Jest więcej oznak, że Apple jest agresywnie rozwija swoją działalność reklamową. W dzisiejszym wydaniu Marka Gurmana Biuletyn Power On, Gurman mówi, że platforma reklamowa Apple VP Todd Teresi dąży do zwiększenia rocznych przychodów do „dwucyfrowych”, w porównaniu z dzisiejszymi około 4 miliardami dolarów rocznie. Oznacza to (co najmniej) potrojenie obecnej działalności reklamowej.
Gurman twierdzi, że Apple przetestowało już dodawanie sponsorowanych wyników do wyników wyszukiwania w aplikacji Mapy, podobnie jak w programie App Store Search Ads. W przyszłości reklamy mogą również zacząć pojawiać się w witrynach sklepowych Apple Books i Apple Podcasts.
Przychody z reklam Apple pochodzą obecnie z kilku źródeł; Reklamy w wyszukiwarce App Store, reklamy w Apple News i Apple Stocks (sekcje z wiadomościami) oraz część reklam podczas transmisji MLB Friday Night Baseball.
Oprócz wyświetlania reklam w innych aplikacjach giełdowych, Apple ogłosił już, że klienci zaczną oglądać więcej reklam w App Store. Nowe jednostki reklamowe w iOS 16 umożliwi reklamodawcom umieszczanie reklam na karcie Dzisiaj w App Store oraz na dole stron produktów w przypadku innych aplikacji.
Ponieważ wzrost sprzedaży sprzętu Apple zwolnił w ciągu ostatnich pięciu lat, Apple kontynuuje ekspansję w zakresie możliwości zarabiania pieniędzy przez swoje działy usług, w tym reklamy. Apple po raz pierwszy weszło do branży reklamowej pod kierownictwem dyrektora generalnego Steve’a Jobsa wraz z ogłoszeniem iAd w 2010 roku, w ramach którego programiści umieszczali banery reklamowe Apple — zamiast ofert z Google AdMob i innych — w swoich aplikacjach. iAd był w większości porażką i został wycofany kilka lat później.
Firma Apple została skrytykowana za rozszerzanie własnej działalności reklamowej przy jednoczesnym ograniczaniu rynku reklam stron trzecich dzięki funkcjom prywatności, takim jak Przejrzystość śledzenia aplikacji. Na poziomie klienta Apple ryzykuje reputację swojej marki premium, jeśli posunie się za daleko, umieszczając reklamy w interfejsie użytkownika swoich urządzeń premium.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich do zarabiania. Więcej.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple: