– pisze analityk Apple Ming-Chi Kuo że Apple zmniejszył zamówienia na Vision Pro jeszcze przed jego wprowadzeniem na rynek poza Stanami Zjednoczonymi. Tak twierdzą jego źródła Apple spodziewa się obecnie sprzedaży jedynie około 400 000–450 000 egzemplarzy w 2024 r., w porównaniu do „konsensusu rynkowego”, który według Kuo wynosi od 700 000 do 800 000 egzemplarzy. Popyt na Vision Pro za 3500 dolarów spadł znacznie poniżej oczekiwań firmy.
W obliczu nieoczekiwanego spadku popularności Apple dostosowuje obecnie swój plan działania dotyczący zestawów słuchawkowych, prawdopodobnie przesuwając przyszłość tańszego zestawu słuchawkowego do rzeczywistości mieszanej po roku 2025 (jeśli w ogóle). Vision Pro firmy Apple w dużej mierze zachwycił pierwszych użytkowników swoimi możliwościami technicznymi — ale nie na tyle, aby utrzymać je wszystkie po okresie zwrotu.
Apple często wyznacza trendy na rynkach nowych produktów, a jeśli Vision Pro nie poradzi sobie dobrze, może to odcisnąć piętno na całej branży. Kuo uważa, że wymagania są specyficzne dla niektórych VR i AR komponenty, takie jak wyświetlacze Micro OLED, mogą nie osiągnąć poziomu adaptacji wymaganego do masowej produkcji, aby móc je zastosować w innych urządzeniach.