Senaccy Demokraci wzywają do rozprawienia się z pojazdami autonomicznymi i systemami wspomagania kierowcy


Dwóch prominentnych Demokratów w Senacie wzywa do wzmożonej kontroli pojazdów autonomicznych i zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), takich jak Autopilot Tesli, argumentując, że niezakłócony przepływ wysoce zautomatyzowanych pojazdów po drogach publicznych w ostatnich latach grozi zaostrzeniem kryzysu bezpieczeństwa ruchu drogowego w USA.

„Nie możemy pozwolić, aby częściowo zautomatyzowane systemy jazdy i ADS przyspieszyły kryzys bezpieczeństwa drogowego” – piszą. „NHTSA musi przejąć ścisłą kontrolę nad kołami i nakłonić producentów do priorytetowego traktowania bezpieczeństwa”.

„Nie możemy pozwolić, aby częściowo zautomatyzowane systemy jazdy i ADS przyspieszyły kryzys bezpieczeństwa drogowego”

Wzywają NHTSA do wykorzystania swoich uprawnień do wycofania produktów w celu zakazania używania niektórych funkcji wspomagających kierowcę na niektórych drogach. Senatorowie twierdzą, że NHTSA przegapiła okazję, aby na początku tego roku nałożyć ograniczenia na autopilota Tesli przypomniało sobie tę funkcję w związku z obawami dotyczącymi kierowców korzystających z niego na drogach, na których nie był on przeznaczony do użytku.

„Nadal obawiamy się, że autopilot i funkcje podobne do tych dostępnych w innych pojazdach mogą sprawić, że kierowcy staną się zbyt pewni siebie i rozproszeni, narażając siebie i innych użytkowników dróg na ryzyko” – piszą Blumenthal i Markey w liście do pełniącej obowiązki administratora NHTSA Sophie Shulman.

Senatorowie pochwalają NHTSA za jego skuteczność stałe zamówienie ogólne od 2021 roku nałożenie na wszystkich producentów samochodów i firmy technologiczne obowiązku składania raportów o wypadkach z udziałem pojazdów autonomicznych i pojazdów wyposażonych w ADAS. Powtarzają jednak opinię wielu ekspertów, którzy zauważają, że obraz, jaki przedstawia, jest niekompletny i należy go zbadać, wymagając od przedsiębiorstw dokładniejszej sprawozdawczości.

Reklama

„Nadal obawiamy się, że autopilot i funkcje podobne do tych dostępnych w innych pojazdach mogą sprawić, że kierowcy staną się zbyt pewni siebie”.

„Podobnie jak samochód z tylko jednym działającym reflektorem, NHTSA nie dostrzega wszystkich potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa kierowców i użytkowników dróg, w związku z czym nie może podjąć niezbędnych działań, aby ich chronić” – mówią.

Blumenthal i Markey podają kilka dodatkowych zaleceń, w tym wymagania dotyczące opóźnień dla operatorów zdalnych. Namawiają także NHTSA do ponownego rozważenia swojego planu umożliwiającego wypuszczenie na rynek większej liczby pojazdów bez tradycyjnych elementów sterujących, takich jak kierownice i pedały, w ramach nowego programu pilotażowego.

„Drogi publiczne nie są piaskownicą, w której mogą bawić się producenci lub operatorzy, a agencje regulacyjne, takie jak NHTSA, powinny zachować szczególną ostrożność, zapewniając luźne przejścia na drogę dla niebezpiecznych pojazdów” – piszą.

Blumenthala i Markeya nie są nowi w tej kwestii. Dwóch urzędników z regionu północno-wschodniego wezwało również do zbadania marki Tesli dotyczącej funkcji wspomagania kierowcy poziomu 2 jako całkowicie autonomicznej jazdy.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Czy The Casting of Drank Stone, spin-off Dead by Daylight, sprawdził się jako horror?

Martwy w świetle dnia jest niezwykle popularną i udaną grą. Behaviour Interactive wykorzystało ją jako trampolinę do innych projektów, takich jak Deathgarden:...

Bezprzewodowe słuchawki Zildjian mają specjalny tryb ANC do perkusji

Zildjian, firma produkująca talerze perkusyjne i inne akcesoria perkusyjne od setek lat, ogłosiła nową parę bezprzewodowych słuchawek. Oprócz kultowego logo firmy na każdej...

GameSir wprowadza na rynek przewodowy kontroler gier T7

GameSir, wiodąca marka urządzeń peryferyjnych do gier, z dumą przedstawia swój przewodowy kontroler T7. Wyposażony w drążki i spusty Hall Effect kontroler T7...
Advertisment