Chociaż komisarz NFL Roger Goodell pierwotnie powiedział, że spodziewają się sfinalizowania umowy na prestiżowy pakiet Sunday Ticket do jesieni tego roku, najnowsze doniesienia wskazują, że rozmowy zwolniły. Wiadomo, że Apple TV jest bardzo zainteresowany nabyciem praw do Sunday Ticket, dołączając do istniejącej oferty sportów strumieniowych, w tym Major League Soccer i MLB Friday Night Baseball.
Nadeszła najnowsza aktualizacja stanu rzeczy z New York Timesa. W gazecie napisano, że negocjacje prawdopodobnie przeciągną się na przyszły rok. Pomimo niektórych wcześniejszych doniesień, że jest odwrotnie, Apple jeszcze nie sfinalizował umowy, a Google (YouTube) okazał się silnym rywalem.
Oczekuje się, że ewentualna transakcja Sunday Ticket będzie warta od 2,5 do 3 miliardów dolarów rocznie. Obecny partner NFL w pakiecie, DIRECTV, nie odnawia swojej licencji ze względu na wysokie koszty. Realistycznie rzecz biorąc, cena oznacza, że tylko gigant technologiczny lub duży streamer może sobie na to pozwolić.
Chociaż mówi się, że Apple wciąż jest w biegu, New York Times wskazuje na Google jako alternatywnego lidera do zawarcia umowy. Google chce wykorzystać Sunday Ticket, aby wzmocnić swoją ofertę YouTube TV, usługę telewizji kablowej przez Internet.
Raport mówi, że jednym z powodów, dla których rozmowy trwały tak długo, jest próba NFL dołączenia do sprzedaży innych aktywów, takich jak NFL Network i kanał NFL RedZone. Innym oczywistym powodem jest to, że tylko garstka dyrektorów NFL jest zaangażowana w negocjacje z mediami, a ostatnio byli zajęci zamykaniem umowy dla działu NFL Films. Teraz, gdy umowa filmowa została zamknięta, uwaga skupia się ponownie na Sunday Ticket.
Reportaż z The Athletic w weekend zauważył, że Apple i NFL debatowały nad semantyką, taką jak włączenie międzynarodowych praw do sprzedaży i charakter ograniczeń geograficznych w proponowanej umowie Sunday Ticket. Jednak NFL nie chce (lub nie może ze względu na istniejące umowy z partnerami nadawczymi / kablowymi) ustąpić w tych punktach. Implikacja z The Atthetlic była taka, że pasja Apple do umowy mogła się zmniejszyć.
Jednak jako jeden ze znaków pozytywnego związku Apple i NFL, Apple Music zostało niedawno ogłoszone jako sponsor pokazowy w przerwie meczu Super Bowl.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple: