Globalna produkcja smartfonów spadła o 15,5% rok do roku do 301 milionów sztuk w 4Q22 ze względu na niezbyt pracowity sezon


Marki smartfonów liczyły, że działania promocyjne związane z sezonem świątecznym na koniec roku lub zainicjowane przez firmy e-commerce doprowadzą do znacznego zmniejszenia zapasów kanałów pod koniec 2022 roku. Jednak ostatnie spowolnienie światowej gospodarki nadal miało wpływ na konsumentów zaufania w 4Q22, więc sprzedaż smartfonów była niższa niż oczekiwano i tym samym spowolniła tempo zużycia zapasów. Ponadto problem niedoboru siły roboczej w bazie montażowej Foxconn w chińskim mieście Zhengzhou wpłynął na wysiłki Apple mające na celu zwiększenie produkcji iPhone’ów w 4Q22. Według najnowszych badań firmy TrendForce, kwartalna globalna produkcja smartfonów wyniosła w 4Q22 około 301 milionów, co odzwierciedla wzrost QoQ o 4% i spadek o 15,5% rok do roku.

Wcześniej, w pierwszej połowie 22 roku, egzekwowanie przez Chiny polityki zerowego poziomu COVID-19 oraz konflikt zbrojny między Rosją a Ukrainą spowodowały gwałtowny spadek popytu na elektronikę użytkową. W dalszej części II półrocza 2022 r. światowa gospodarka doświadczyła gorszego niż oczekiwano spadku, na który wpłynęły czynniki takie jak wysoka inflacja, niedobory żywności i rosnące ceny energii. W rezultacie popyt konsumpcyjny uległ dalszemu osłabieniu. Oprócz tych negatywnych czynników, wysoki poziom zapasów kanałów był również głównym powodem, dla którego marki smartfonów odnotowały spadek rocznej produkcji urządzeń. Na podstawie obliczeń firmy TrendForce roczna światowa produkcja smartfonów spadła o 10,6% r/r do 1,192 miliarda sztuk w 2022 r. Ten spadek r/r był większy niż odnotowany w roku, w którym po raz pierwszy pojawiła się pandemia COVID-19.

Pomimo niedoboru siły roboczej w bazie Foxconn w Zhengzhou, 4Q22 był szczytem sezonu sprzedaży najnowszych modeli iPhone’ów, a Apple był w stanie zwiększyć produkcję iPhone’a w obliczu przeciwności rynkowych o 44,7% QoQ do 73,5 miliona sztuk. Dzięki takim wynikom Apple stał się najlepszą na świecie marką smartfonów pod względem kwartalnej produkcji. Przez cały 2022 rok Apple odnotował około 233 milionów sztuk iPhone’ów w produkcji i zajął drugie miejsce w światowym rankingu marek według rocznej produkcji. Przechodząc do 2023 roku, Apple skupi się na aktualizacji specyfikacji sprzętowych swoich modeli iPhone’a i zleci drugiemu partnerowi EMS rozpoczęcie montażu modeli iPhone’a Pro. Ponadto Apple będzie nadal rozszerzać produkcję urządzeń w Indiach.

Samsung ponownie obniżył wskaźniki wykorzystania mocy produkcyjnych swoich linii montażowych urządzeń w grudniu ubiegłego roku, aby zrównoważyć zapasy smartfonów. W rezultacie produkcja smartfonów Samsunga spadła o 9,2% QoQ do 58,3 mln sztuk w 4Q22. Najniższa kwartalna produkcja marki w całym roku została również odnotowana w czwartym kwartale. Jeśli chodzi o ranking za cały 2022 rok, Samsung pozostał na szczycie z około 258 milionami sztuk i spadkiem r/r o 6,1%. W przyszłości Samsung będzie zwracał większą uwagę na segment high-end rynku smartfonów, aby osiągnąć wyższy wzrost zysków.

Chińskie marki Xiaomi (w tym Redmi, POCO i Black Shark), OPPO (w tym Realme i OnePlus) oraz Vivo (w tym iQoo) zajęły odpowiednio trzecie, czwarte i piąte miejsce w rankingu kwartalnej produkcji za 4Q22. Wszystkie z nich odnotowały spadek za kwartał i cały 2022 rok. Najnowsze badanie TrendForce wykazało, że Xiaomi traktuje priorytetowo redukcję zapasów kanałów na pierwszy kwartał tego roku, więc ta decyzja również wpłynie na produkcję jej urządzeń w tym samym okresie. OPPO udało się zwiększyć udział rynków zagranicznych w ogólnej sprzedaży smartfonów do prawie 60% do końca 2022 roku, ale produkcja urządzeń jest obecnie ograniczona przez wysoki poziom zapasów kanałów. W związku z tym marka ponownie będzie ograniczać produkcję w 1Q23, koncentrując się na korektach zapasów.

Jeśli chodzi o Vivo, TrendForce zwraca uwagę, że jako pierwsza spośród marek smartfonów z systemem Android zaczęła dostosowywać stany magazynowe, a jej poziom zapasów pod koniec 2022 r. ponownie był stosunkowo zdrowy. produkcja spadła poniżej progu 100 mln sztuk po raz pierwszy w 2022 roku. Co więcej, Vivo nadal koncentruje swoje wysiłki głównie na rynku krajowym, który już jest bardzo nasycony. Jednocześnie Honor jako konkurencyjna chińska marka była w stanie zwiększyć swój udział w rynku krajowym, stając się tym samym bardziej bezpośrednim zagrożeniem dla Vivo. Ponadto Vivo nadal ma dość konserwatywne perspektywy dla rynku krajowego, mimo że istnieje powszechne oczekiwanie, że popyt wewnętrzny w Chinach odbije się, gdy gospodarka tego kraju wyjdzie z ostatniej fali blokad związanych z COVID-19.

Przewiduje się, że globalna produkcja smartfonów wzrośnie o 0,9% w 2023 r., ponieważ zapasy kanałów ostatecznie powrócą do zdrowego poziomu
Ze względu na słabe wyniki sprzedażowe marek pod koniec 2022 roku, presja związana z wysokim poziomem zapasów w kanałach utrzyma się do 1Q23. Co więcej, popyt wewnętrzny w Chinach nie uległ jeszcze znacznemu ożywieniu po zniesieniu zasad kontroli epidemii COVID-19. W związku z tym produkcja smartfonów ponownie wykaże spadek w 1Q23. TrendForce przewiduje obecnie, że globalna produkcja smartfonów osiągnie około 251 milionów sztuk w 1 kwartale 2023 r., co odzwierciedla spadek o 18,9% rok do roku. TrendForce zauważa również, że zasoby kanałów jako całość powrócą do dość optymalnego poziomu w pierwszej połowie 23 roku, ponieważ marki będą nadal wprowadzać korekty. W dalszej perspektywie, do 2H23, wyniki marek będą zależały od stopnia ożywienia gospodarczego w USA i Europie. Zakres pozytywnych skutków zniesienia ograniczeń związanych z pandemią dla chińskiej gospodarki będzie również głównym czynnikiem napędzającym produkcję smartfonów. TrendForce przewiduje obecnie, że globalna produkcja smartfonów w całym 2023 roku nadal będzie rosła nieco o 0,9% r/r do 1,202 miliarda sztuk.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Nowe przepisy UE skupiają się na problemie podróbek mody Shein

Firma z branży szybkiej mody zgłosiła, że ​​ma w UE średnio miesięcznych użytkowników ponad 45 milionów, dzięki czemu zyskała miano „bardzo dużej platformy...

Jak uprawiać ziemię w Manor Lords

Rolnictwo W Panowie dworscy Zrozumienie tego wymaga dużo pracy i trudno jest sprawić, by działało poprawnie. Jest wiele do...

Program dla Poczty był „farsą”, która nigdy nie przewidywała wypłat dużych odszkodowań

Poczta nigdy nie zamierzała wypłacać dużych sum pieniędzy w ramach zadośćuczynienia finansowego byłym kierownikom poczty dotkniętym problemami z oprogramowaniem księgowym. Podczas ostatniego Skandal na...
Advertisment