Buckshot Roulette przekroczyła 1 milion sprzedaży po uruchomieniu Steam


Buckshotowa ruletka to brzydka, podła gra co stawia graczy w sytuacji bez wyjścia, przeciwko złowrogiemu handlarzowi ze strzelbą. Gra jest samodzielnym dziełem dewelopera Mike’a Klubniki i zyskała rozgłos po premierze na itch.io, po części dlatego, że zyskała popularność na platformy wideo z krótkimi formami. Od tego czasu gra została wypuszczona na Steam i sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy. W świecie, w którym wysokobudżetowe, wspaniale wykonane gry mogą – i często to się zdarza – zniknąć z radaru, nie robiąc wrażenia, interesujące jest zbadanie nieoczekiwanego sukcesu małej gry, zwłaszcza takiej, która została zaprojektowana tak, aby była tak niezwykle nieprzyjemna.

Buckshotowa ruletka nigdy nie miał być produktem opłacalnym komercyjnie ani niczym, co wykraczałoby poza moją zwykłą publiczność. Mimo że pierwsza wersja miała cenę, nie przeprowadzono żadnych obliczeń ani rozliczeń” – powiedziała Klubnika w e-mailowym wywiadzie dla Polygon. „Poza podstawami nie wiedziałem nic o marketingu gier, budowaniu społeczności i tym podobnych, więc po prostu to opublikowałem, mając nadzieję, że inni ludzie będą się dobrze bawić moim pomysłem”.

Klubnika wydała w przeszłości inne, podobnie eksperymentalne gry. Druga strona to niewielka gra o ucieczce z podziemnego schronu które zostało odcięte od świata zewnętrznego. Gracz musi przygotować niezgrabne, drżące ćwiczenie i upewnić się, że działa wystarczająco długo, aby umożliwić mu ucieczkę. „Osobiście uważam, że w horrorach jest dużo miejsca na eksperymenty w porównaniu z innymi gatunkami” – stwierdziła Klubnika. „Kiedy głównym celem jest przestraszenie gracza, reszta gry może być w zasadzie dowolna, więc możesz robić, co chcesz”.

Reklama

Fot. Mike Klubnika / Odruch krytyczny

Buckshotowa ruletka był częściowo inspirowany Napispodobnie złowroga gra karciana, a także inne tytuły horroru. Klubnika chciał skupić się na estetyce industrialnego horroru – rdzy, dudniącej muzyki, brudnych łazienkach, szorstkich efektów dźwiękowych. Centralna gra Rosyjska Ruletka jest już przerażający; wzmocnienie go otaczającym kontekstem i dodanie strzelb pomaga jeszcze bardziej popchnąć granicę. „Niesamowita atmosfera industrialnego horroru zawsze przemawiała do mnie na głębszym poziomie w porównaniu z motywami nadprzyrodzonymi, często poruszanymi w różnych projektach” – powiedziała Klubnika.

Kolejny zamierzony krok Klubniki Buckshotowa ruletka jest rozwinięcie jej do gry wieloosobowej, w której dwóch graczy mierzy się ze sobą. „Jednym z kluczowych czynników ekspansji na Steam była możliwość pracy nad tą funkcją przy użyciu istniejących narzędzi do obsługi komponentu online” – mówi Klubnika. „Mam mnóstwo fajnych pomysłów, jak sprawić, by ten tryb był wyjątkowy i stanowił wyzwanie, ale także był sprawiedliwy. Zdecydowanie jest wiele do odkrycia, jeśli chodzi o przedmioty i zasady rozgrywki przeznaczone wyłącznie do gry wieloosobowej. Stamtąd Klubnika planuje wypuszczenie gry na konsole i sklepy mobilne.

Sukces Buckshotowa ruletka wystarczy, aby Klubnika mógł pracować na pełny etat nad tworzeniem gier, podczas gdy on wcześniej pracował nad projektami równolegle z pracą lub studiami. „Nie spodziewałem się czegoś takiego, będąc częścią raczej undergroundowej sceny deweloperskiej, dlatego jest to dla mnie bardzo ważne i nie mógłbym być bardziej wdzięczny” – powiedział Klubnika. Przytoczył także swoją współpracę z wydawcą Critical Reflex jako niezwykle pomocną w udostępnieniu gry szerszemu gronu odbiorców.

Scena horrorów przeżywa złoty okres nowożytności i chociaż w tym gatunku jest mnóstwo świetnych, wysokobudżetowych gier, to gry niezależne to te, które wkroczyły na dziwniejsze, bardziej eksperymentalne i ohydne nowe granice. Buckshotowa ruletka, podobne do mniejszych gier, takich jak Iron Lung, pokazuje, jak te gry mogą nieoczekiwanie wyskoczyć i dotrzeć do dużej publiczności.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Najlepsze filmy science fiction do obejrzenia w serwisie Netflix w czerwcu 2024 r

Lato w pełni, a wraz z nim ekscytujące wydarzenia nowa lista nadchodzących wydań nie mogę się doczekać! Z Furiosa: Saga...

To może być pierwsza reklama Nintendo w USA

Nintendo jest dziś potentatem w branży gier, ale w 1980 r. w Stanach Zjednoczonych tak naprawdę nie było to przedmiotem zainteresowania nikogo. I...

iPad powinien złożyć się na pół

Złożenie iPada na pół to bardzo zły pomysł, jeśli chcesz nadal korzystać z iPada. Ale wysłuchaj mnie: powinien złożyć się na pół....
Advertisment