. Stąd też marki elektroniczne na całym świecie przygotowują się do uczynienia z rynku indyjskiego swojego głównego pola bitwy. Potencjalnym wydarzeniem, którego rynek oczekuje w najbliższej przyszłości, jest to, czy Indie będą w stanie powielić ten sam model, który istniał w Chinach w zakresie outsourcingu i sprzedaży elektroniki.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Były przedstawiciel federacji twierdzi, że Urząd Pocztowy „okłamywał” kierowników poczty, gdy był zmuszony się z nimi spotkać

Były zastępca naczelnika poczty zmusił wyższą kadrę kierowniczą Poczty do spotkania się z nim w celu omówienia jego niewyjaśnionych braków, ale potem „okłamali”...

Zarobki Alphabet pokazują chęć zwiększenia wykorzystania Google Cloud i sztucznej inteligencji

Alphabet, matka Google, odnotowała 15% wzrost przychodów w pierwszym kwartale do 80,5 miliarda dolarów. Chociaż reklama nadal zarabia najwięcej, działalność firmy w...

Doskonała stabilność dzięki BIOSowi GIGABYTE BETA z technologią Intel Baseline na płytach głównych Z790/B760

GIGABYTE TECHNOLOGY Co. Ltd, wiodący producent płyt głównych, kart graficznych i rozwiązań sprzętowych, wypuścił najnowszą wersję beta BIOS-u z funkcją Intel Baseline dla...
Advertisment