grałem Krainy czarów Tiny Tiny konkretnie do rób przerwy od Pierścień Eldena. Ale oto jestem dzisiaj podczas lunchu, łupiąc broń i zabijając ciała w nowym spinoffie Borderlands od Gearboxa, i co znajdę? Iluzoryczna ściana. Nie mogę przed nimi uciec!
Pierścień Eldena trafił na nagłówki (niespodzianka) dwa tygodnie temu, kiedy gracze odkryli obecnie niesławna „super” iluzoryczna ściana. W przeciwieństwie do większości fałszywych barier jednorazowych w całym tekście Pierścień Eldena, ta potworność wymaga aż 50 ciosów, zanim zniknie. Bardzo prawdopodobne, że jest to błąd, ale przypomina o tym, ile rzeczywisty Iluzoryczne ściany są rozrzucone po rozległym Lands Between i kilku poprzednich grach w katalogu FromSoftware.
Krainy czarów Tiny Tiny, z drugiej strony, nie jest do końca subtelną grą. W rzeczywistości jest tak prosto w twarz, jak się pojawia. Więc wyobraź sobie moje zdziwienie, gdy przesunęłam aparat po ścianie i zobaczyłam komunikat „wręcz”. – Proszę, nie – powiedziałem. „Proszę, Boże, nie”. Sięgnąłem po ścianę i stopniowo wyparował w bardzo FromSoftowy sposób, i wiedziałem wtedy i tam, że będę musiał znaleźć każdą z tych perfidnych palisad — ponieważ za tą ścianą była jedna z Krainy Czarów‘ Szczęśliwa kostka. Te przedmioty kolekcjonerskie nie tylko uwalniają mnóstwo łupów, gdy zostaną trafione, ale także na stałe zwiększają szansę na znalezienie wysokiej jakości przedmiotów. Warto ich szukać!
W powyższym filmie możesz zobaczyć, jak mój idiotyczny tyłek przeszukuje ograniczony obszar na dole katedry przez 55 sekund, zanim odkryję zdradę Gearboxa. Ten eteryczny dźwięk, który dobiega z dołu schodów, jest znakiem rozpoznawczym pobliskiej Szczęściej Kostki, więc naturalnie przeczesuję cały obszar.
Najwyraźniej istnieje garstka tych nieszczerych przeszkód w Krainy Czarów. I chociaż zdecydowanie nie są odniesieniem do Pierścień Eldena (byłby to imponujący jedenastogodzinny dodatek ze strony Gearboxa), prawdopodobnie naśmiewają się z jednej z uświęconych tradycją FromSoftware – takiej, której historia obejmuje m.in. LOS, Wolfenstein 3Da najlepiej Dungeons & Dragons. Ostatnie głębokie nurkowanie Vice zbadali historię iluzorycznych ścian i jak ich nazwa, jeśli nie ich współczesna funkcja, wzięła się z wybitnej gry fabularnej na stole.
Biorąc pod uwagę, że Krainy CzarówGłównym zamysłem narracji i projektowania jest to, że rozwija się w ramach kampanii na stole (jak wyobraża sobie tytułowa megalomanka), iluzoryczne ściany mają sens w tej fantazji.
Ale to wcale mnie nie wkurza!