Elon Musk chce przekształcić flotę Tesli w AWS dla sztucznej inteligencji – czy to by zadziałało?


Podczas ostatniej nocy rozmowy o wynikach z inwestoramiElon Musk rzucił ponadczasową bongo do późnego wieczoru w akademiku z pomysłem: co by było, gdyby AWS, gdyby nie Tesla?

Musk, który uwielbia gadać o zarobkach, porównał niewykorzystaną moc obliczeniową milionów bezczynnych pojazdów Tesli z usługami chmurowymi Amazona. Jeśli po prostu tam siedzą, pomyślał, dlaczego nie wykorzystać ich dobrze do uruchamiania modeli sztucznej inteligencji? (Ponadto, czy kiedykolwiek naprawdę patrzyłeś na swoje ręce? Nie, mam na myśli naprawdę wyglądał?)

„Istnieje możliwość… kiedy samochód się nie porusza, faktycznie przeprowadzić wnioskowanie rozproszone” – powiedział Musk. „Jeśli wyobrazimy sobie przyszłość, w której flota będzie składała się ze 100 milionów Tesli, a ich moc obliczeniowa będzie wynosić średnio około kilowata. To 100 gigawatów mocy obliczeniowej wnioskowania rozproszonej po całym świecie.

Podsumowując, kupujesz Teslę. To twoja własność. Ale Musk chce swobodnie wykorzystać niewykorzystaną moc obliczeniową w pojeździe do… czegoś? Być może związane ze sztuczną inteligencją? Mam nadzieję, że nie blockchain. (Nawiasem mówiąc, Tesla jest teraz firmą zajmującą się sztuczną inteligencją. Musk sam to powiedział podczas rozmowy.)

Czy Tesla ci za to zapłaci? Niejasny

Czy Tesla ci za to zapłaci? Niejasny. W końcu to Musk w jego najbardziej hipotetycznej wersji. Mimo to nie wykluczałbym, że po prostu spróbuje przejąć moc obliczeniową pojazdów swoich klientów bez zgody lub odszkodowania. GM był udostępnianie danych dotyczących jazdy firmom ubezpieczeniowym bez Twojej zgody! Kochanie, to jest bezpłatne dla wszystkich.

Reklama

Zanim jednak będziemy mogli potraktować to jako poważny pomysł, musimy dowiedzieć się, czy jest to w ogóle możliwe. Sięgnąłem do Sama Antoniegobyły dyrektor ds. technologii w Perceptive Automata, nieistniejącej już firmie, która budowała moduły do ​​samochodów autonomicznych, aby umożliwić im wykonywanie zadań z zakresu „teorii umysłu”.

Anthony stwierdził, że według koncepcji „całkowicie możliwe” jest podzielenie dużych zadań obliczeniowych na wiele małych węzłów. Widzieliśmy to już zrobione kopalnia bitcoinów Lub Składanie@dom, projekt przetwarzania rozproszonego mający na celu opracowanie nowych terapii. Ale to, że coś jest możliwe, nie oznacza, że ​​jest to dobry pomysł.

Anthony powiedział, że istnieją dwa główne problemy, które sprawiają, że samochody – a w szczególności samochody elektryczne – są niedoskonałymi węzłami dla projektu przetwarzania rozproszonego. Po pierwsze, musisz polegać na akumulatorze samochodu lub, jeśli jest podłączony, źródle energii stacji ładującej. A ta energia zwykle nie jest darmowa, a właściciele płacą stawki detaliczne za energię elektryczną. Po drugie, łączność i szybkość to „duży problem” w przetwarzaniu rozproszonym, powiedział Anthony.

„W szczególności wnioskowanie jest częścią [machine learning] przepływ pracy, w którym najważniejsza jest szybkość.”

„W szczególności wnioskowanie jest częścią [machine learning] przepływ pracy, w którym najważniejsza jest szybkość” – dodał. „Nie przeprowadza się ton wnioskowania offline z dnia na dzień, odpowiada się na pytania w miarę ich zadawania – to jest poważny problem z wnioskowaniem, z którym borykają się obecnie firmy zajmujące się sztuczną inteligencją – co sprawia, że ​​problemy z łącznością i dostępnością samochodów (co no wiesz, poruszaj się) to jeszcze większy problem.

Zdaniem Muska rozproszona sieć działałaby tylko wtedy, gdy samochody są zaparkowane lub z innych powodów nieruchome. Mimo to Anthony twierdzi, że nikt nie stworzyłby dobrowolnie rozproszonej architektury komputerowej z milionów samochodowych ECU (elektronicznych jednostek sterujących), gdyby nie został do tego w jakiś sposób zmuszony.

„To ktoś z bardzo dziwnie wyglądającym młotkiem, wyobrażający sobie istnienie całkowicie nieprawdopodobnych gwoździ” – powiedział.

To prawda, że ​​informatycy już od bardzo dawna próbują stworzyć szybkie komputery z wielu małych, nieaktywnych węzłów. Jednym z najwcześniejszych przykładów był SETI@dom, w którym badacze z Berkeley sądzili, że mogą znaleźć życie pozaziemskie, wykorzystując ochotniczą sieć rozproszonych komputerów do analizy danych radiowych. Dlaczego więc nie Tesla@home?

To prawda, że ​​informatycy już od bardzo dawna próbują stworzyć szybkie komputery z wielu małych, nieaktywnych węzłów

Po pierwsze, im bardziej rozproszone geograficznie węzły, tym trudniej jest zmusić je do współdziałania, powiedział Phil Koopman, profesor inżynierii elektrycznej i komputerowej na Carnegie Mellon University który jest współautorem książki o superkomputerach.

Podobnie jak Anthony Koopman przyznał, że projekt może działać, jeśli pojazdy będą podłączone do prądu podczas pracy, aby uniknąć rozładowywania akumulatora. Dobre Wi-Fi było również niezbędnym elementem, więc Tesla prawdopodobnie musiałaby zaparkować w domu na noc, aby rozproszona sieć działała prawidłowo. Ale nawet wtedy prawdopodobnie napotkasz przeszkody podczas rozwijania projektu, aby uczynić go przydatnym w obliczeniach AI.

„Skalowalność do tego rozmiaru zawsze stanowi wyzwanie i rzadko udaje się osiągnąć taki stopień, w jakim warto to zrobić zamiast budować centrum danych” – powiedział Koopman. „Diabeł tkwi w szczegółach, więc chciałbym zobaczyć jakieś poważne eksperymentalne potwierdzenie, że jest to wykonalne”.

Musk uwielbia rozprawiać o możliwościach w przyszłości opanowanej przez autonomiczne pojazdy połączone z siecią. Rzeczy takie jak całodobowa usługa robotaxi, podczas której Twój pojazd jest nieobecny, zapewniając Ci pasywny dochód, gdy śpisz dźwięk super w teorii. Ale kiedy guma spotyka się z drogą, wielkie pomysły Muska zwykle tracą na wartości.

„Na razie jest to interesujący pomysł” – powiedział Koopman – „ale musimy pamiętać, że większość takich fajnych pomysłów nie jest zbyt praktyczna”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Strona główna Apple dodała interaktywny zwiastun „gumki” przed jutrzejszym wydarzeniem dotyczącym iPada

Strona główna Apple.com został zaktualizowany o zwiastun z ostatniej chwili, aby uczcić nadchodzące wydarzenie Apple, które rozpoczyna się jutro o 7:00 czasu pacyficznego....

Fresh From the Bench: Listen SoundCheck and AmpConnect 621 Audio and Acoustics Test Suite

The latest version of Listen's flagship audio test software, SoundCheck 21, allowed audioXpress to review also the latest Listen AmpConnect 621 USB-controlled multichannel...

XFX wprowadza na rynek kartę graficzną Radeon RX 7900 XTX Phoenix Nirvana

W weekend firma XFX wprowadziła na rynek kartę graficzną Radeon RX 7900 XTX Phoenix Nirvana, nowy flagowy produkt firmy, wykonany na zamówienie, oparty...
Advertisment