Ekspert IT, który pomógł zdemaskować skandal na poczcie, oferuje zbadanie drugiego kontrowersyjnego systemu


Ekspert ds. informatyki sądowej, który udowodnił, że oprogramowanie Horizon Poczty zawiera błędy i błędy, powiedział, że na żądanie rządu przeprowadzi podobne badanie kontrowersyjnego systemu Capture tej organizacji.

Wykorzystano go w charakterze biegłego w postanowieniu Sądu Najwyższego w postępowaniu grupowym, w którym grupa 555 zastępców kierowników poczty pozwał Pocztę Polską wykazania, że ​​system komputerowy Horizon używany w oddziałach zawierał błędy, które mogły powodować niewyjaśnione braki księgowe, za które obwiniano ich.

Proces był prawdopodobnie najważniejszym wydarzeniem w wyjaśnieniu znanej dziś skandalu Post Office Horizon, w wyniku którego życie zrujnowało naleganie Urzędu Pocztowego, jakoby za braki księgowe odpowiadali jego zastępcy, a nie system komputerowy używany do zarządzania oddziałami. konta. Większość błędów, błędów i usterek omawianych obecnie w publicznym dochodzeniu pochodzi z raportów Coyne’a z 2019 r.

Ale Coyne spotkał Horizona znacznie wcześniej. W 2001 roku został wyznaczony do przeprowadzenia niezależnego śledztwa w ramach batalii prawnej pomiędzy Pocztą a zastępcą naczelnika poczty. Następnie należał do Best Practice Group i był wspólnym biegłym zarówno Urzędu Pocztowego, jak i Julie Wolstenholme, zastępcy naczelnika poczty w oddziale Poczty w Cleveleys w hrabstwie Lancashire.

W 2001 r. Urząd Pocztowy pozwał Wolstenholme o zwrot sprzętu używanego w oddziale po rozwiązaniu umowy, jednak w pozwie wzajemnym stwierdziła, że ​​jej zatrudnienie rozwiązano niezgodnie z prawem, co wzbudziło wątpliwości co do niezawodności systemu komputerowego Horizon.

Wadliwy sprzęt

W raporcie Coyne’a z 2003 r. stwierdzono, że technologia zainstalowana w Cleveleys była wyraźnie wadliwa pod względem elementów sprzętu, oprogramowania i interfejsów oraz że „większość błędów w rejestrach usterek nie mogła być dziełem pani Wolstenholme”.

Reklama

Poczta próbowała przekonać Coyne’a do zmiany poglądówczego odmówił.

Urzędowi Pocztowemu udzielono wówczas porady prawnej, która stwierdziła, że ​​„w świetle negatywnej opinii biegłego w tej sprawie dotyczącej działającego systemu komputerowego” roszczenie Urzędu Pocztowego wobec Wolstenholme prawdopodobnie nie zostanie uznane. Poczta zapłaciła Wolstenholme pozasądową ugodę, w jej ramach zmusił ją do podpisania umowy o zachowaniu poufności aby nie ujawniać problemów z Horizon, które miała.

W reakcji na rządowy plan powołania eksperta IT do zbadania programu Capture, Coyne powiedział na X (dawniej Twitterze): „Korzystając z tych samych solidnych procesów dochodzeniowo-śledczych z zakresu IT, które zastosowano w 2003 r., analizując pocztę w Cleveleys i dochodzenie dotyczące programu Horizon 2017–2019 Po otrzymaniu polecenia od sędziego Frasera chętnie podejmę się śledztwa w sprawie przechwytywania poczty, po otrzymaniu odpowiednich instrukcji”.

Od czasu dramatu ITV poseł Kevan Jones, który od ponad dziesięciu lat prowadzi kampanię na rzecz ofiar skandalu Horizon, ujawnił przypadki kierowników poczty, których dotknęły problemy z systemem Capture, wewnętrznym oprogramowaniem napisanym przez zespół IT Urzędu Pocztowego.

Jones powiedział Computer Weekly, że z zadowoleniem przyjmuje plan rządu dotyczący wyznaczenia eksperta IT w celu zbadania systemu przechwytywania i przekaże tę sugestię rządowi. „Ważne jest, aby do wykonania tej pracy wyznaczyli osobę o pozycji Jasona Coyne’a”.

System Capture, określany jako „chwalony arkusz kalkulacyjny”, został wprowadzony w połowie lat 90. XX wieku i był pierwszym skomputeryzowanym systemem używanym do prowadzenia kont dla wielu zastępców pocztowców. W świetle skandalu związanego z „Horyzontem” zgłasza się ich coraz więcej. Podobnie jak w przypadku oprogramowania Horizon firmy Fujitsu, menedżerowie oddziałów zaczęli doświadczać niewyjaśnionych niedociągnięć, za które obwiniano ich.

Dwa znaczące przypadki to Steve Marston, były zastępca naczelnika poczty w Bury w hrabstwie Lancashire i Steve Lewis, były zastępca naczelnika poczty w Południowej Walii.

Kiedy Lewis poniósł niewyjaśnione straty, poczta poinformowała go, że jest to odosobniony przypadek. Stracił firmę, musiał sprzedać dom i cierpiał na problemy psychiczne, co wiązało się z problemami w relacjach. Niedawno powiedział Computer Weekly, że to pozytywny znak, że rząd „wydaje się” poważnie podchodzić do kwestii przechwytywania.

W 1996 r. Marston został oskarżony o kradzież i fałszywe księgowanie w związku z niewyjaśnionym niedoborem kwoty prawie 80 000 funtów. Stwierdził, że nigdy nie miał problemów z korzystaniem z papierowego systemu księgowego. Zmieniło się to, gdy jego oddział, którym kierował od 1973 roku, zaczął korzystać z systemu Capture.

Marston stwierdził, że poczuł presję, aby korzystać z systemu w czasie, gdy poczta zamykała wiele oddziałów. Przez dwie dekady korzystając z ręcznych procesów księgowych nie miał żadnych problemów, ale w ciągu dwóch lat korzystania z Capture zaciągnął dług w wysokości 79 000 funtów.

Straty pokrył z własnych pieniędzy, ale było coraz gorzej. Po tym, jak audyt ujawnił stratę, której nie mógł w pełni pokryć z własnej kieszeni, zalecono mu przyznanie się do kradzieży i oszustwa, aby uniknąć więzienia. Sędzia wziął pod uwagę dwie nagrody za odwagę, które Marston otrzymał za przeciwstawienie się uzbrojonym rabusiom, co oszczędziło mu kary więzienia. Dostał 12 miesięcy więzienia w zawieszeniu, stracił dom i firmę oraz zbankrutował.

Marston powiedział, że ma nadzieję uzyskać sprawiedliwość. „Cieszymy się, że ministrowie i inne osoby zwracają na to uwagę” – powiedział. „Chcemy wiedzieć, czy istnieje możliwość unieważnienia mojego wyroku skazującego”.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu kierowników poczty i problemy, jakich doświadczyli z powodu oprogramowania księgowego (zobacz poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).


• Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon

• Obejrzyj także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia




Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Game Workers Unite Montreal chce kształtować branżę w Quebecu

Pracownicy gier wideo w Quebecu, w ramach Pracownicy gry jednoczą Montreal sztandar, są współpracuje z kanadyjskim związkiem zawodowym Confédération des syndicats...

Broń autonomiczna ogranicza swobodę działania i dewaluuje życie ludzkie

Zdaniem ekspertów w dziedzinie technologii wojskowej wykorzystywanie autonomicznych systemów broni (AWS) do atakowania ludzi podważy moralną swobodę działania i doprowadzi do ogólnej dewaluacji...

AMD Ryzen 9 7900X3D teraz w przepysznej cenie 329 dolarów

AMD Ryzen 9 7900X3D, 12-rdzeniowy/24-wątkowy procesor Socket AM5 z pamięcią podręczną V-cache 3D, jest sprzedawany w nowej, niskiej cenie wynoszącej zaledwie 329 dolarów....
Advertisment