Lightship L1 to przyczepa kempingowa zbudowana dla pojazdów elektrycznych, która może również zasilać Twój dom


Kochaj lub nienawidź, trudno na to patrzeć Statek świetlny L1 elektryczna przyczepa kempingowa i nie czuć coś. Ta szklana skrzynia zmienia się z aerodynamicznej przyczepy podczas holowania w wysokiego kampera, który może pomieścić do sześciu osób podczas postoju. Kosztuje znacznie ponad 100 000 USD i nie przypomina reszty branży RV, zdominowanej przez ściany z nudnego białego plastiku. To pierwszy krok w misji Lightship, aby pomóc w elektryfikacji pojazdów rekreacyjnych kochających olej napędowy.

Lightship L1 to przyczepa zasilana akumulatorem, którą można skonfigurować z własnym silnikiem napędowym, aby zmniejszyć zapotrzebowanie na holowanie do „prawie zera” dla pojazdu, który ją ciągnie. Chociaż jest to korzyść w zakresie wydajności dla każdego pickupa lub SUV-a, jest szczególnie godna uwagi dla kierowców pojazdów elektrycznych, którzy odczuwają niepokój związany z zasięgiem i chęć odjechania daleko od sieci.

Jeśli to wszystko brzmi znajomo, to prawdopodobnie dlatego, że Airstream popisał się samobieżny eStream na początku 2022 roku. Ale jak dotąd to tylko koncepcja — Lightship L1 wejdzie do produkcji w przyszłym roku.

L1 w bardziej kompaktowym trybie jazdy. (Kliknij tutaj dla większego obrazu).
Obraz: Latarnia morska

Dach L1 podnosi się do wysokości 10 stóp w trybie kempingowym, w porównaniu do sześciu stóp i dziewięciu cali podczas jazdy. Przyczepa ma 27 stóp długości i 8 stóp i 6 cali szerokości, a jej całkowita masa całkowita wynosi 7500 funtów z pełnym obciążeniem. Podnośnik elektryczny ma również sterowanie ręczne, które umożliwia podnoszenie i opuszczanie przyczepy w przypadku braku zasilania.

Dach i markizy można również przykryć panelami słonecznymi o mocy do 3 kW, które pomogą naładować do 80 kWh pojemności akumulatora pokładowego. Lightship twierdzi, że jego „bezkompromisowy system akumulatorów” może utrzymać w pełni elektryczne urządzenia wewnętrzne (takie jak wielopalnikowa płyta indukcyjna) i podłączone funkcje przez tydzień lub dłużej bez konieczności podłączania i bez konieczności uciekania się do propanu lub oleju napędowego paliwa lub hałaśliwy generator na gaz. Możesz także użyć L1 do ładowania pojazdu elektrycznego poza siecią lub zasilania domu jak generator słoneczny, gdy jest zaparkowany na podjeździe.

L1 można skonfigurować z panelami słonecznymi o mocy do 3 kW, aby pomóc utrzymać naładowany akumulator o pojemności 80 kWh. (Kliknij tutaj dla większego obrazu).
Obraz: Latarnia morska

Lightship wyposaża L1 w dwa akumulatory: akumulator wysokiego napięcia, który zasila napęd i urządzenia pokładowe, a także mały akumulator niskiego napięcia do lekkich ładunków. Panele słoneczne ładują zestaw akumulatorów wysokiego napięcia, który z kolei utrzymuje naładowany mniejszy akumulator. Ale firma nie chce, aby właściciele martwili się o specyfikacje baterii lub poziomy naładowania.

Reklama

„Jednym z naszych nadrzędnych celów projektowych jest łatwość użytkowania, a sposób, który pojawia się w systemie zasilania, to bezproblemowe zasilanie dla naszych użytkowników, które nie wymaga od nich osobnego zarządzania akumulatorami niskiego i wysokiego napięcia” — powiedział współpracownik Lightship założyciele Ben Parker (CEO) i Toby Kraus (prezes) w wywiadzie e-mailowym Krawędź. „Wszystkie urządzenia i urządzenia oraz gniazdka są zawsze włączone i „po prostu działają”, a nasz system informacyjno-rozrywkowy zapewnia użytkownikom intuicyjny, przyjazny dla użytkownika widok systemu zasilania, co ułatwia planowanie podróży, dzięki czemu nie muszą się oni martwić ani posiadać głębokiej wiedzy na temat tego, jak system zasilania działa”.

Podczas gdy dach słoneczny L1, publiczne ładowarki EV, gniazdka domowe i przyłącza zasilania kempingowego RV to główne sposoby ładowania przyczepy przez właścicieli, współzałożyciele Lightship mówią Krawędź że firma bada dodatkowe opcje. Można to zrobić za pomocą podrasowanego alternatora w pojeździe ciągnącym silnik spalinowy (ICE) lub za pomocą elektrycznego silnika napędowego L1 jako generatora podczas podróży.

Ciągnięcie gigantycznego szklanego domu z dużą prędkością budzi pewne obawy dotyczące bezpieczeństwa. Firma twierdzi, że z przodu seryjnego L1 zostaną zainstalowane osłony przed kamieniami i błotem, a jego okna są wytwarzane przy użyciu tych samych technik bezpieczeństwa, co samochody. „Podążamy za ekscytującym trendem trwającym w rozwoju motoryzacyjnym, polegającym na większej liczbie okien zintegrowanych z nadwoziem pojazdu i przestrzenią w kabinie, i przestrzegamy przy tym rygorystycznych norm bezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej” – powiedzieli współzałożyciele.

„Najlepszy prysznic, jaki kiedykolwiek brałeś na kempingu” — mówi Lightship.
Obraz: Latarnia morska

Wysuwa się w pełni elektryczna kuchnia obozowa.
Obraz: Latarnia morska

Całkowicie elektryczna kuchnia wyposażona jest w zmywarkę i płytę indukcyjną.
Obraz: Latarnia morska

Tak, jest aplikacja.
Obraz: Latarnia morska

Lightship, z siedzibą w San Francisco i Boulder w Kolorado, lubi chwalić się referencjami swojego zespołu Rivian, Lucid i Tesla. To rodowód, który pomógł firmie zamknąć zeszłego lata rundę finansowania serii A o wartości 23 milionów dolarów, dodając do 4 milionów dolarów zebranych od czasu jej założenia w maju 2021 r. Build Collective Tony’ego Fadella to tylko jeden z wielu inwestorów.

„L1 to rewolucja RV potrzebna tym, którzy kochają odkrywać naszą planetę, dokonując zrównoważonych wyborów” — powiedział Fadell, wynalazca iPoda i założyciel Nest. „To nie jest starożytny RV, który został„ zelektryfikowany ”. L1 został całkowicie przemyślany pod kątem biwakowania i holowania — zarówno dla pojazdów elektrycznych, jak i standardowych SUV-ów i ciężarówek z silnikiem spalinowym. Lightship zmienia branżę na zawsze na lepsze.”

Przekonamy się o tym, Tony; ta rzecz ma wejść do produkcji dopiero „pod koniec 2024 roku”, a firma nie jest jeszcze gotowa powiedzieć, kiedy nastąpią pierwsze dostawy.

Ceny za Lightship L1 zaczyna na 125 000 USD lub 118 400 USD po dostępnej ulgi podatkowej, mówi firma. Szczerze mówiąc, brzmi to rozsądnie w przypadku przyczepy kempingowej premium, chociaż zależy to od tego, co faktycznie dostaniesz za tę cenę, a te szczegóły zostaną podane dopiero później.

Wiemy, że L1 zostanie wprowadzony na rynek z dwoma modelami: podstawowym L1 Essential i ulepszonym modelem L1 Long Range, który zawiera silnik napędowy i większą pojemność akumulatora za cenę początkową 151 500 USD (lub 139 600 USD po odliczeniu podatku). Współzałożyciele Parker i Kraus nie chcieli odpowiadać na pytania zadawane przez Krawędź związane z chemią akumulatorów, dołączonymi urządzeniami, pakietami opcji lub innymi szczegółami. Te informacje zostaną podane w późniejszym czasie – zapewniają.

Możesz zamów już teraz za 500 $ (w pełni podlega zwrotowi), jeśli już zostałeś sprzedany. Lub jeśli potrzebujesz bardziej przekonującego, może poczekaj na reakcje na prototyp L1, który będzie prezentowany na SXSW w Austin w Teksasie przez kilka dni, począwszy od Sobota, 11 marca.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

iPad Air 2024 vs. iPad Pro 2024: porównanie specyfikacji

EdytorUkład Apple M2Układ Apple M2Układ Apple M4Układ Apple M4Układ Apple M1Układ Apple M2Układ Apple M2Typ ekranu11-calowy wyświetlacz Liquid Retina13-calowy wyświetlacz Liquid Retina11-calowy wyświetlacz...

Stany Zjednoczone wspierają gaz, podczas gdy świat przechodzi na energię odnawialną

Jak wynika z corocznego globalnego przeglądu energii elektrycznej przeprowadzanego przez zespół doradców ds. energetyki Ember, ilość energii elektrycznej i emisji gazów cieplarnianych z...

7 maja 2024 r. – Podsumowanie wydarzenia Apple „Let luźne”: nowe iPady!

Posłuchaj podsumowania najważniejszych artykułów dnia z 9 do 5Mac. Dostępny jest 9to5Mac Daily w iTunes i aplikacji Podcasty firmy Apple, Zszywacz, Dostroić,...
Advertisment