Były przedstawiciel federacji twierdzi, że Urząd Pocztowy „okłamywał” kierowników poczty, gdy był zmuszony się z nimi spotkać


Były zastępca naczelnika poczty zmusił wyższą kadrę kierowniczą Poczty do spotkania się z nim w celu omówienia jego niewyjaśnionych braków, ale potem „okłamali” go w sprawie możliwości zdalnego dostępu do kont oddziałów i manipulowania nimi, mówi były przedstawiciel zastępcy naczelnika poczty.

Podczas przesłuchania byłej dyrektor naczelnej Urzędu Pocztowego Angeli van den Bogerd w sprawie jej wiedzy na temat zdalnego dostępu, Skandal na poczcie Horizon wszczęto dochodzenie w sprawie sporu pomiędzy Urzędem Pocztowym a byłymi zastępcami naczelnika poczty Val Athwall i jego żoną Rachpal Athwall.

Badając niewyjaśnione braki w oddziale w Ferndown w Dorset, kierownicy poczty podejrzewali, że ich konta zostały zmienione w wyniku zdalnego dostępu do Horizon.

Według Marka Bakera, byłego przedstawiciela Krajowej Federacji Zastępców Poczty, w 2011 r. Athwall zażądał spotkania z wyższym rangą dyrektorem Urzędu Pocztowego, ale odmówiono mu, dopóki nie zmusił Urzędu Pocztowego do działania.

Baker, który reprezentował Athwall, powiedział: „Doszliśmy do spotkania tylko dlatego, że pan Athwall zamknął swój oddział [in protest] z mnóstwem wniosków paszportowych zamkniętych w sejfie. Klienci wpadli w panikę, że ich plany podróży zostaną zrujnowane.

„Szef działu sprzedaży detalicznej poczty, Kevin Gilliland, zadzwonił do mnie do domu późno w piątkowy wieczór i błagał, abym poprosił zastępcę poczty o wydanie wniosków paszportowych”.

Reklama

Spotkanie odbyło się w 2011 r. i Athwall naciskał na kadrę kierowniczą – Gillilanda, Van den Bogerda i audytorkę Urzędu Pocztowego Helen Rose – w sprawie zdalnego dostępu.

Powiedzieli mu, że Urząd Pocztowy nie może uzyskać zdalnego dostępu do kont subpostmasterów, ale nie poinformowali go, że firma Fujitsu, która dostarczyła oprogramowanie Horizon, może to zrobić.

Baker, który później został przewodniczącym oddziału podrzędnego Związku Pracowników Łączności, powiedział, że opuścił spotkanie „czując się bardzo nieswojo”.

„Czułem, że nas okłamali, ale nie mogłem udowodnić, że było inaczej. Wiedząc to, co wiem teraz, uważam, że zostaliśmy okłamani przez Gillilanda z Urzędu Pocztowego, Van den Bogerda i Helen Rose, którzy wszyscy byli obecni na tym spotkaniu”. Dodał, że jego zdaniem sfabrykowali dokumenty, które pokazano jemu i panu Athwalowi.

Pełniąc rolę zastępcy naczelnika poczty i przedstawiciela związku zawodowego, Baker przez lata głośno opowiadał się za sprawiedliwością dla kierowników poczty dotkniętych błędami programu Horizon. Sędzia Wysokiego Trybunału Peter Fraser określił go jako „niewątpliwego” w swoim wyroku Wysokiego Trybunału wydanym po: spór sądowy pomiędzy naczelnikami poczty a Urzędem Pocztowym w 2019 r.

Z notatek z nagranego spotkania, ujawnionych podczas przesłuchania, wynika, że ​​Athwall wielokrotnie pytał, czy Urząd Pocztowy mógłby uzyskać zdalny dostęp do Horizon i wprowadzić w nim zmiany. Poczta stwierdziła, że ​​nie może, ale nie wspomniała, że ​​Fujitsu może wykonać obie te rzeczy. Sama Van den Bogerd zapewniła Athwala, że ​​nie jest to możliwe.

Podczas przesłuchania dochodzeniowego adwokat śledczy Inquiry KC Jason Beer określił to pominięcie jako „niedokładną odpowiedź”.

Van den Bogerd powiedział, że odpowiedź jest prawidłowa, ponieważ zapytał, czy poczta, a nie Fujitsu, może uzyskać dostęp do rachunków.

Beer KC powiedział, że poczta jest nieczynna ze względu na dostęp Fujitsu. „No dalej, czy chcesz przez to powiedzieć, że to, co ogólnie powiedziałeś, jest prawdą? To było niedokładne, ponieważ nie było pełnym kontem, prawda?”

Powiedział, że można powiedzieć otwarcie i przejrzyście: „Nikt na poczcie nie ma dostępu [accounts]ale odkryliśmy, że ludzie w Fujitsu mogą.”

Van den Bogerd stwierdziła, że ​​włączyła się w rozmowę między panem Athwalem a Gillilandem jedynie po to, aby uspokoić sytuację, gdy robiło się gorąco, i dodała: „Ale to, co powiedziałam, było prawdą, ponieważ nikt w Urzędzie Pocztowym nie miał do niej dostępu”.

Van den Bogerd jest centralną postacią skandalu związanego z Post Office Horizon. Podczas procesu Wysokiego Trybunału w 2019 r., podczas którego zastępcy pocztowców pozywali Urząd Pocztowy, sędzia Sądu Najwyższego Peter Fraser skrytykował zeznania Van der Bogerda w obronie Urzędu Pocztowego, twierdząc, że próbowała go wprowadzić w błąd.

Rozprawa wyjaśniająca w dniu 25 kwietnia 2024 r wysłuchała dowodów wskazujących, że wprowadziła również w błąd Wysoki Trybunał kiedy twierdziła, że ​​po raz pierwszy wiedziała o możliwości dostępu do kont subpostmaster i zmiany ich na konta dostawcy IT Fujitsu, miało to miejsce w 2018 r. Jednak w dochodzeniu przedstawiono dowody potwierdzające, że powiedziano jej, że tak było w trzech oddzielnych e-mailach z lat 2010, 2011 i 2014 .

W ubiegłym roku ogłoszono publiczne dochodzenie Fujitsu nie miało kontroli nad swoim personelem w jednym z zespołów wsparcia technicznego uzyskującym zdalny dostęp do kont oddziałów Poczty w celu wprowadzenia zmian bez wiedzy kierowników poczty.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu kierowników poczty i problemy, jakich doświadczyli z powodu oprogramowania księgowego (zobacz poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).

Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon.

Obejrzyj także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apacer prezentuje najnowszą technologię tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania na targach Automate 2024

Dzięki ostatnim osiągnięciom w dziedzinie sztucznej inteligencji oraz w następstwie ożywienia świata po pandemii Covid-19, przechodzenie fabryk na częściową lub pełną automatyzację przebiega...

Nowy „Apple Pencil Pro”, o którym mowa w kodzie strony internetowej Apple

Jutro Apple zorganizuje swoje pierwsze w tym roku wydarzenie, podczas którego ma zaprezentować nową generację iPada Pro, iPada Air oraz towarzyszące im nowe...

Proton Pass zawiera teraz zaawansowaną ochronę tożsamości i danych uwierzytelniających „Pass Monitor”.

Proton rozwija swój pakiet oprogramowania o nowe usługi, takie jak Proton Pass, kompleksowo zaszyfrowany menedżer haseł i nie tylko. Teraz Przełęcz Protonu...
Advertisment