Nowy dane pochodzi z Counterpoint Research, dostarczając analizę udziałów w amerykańskim rynku smartfonów w 2021 r. Dane pokazują udziały rynkowe między wiodącymi markami smartfonów, takimi jak Apple, Samsung, Motorola, OnePlus i inne, przy czym iPhone pokonuje każdą markę w każdym kwartale.
iPhone rozpoczął rok z mocą, zdominował 55% udziału w rynku w pierwszym kwartale. Samsung był najbliższym konkurentem Apple przez cały czas, mając zaledwie 27% udziału w rynku w pierwszym kwartale podczas premiery Galaxy S21. Problemy z łańcuchem dostaw w czwartym kwartale 2020 r. spowodowały wzrost popytu na pierwszy kwartał 2021 r., co doprowadziło do wzrostu wszystkich dostaw smartfonów o 14%.
LG ogłosiło w II kwartale, że odchodzi z biznesu smartfonów, co pomogło Motoroli i OnePlusowi nabrać rozpędu. iPhone nadal radził sobie na szczycie, pomimo niedoborów iPhone’a SE (2020), co zaszkodziło jego wzrostowi na rynku przedpłaconym.
Apple wypuściło iPhone’a 13 we wrześniu. W porównaniu z premierą iPhone’a 12 udziały w rynku wzrosły z 40% w trzecim kwartale 2020 r. do 47% w trzecim kwartale 2021 r. Opóźnienia w łańcuchu dostaw nie mogły powstrzymać Apple, ponieważ wyniki wprowadzenia na rynek pomogły im w rozwoju o 19% rok do roku.
iPhone miał mocny koniec roku z 56% udziałem w rynku w IV kwartale, podczas gdy Samsung i reszta odnotowali gorsze wyniki.
Chociaż iPhone odniósł duży sukces w Stanach Zjednoczonych, również wzrosła popularność w Chinach w czwartym kwartale, gdy iPhone zajął pierwsze miejsce w kraju po premierze iPhone’a 13.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich do zarabiania pieniędzy. Jeszcze.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple: