Kanada podąża śladem Europy z podatkiem od usług cyfrowych, który prawdopodobnie uderzy w Apple


Kanada wprowadza od tego roku nowy podatek od usług cyfrowych, co spodoba się zagranicznym gigantom technologicznym Jabłko I Google otrzymywać żądania podatkowe dotyczące dochodów uzyskanych w Kanadzie, ale obecnie tam nie opodatkowanych.

Jest to wzorowane na przykładzie kilku krajów europejskich, w tym Francji, Włoch i Wielkiej Brytanii – i ma na celu rozwiązanie problemu unikania podatków…

Unikanie podatków od produktów fizycznych i cyfrowych

Apple miał kiedyś strukturę korporacyjną zaprojektowaną tak, aby w wielu krajach, w których prowadziła działalność, nie płaciła prawie żadnych podatków od sprzedaży sprzętu. W krajach europejskich działało to na przykład tak:

  • Apple Inc. w USA sprzedało Apple Ireland licencję na produkcję i sprzedaż iPhone’ów w Europie.
  • Następnie Apple Ireland sprzedało iPhone’y firmom Apple France, Apple Italy itp.
  • Oskarżył te europejskie firmy prawie cała cena detaliczna iPhone’a.
  • Oznacza to, że żaden ze sklepów Apple Store w Europie nie osiągnął zysku, więc nie zapłacił podatku dochodowego od osób prawnych.
  • Cały zysk został zaksięgowany w Irlandii, a umowa typu „cudowna umowa” oznaczała, że ​​płacono tam bardzo niski podatek.

Apple zaprzestało stosowania tego schematu w Europie po jego upublicznieniu i wywołaniu powszechnego oburzenia. Pozostają jednak obawy dotyczące sposobu księgowania i opodatkowania dochodów cyfrowych.

Wprowadź podatek od usług cyfrowych

Francja podjęła decyzję w 2020 r wprowadzenie „podatku od usług cyfrowych” (DST), który nałożył zryczałtowany podatek w wysokości 3% na spółki GAFA: Google, Apple, Facebook i Amazon. Miało to na celu odzyskanie części dochodów podatkowych utraconych w wyniku programów unikania opodatkowania związanych ze sprzedażą produktów cyfrowych.

Reklama

W przypadku Apple obejmuje to aplikacje i usługi subskrypcyjne, takie jak iCloud, Apple Music, Apple TV+ i tak dalej.

Za tym przykładem poszło kilka innych krajów europejskich, m.in. w tym Włochy i Wielka Brytania.

Kanada wprowadza w tym roku czas letni

Reutera informuje, że Kanada wprowadza własny czas letni począwszy od roku podatkowego 2024/2025.

Kanada będzie kontynuować wprowadzanie podatku od usług cyfrowych na duże firmy technologiczne, co przyniesie 5,9 miliarda dolarów kanadyjskich (4,3 miliarda dolarów) w ciągu pięciu lat, począwszy od roku fiskalnego 2024/25, jak pokazał we wtorek budżet federalny.

Chociaż w raporcie nie wspomniano konkretnie o Apple, prawdopodobnie zostanie ono uwzględnione, podobnie jak w innych krajach, w których nałożono czas letni.

Globalne porozumienie nadal nie zostało uzgodnione

Oczekuje się, że będzie to długoterminowe rozwiązanie problemu globalne porozumienie dotyczące płacenia podatków przez duże przedsiębiorstwa w każdym z krajów, w których działają. Dyrektor generalny Apple Tim Cook jest notowany jako sprzyjające temu podejściu.

W tej kwestii panuje zasadniczo zgoda ze 137 krajami OECD, jednak w negocjacjach poczyniono niewielkie postępy ze względu na nieporozumienia dotyczące odpowiedniego minimalnego procentu podatku do zapłacenia. Szczególnie wyróżniające się Stany Zjednoczone opowiadają się za niższym odsetkiem niż większość innych firm – prawdopodobnie dlatego, że przedsiębiorstwa amerykańskie odczułyby to najbardziej.

zdjęcie zrobione przez Aditya Chinchure NA Usuń rozpryski

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Astor: Blade of the Monolith ukaże się na wszystkich platformach 30 maja

Niezależny twórca gier, C2 Game Studio, ujawnił dzisiaj, że nadchodzące RPG akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby Astor: Blade of the Monolith...

Baseus wprowadza na rynek słuchawki Bowie MA10s TWS z ANC

Jako dobrze prosperująca globalna firma z branży elektroniki użytkowej, Baseus z zaangażowaniem wprowadza produkty, które mają zrewolucjonizować branżę. Właśnie dlatego Baseus z...

USound i Minami podpisują partnerstwo, aby ułatwić współpracę z czołowymi markami

USound, pionier głośników MEMS z Austrii, ogłosił partnerstwo z Minami Acoustics Limited, renomowanym producentem oryginalnych projektów (ODM), który pomaga wspierać niektóre z najbardziej...
Advertisment