DuckDuckGo jest dziś dostępny z aktualizacją, która wprowadza wersję beta nowej funkcji o nazwie DuckAssist. Podejście do sztucznej inteligencji różni się od tego, co widzieliśmy w ChatGPT OpenAI i Microsoftu szerokie skupienie. DuckAssist został zaprojektowany w celu oferowania „bardziej bezpośrednio reagujących” odpowiedzi na pytania podsumowane z Wikipedii i podobnych źródeł.
KaczkaDuckGo założyciel i dyrektor generalny Gabriel Weinberg podzielił się wiadomością w a post na blogu tego ranka.
Generatywna sztuczna inteligencja uderza w świat wyszukiwania i przeglądania w wielkim stylu. W DuckDuckGo staraliśmy się zrozumieć różnicę między tym, co może robić dobrze w przyszłości, a tym, co może robić dobrze teraz. Ale bez względu na to, jak zdecydujemy się użyć tej nowej technologii, chcemy, aby wniosła ona wyraźną wartość dodaną do naszego prywatnego wyszukiwania i przeglądania.
Mając to na uwadze, DuckDuckGo uruchomił pierwszą wersję DuckAssist w wersji beta dla wszystkich użytkowników. Jak pokazano powyżej, funkcja „Natychmiastowa odpowiedź” może pojawić się w przypadku niektórych wyszukiwań u góry z przyciskiem „Zapytaj”, aby uzyskać naturalną odpowiedź AI.
DuckAssist korzysta z technologii zarówno z OpenAI, jak i Anthropic i podsumowuje odpowiedzi z Wikipedii „i czasami powiązanych stron, takich jak Britannica – używając aktywnego indeksowania DuckDuckGo”.
Weinberg podkreśla, że DuckAssist jest prywatny, nie wymaga rejestracji i jest już dostępny.
DuckDuckGo planuje uruchomić więcej funkcji wspomaganych przez sztuczną inteligencję „w nadchodzących miesiącach”. A jeśli beta DuckAssist pójdzie dobrze, zostanie oficjalnie dodana do przeglądarki „w nadchodzących tygodniach”.
Czego możesz oczekiwać od DuckAssist?
W wersji beta DuckAssist ma na celu najlepsze odpowiadanie na bardziej obiektywne, proste pytania.
W tej początkowej wersji próbnej DuckAssist najprawdopodobniej pojawi się w naszych wynikach wyszukiwania, gdy użytkownicy będą szukać pytań, na które można znaleźć proste odpowiedzi w Wikipedii. Pomyśl o pytaniach typu „co to jest indeks wyszukiwarki?” zamiast bardziej subiektywnych pytań, takich jak „jaka jest najlepsza wyszukiwarka?”. Korzystamy z najnowszej dostępnej pełnej wersji Wikipedii, która ma co najwyżej kilka tygodni. Oznacza to, że DuckAssist nie pojawi się w przypadku pytań nowszych niż to, przynajmniej na razie. W przypadku tych pytań nasza istniejąca strona wyników wyszukiwania lepiej radzi sobie z wyświetlaniem pomocnych informacji.
Weinberg zauważa również, że możesz nie widzieć DuckAssist „w wielu naszych wyszukiwaniach”. Ale dzięki połączeniu Wikipedii i generatywnej sztucznej inteligencji funkcja ta może „znacznie zwiększyć liczbę natychmiastowych odpowiedzi, które możemy zapewnić”.
Oto kilka wskazówek, jeśli chcesz to wypróbować:
- Sformułowanie zapytania wyszukiwania jako pytania zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się DuckAssist w wynikach wyszukiwania.
- Jeśli masz całkowitą pewność, że Wikipedia zawiera odpowiedź na Twoje zapytanie, dodanie słowa „wiki” do wyszukiwania zwiększa również prawdopodobieństwo pojawienia się DuckAssist w wynikach wyszukiwania.
- Na razie wersja beta DuckAssist jest dostępna tylko w języku angielskim w naszych aplikacjach do przeglądania (iOS, AndroidI Prochowiec) i rozszerzenia przeglądarki (Firefoxa, ChromI Safari). Jeśli okres próbny pójdzie dobrze, planujemy wkrótce udostępnić go wszystkim użytkownikom wyszukiwarki DuckDuckGo.
- Jeśli nie chcesz, aby DuckAssist pojawiał się w wynikach wyszukiwania, możesz wyłączyć „Natychmiastowe odpowiedzi” w ustawieniach wyszukiwania. (Uwaga: spowoduje to wyłączenie wszystkich funkcji Instant Answers, nie tylko DuckAssist).
- Jeśli DuckAssist wygenerował wcześniej odpowiedź na dany temat, odpowiedź pojawi się automatycznie. W przeciwnym razie możesz kliknąć przycisk „Zapytaj”, aby otrzymać odpowiedź w czasie rzeczywistym.
Sprawdź wszystkie szczegóły w DuckDuckGo post ogłoszeniowy.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.