Według CNBC, PayPal jest na „późnym etapie” rozmów o przejęciu Pinteresta. Wiadomość pojawia się wkrótce potem Bloomberg pierwszy poinformował o przejęciu. Bloomberg pierwszy poinformował, że badano transakcję o wartości 39 miliardów dolarów, ale zgodnie z jej zaktualizowanymi wiadomościami i CNBC, PayPal wycenia Pinterest na 70 dolarów za akcję, czyli 45 miliardów dolarów.
Kiedy Pinterest wszedł na giełdę w 2019 roku, jego wycena wynosiła zaledwie 10 miliardów dolarów. Ale teraz PayPal wycenia firmę na 45 miliardów dolarów. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, będzie to największe przejęcie PayPal od czasu, gdy w zeszłym roku nabył aplikację porównywania cen Honey za 4 miliardy dolarów.
Ale po co kupować Pinteresta? Cóż, na początek, przestrzeń handlu społecznościowego kwitnie bardziej niż kiedykolwiek. Dla tych z was, którzy nie wiedzą, handel społecznościowy to nowoczesna technologia, w której firmy technologiczne dodają opcję zakupu bezpośrednio do aplikacji mediów społecznościowych, podobnie jak Facebook ma przycisk „kup teraz” na całym Facebook i Instagram. W dzisiejszych czasach, kiedy ludzie patrzą na influencerów, aby kupować produkty, posiadanie przycisku „kup teraz” wbudowanego bezpośrednio w aplikacji daje więcej pieniędzy dla platformy mediów społecznościowych, przynajmniej z przychodów z reklam, jeśli nie z prowizji od transakcji . Przejęcie Pinteresta przez PayPal umożliwiłoby im większe zaangażowanie w handel elektroniczny platformy społecznościowej i czerpanie z niej przychodów z reklam.
Co więcej, pozwala firmom śledzić liczbę kliknięć i zakupów dokonanych za pośrednictwem aplikacji. Oprócz wybijania pieniędzy z opcji zakupów, PayPal jest również pod presją konkurencji ze strony platformy handlu elektronicznego Shopify, która rzekomo „pchnęła PayPal do zbadania przejęcia”, mówi CNBC. Bloomberg mówi również, że „analitycy nie patrzą na potencjalną transakcję tak przychylnie”. Andrew Jeffrey z Truist Financial Corporation postrzega „taki ruch jako akt niemal desperacji”.