Dochodzenie rządu federalnego dotyczące Tesli Autopilot wchodzi w nową fazę


Rząd federalny modernizuje swoje dochodzenie w sprawie kilkunastu incydentów pojazdów Tesli z wykorzystaniem Autopilota które zderzyły się z pojazdami uprzywilejowanymi. Sonda jest teraz oznaczona jako „Analiza inżynierska”, która jest drugą i ostatnią fazą dochodzenia przed ewentualnym wycofaniem.

Ta następna faza będzie obejmować dodatkowe testy i analizy zderzeń „w celu zbadania stopnia, w jakim autopilot i powiązane systemy Tesla mogą zaostrzyć czynniki ludzkie lub zagrożenia bezpieczeństwa behawioralnego, podważając skuteczność nadzoru kierowcy”, powiedział National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). w dokumentach zamieszczonych na swojej stronie internetowej w czwartek.

NHTSA zwiększa również liczbę pojazdów Tesli, których może dotyczyć dochodzenie, z 765 000 do 830 000. Sonda obejmuje pojazdy Tesla Modele S, X, 3 i Y, które były wypuszczane w latach 2014-2021.

Agencja przygląda się 16 wypadkom, w których właściciele Tesli korzystający z Autopilota zderzyli się ze stacjonarnymi pojazdami ratowniczymi, co spowodowało 15 obrażeń i jedną ofiarę śmiertelną. Większość z tych incydentów miała miejsce po zmroku, a oprogramowanie ignorowało środki kontroli sceny, w tym światła ostrzegawcze, flary, stożki i podświetloną tablicę ze strzałkami.

Dochodzenie rozpoczęto po raz pierwszy w sierpniu 2021 r. Od tego czasu NHTSA poprosiła Tesla . o informacje jak również 12 innych producentów samochodów w odniesieniu do systemów wspomagania kierowcy poziomu 2, w których pojazd może jednocześnie sterować kierowaniem, hamowaniem i przyspieszaniem na określonych rodzajach dróg.

Agencja poszukuje danych na temat przejechanych mil, a także raportów o wypadkach. Osobno NHTSA jest również zbieranie danych o awariach z szerszej grupy firm które produkują systemy wspomagania kierowcy i w pełni autonomiczne pojazdy.

Reklama

We wstępnym raporcie NHTSA powiedział, że większość wypadków dotyczyła pojazdów ratunkowych, które byłyby widoczne dla kierowcy średnio osiem sekund przed wypadkiem. „Średnio w tych wypadkach Autopilot przerywał kontrolę nad pojazdem na mniej niż sekundę przed pierwszym uderzeniem”, donosi agencja.

Przeczytaj pełny raport tutaj:



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Chińska sonda Chang’e 6 Moon ma na pokładzie tajemniczego gościa

Chińska misja sondy księżycowej Chang'e 6 zmierza na niewidoczną stronę Księżyca i wydaje się, że z boku lądownika znajduje się mały łazik, jak...

Sennheiser wprowadza nowe słuchawki HD 620S z zamkniętym tyłem

Najnowszy członek uznanej serii słuchawek Sennheiser HD 600 oferuje atrakcyjne podejście do słuchawek zamkniętych do prywatnego, referencyjnego słuchania bez kompromisów. Chociaż Sennheiser...

Specyfikacja modelu OpenAI przedstawia kilka podstawowych zasad sztucznej inteligencji

Narzędzia AI zachowują się źle — tak jak narzędzia Microsoftu Bing AI traci kontrolę nad tym, który to rok — stał się podgatunkiem...
Advertisment