Gdy ucichnie szaleńcze zainteresowanie inwestorów wokół streamingu, każde studio na nowo ocenia sposób, w jaki prowadzi działalność, co pokazuje, co zleca i swoje relacje z twórcami.
Bogaty finansowo Apple ma na to mniejszą presję niż większość, ale zmiany zaobserwowaliśmy także w Apple Studios, choć być może w mniejszym stopniu w porównaniu z innymi platformami streamingowymi. „The Ankler” donosi dzisiaj w swojej kolumnie Dealmakers, że Apple rozmawia z producentami i agentami na temat potencjalnej nowej struktury umów na ich oryginały w przyszłości.
Apple proponuje nową strukturę wynagrodzeń za kontynuację programów, opartą na wskaźnikach sukcesu. W tej chwili wszystkie programy otrzymują te same wypłaty zaplecza w zależności od czasu trwania. To znaczy, jak długo trwa przedstawienie. Niezależnie od oglądalności lub zasięgu widowni, program wznowiony na drugi sezon otrzymuje zasadniczo takie same procentowe wynagrodzenie, jak inny program emitowany w drugim sezonie, zgodnie z obecnymi umowami.
Apple rzekomo omawia alternatywną strukturę, w której wypłaty z backendu są ściślej powiązane z sukcesem, „w celu lepszego dostosowania się do potrzeb talentów”. Byłoby mniej wypłat z góry, ale więcej premii związanych z osiągnięciem określonych celów pod względem odbioru programu po jego emisji.
W idealnym przypadku zapewniłoby to większe wypłaty za programy, które przyciągają widzów i przyciągają widzów, co stanowi zachętę dla twórców i producentów do tworzenia lepszych treści. Mogłoby to również zapewnić Apple większą elastyczność, pozwalając mu na zielone światło dla dodatkowych sezonów niektórych mniej popularnych programów, bez nadmiernego obciążania ogólnego budżetu na uruchomienie. Być może będzie w stanie podjąć większe ryzyko w przypadku bardziej odważnych i ambitnych projektów, jeśli nie będzie musiał zapłacić tak znaczących płatności z góry.
Naturalnie niektórzy w branży są sceptyczni co do tego, że Apple po prostu próbuje znaleźć sposób, aby ogólnie płacić mniej. Jednak The Ankler twierdzi, że jak dotąd Apple Studios prowadzi rozmowy z agentami i talenty są ciepło przyjmowane. Jednak dyskusje są jeszcze na wczesnym etapie i nic nie jest jeszcze sfinalizowane.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.