Sześć dni w Faludżykontrowersyjna taktyczna strzelanka osadzona w jednej z najkrwawszych operacji wojny w Iraku prawie 20 lat temu, dostała niespodziewana data premiery w środę — 22 czerwca. Jest to wersja wczesnego dostępu dla komputerów z systemem Windows przez Steam.
Premiera 22 czerwca obejmie cztery kooperacyjne misje dla czterech graczy. „Misje te są osadzone na mapach miejskich, które są generowane proceduralnie za każdym razem, gdy grasz w grę, aby odtworzyć niepewność walki, a także nieograniczoną możliwość odtwarzania” – napisali w oświadczeniu deweloper Highwire Games i wydawca Victura.
Ilustrowany zwiastun wydany w środę Sześć dni w Faludżyrozgrywkę z lektorami personelu wojskowego USA, który widział tam walkę. Zwiastun zauważa, że operacja, którą przedstawia — the Druga bitwa pod Faludżąw listopadzie 2004 r. — był „największym napadem miejskim od 1968 r.”, co oznacza ofensywa Tet rozpoczęty w tym roku przez armię Wietnamu Północnego.
Gracze będą mogli grać „kooperacyjnie jako operacje specjalne lub iraccy żołnierze walczący u boku sił koalicyjnych, a gracze zaczną spotykać cywilów w miarę postępu bitwy” – powiedział Victura w oświadczeniu. W okresie wczesnego dostępu planowane są dodatkowe misje kooperacyjne, w tym „misje kampanii fabularnej odtwarzające prawdziwe historie z drugiej bitwy pod Faludżą z perspektywy zarówno sił koalicyjnych, jak i irackich cywilów”.
Oczywiście w walkach od drzwi do drzwi zginęło nie tylko wielu irackich cywilów (tzw Międzynarodowy Czerwony Krzyż liczył 800), operacja nadal wywołuje traumę u wielu amerykańskich żołnierzy i marines, którzy ją przeżyli. Sześć dni w Faludży został po raz pierwszy zaproponowany już w 2009 roku jako współpraca pomiędzy Atomic Games i Konami; to było natychmiast i ostro skrytykowana w mediach głównego nurtu, powodując wycofanie się Konami z projektu. Atomic Games zbankrutowało dwa lata później.
Gry High Wire podjął projekt w 2021 roku. Studio zostało założone przez Jaime’a Griesemera, projektanta gier dla serii Halo i Infamous; Wśród deweloperów Highwire jest także Jared Noftle, współzałożyciel Airtight Games (Zamordowany: Podejrzany o duszę, Ciemna Pustka); Marty O’Donnell, reżyser dźwięku i kompozytor przy serii Halo i Destiny; a także kilku byłych dyrektorów ds. projektowania, artystów postaci, pojazdów i broni z Bungie.
Victura została założona przez Petera Tamte, byłego wiceprezesa Bungie Studios, który był również zaangażowany w oryginalną wersję Sześć dni w Faludży.