Aplikacje i reklamodawcy przychodzą na ekran blokady i będzie to wyczerpujące


Ekran blokady telefonu to najgorętsza nowa nieruchomość w technologii. Apple sprawiło, że ekran blokady iPhone’a stał się centralny element systemu iOS 16, dając użytkownikom większą kontrolę nad wyglądem i działaniem. Ale podczas gdy Apple mówił o ładnych czcionkach zegara i fajnych, dopasowanych kolorystycznie tapetach, pokazał również świat, w którym ekran blokady jest czymś więcej niż tylko środkiem bezpieczeństwa: staje się kolejną powierzchnią, na której firmy mogą umieszczać informacje, aplikacje, a nawet reklamy . Apple też nie jest jedyną firmą, która o tym myśli. TechCrunch donosi, że Spojrzeniefirma produkująca treści z blokadą ekranu (co najwyraźniej jest rzeczą!) prowadzi już rozmowy z amerykańskimi operatorami i planuje wprowadzić na niektóre telefony z Androidem w USA w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

Rywalizacja o twoje oczy i uwagę wyszła już z aplikacji i na ekran główny za pomocą widżetów i powiadomień. Teraz wygląda na to, że idzie o krok dalej: do pierwszej rzeczy, którą zobaczysz po włączeniu telefonu, zanim jeszcze go podniesiesz lub odblokujesz. To może być co najmniej jeden krok za daleko.

Jeśli nigdy wcześniej nie widziałeś urządzenia działającego w trybie Glance, jednym ze sposobów na wyobrażenie sobie tej aplikacji jest coś w rodzaju kanału Snapchat Discover na ekranie blokady telefonu. Firma udostępnia rotacyjny zestaw nagłówków wiadomości, filmów, quizów, gier i zdjęć, które pojawiają się przy każdym włączeniu ekranu telefonu. Glance naturalnie nazywa te karty treści „spojrzeniami” i mówi, że użytkownicy konsumują te spojrzenia Średnio 65 razy dziennie.

Reklama

Glance to niekończąca się maszyna do treści na ekranie blokady
Obraz: Spojrzenie

I oczywiście wszystko jest wypełnione reklamami. Glance jest spółką zależną InMobi Group, indyjskiej firmy zajmującej się technologiami reklamowymi. Współpracuje z wieloma producentami, w tym Samsung i Xiaomi, a firma twierdzi, że jej oprogramowanie jest wbudowane w ponad 400 milionów telefonów w Azji. Google jest inwestorem w firmie; tak samo jest z Peterem Thielem.

W pewnym świetle, Glance lub coś w tym stylu jest całkowicie rozsądnym pomysłem. Nie musisz ciągle zanurzać się w aplikacjach w poszukiwaniu wiadomości i informacji, nie musisz nawet odblokowywać telefonu, po prostu ufasz, że urządzenie przyniesie Ci coś interesującego za każdym razem, gdy je włączysz. A kilka nieinwazyjnych reklam nie zaszkodzi, prawda? W końcu kupiłem Kindle z reklamami na ekranie blokady, aby zaoszczędzić kilka dolców i nie przeszkadza mi to. (Chociaż nigdy nie kupiłbym telefonów Prime Exclusive, które przyszedł z reklamami na ekranie blokadyi podobno nikt inny by tego nie zrobił.)

Apple powtórzyło ten pomysł, mówiąc o tym, jak widzi bardziej bogaty w funkcje ekran blokady jako sposób na ułatwienie korzystania z telefonu mniej. Szef oprogramowania Apple Craig Federighi odnoszący się do ekranu blokady jako „twarz telefonu” i powiedział, że funkcje, takie jak działania na żywo, mogą ułatwić uzyskanie szybkich informacji bez konieczności odblokowywania telefonu i otwierania się na wszystkie rozproszenia w środku. „Jeśli możesz uzyskać odpowiedź na pierwszy rzut oka, nie odblokowujesz”, powiedział, „a kiedy już odblokujesz telefon, prawie zapominasz, dlaczego tam jesteś!”

Umożliwienie dostosowania ekranu blokady to dobry pomysł!
Obraz: Jabłko

Ale otwierając tę ​​przestrzeń, firmy te oferują aplikacjom i reklamodawcom szansę na jeszcze większe zbliżenie się do Ciebie. Deweloperzy z pewnością zbudują działania na żywo, które pozostaną na długo po tym, jak będą przydatne, aby lepiej cię złapać za każdym razem, gdy telefon się zapali. Platformy znajdą sposoby na przeciągnięcie większej ilości swoich treści na ekrany blokady, próbując podłączyć Cię do kanału, zanim jeszcze naciśniesz przycisk.

Ogólnie rzecz biorąc, większość użytkowników nie zmienia swoich ustawień i lepiej wierzyć, że programiści wykorzystają to na swoją korzyść. „Konsumenci przejdą od szukania treści do konsumowania tego, co jest im pokazywane” Dyrektor generalny InMobi, Naveen Tewari, powiedział Forbes kiedy wystartował Glance. To super ponure! I prawdopodobnie prawda!

Przede wszystkim przyszłość przypominająca spojrzenie to sposób na jeszcze większe przekształcenie smartfonów w urządzenia przeznaczone wyłącznie do konsumpcji. I czy „łatwiejszy dostęp do niekończących się źródeł średnio interesujących treści” naprawdę jest wart zachodu? Uważam, że gdy staramy się zresetować nasze relacje z technologią, powinniśmy znaleźć miejsca, aby Dodaj tarcia, aby dać ci to, czego potrzebujesz, gdy patrzysz na telefon… ale także aby uświadomić sobie, że wcale nie musisz na niego patrzeć. A jeśli, jak powiedział Federighi, zadaniem ekranu blokady jest pomoc w unikaniu rozpraszania uwagi, nie wyobrażam sobie gorszego pomysłu niż umieszczenie kanału wideo w stylu TikTok między tobą a ekranem głównym.

Spojrzenie z pewnością będzie miało konkurencję, ale to już dobry przykład tego, dokąd to wszystko zmierza. W czerwcu odbył się Święto Spojrzenia na Żywo, wirtualny trzydniowy festiwal, który odbywał się w całości na ekranach blokady użytkowników. Przesyłała strumieniowo koncerty i interaktywne wyzwania, samouczki na żywo i wywiady oraz mnóstwo treści dotyczących zakupów na żywo do ponad 70 milionów użytkowników. To jak festiwal muzyczny, na który zostajesz przeniesiony za każdym razem, gdy ktoś wyśle ​​Ci SMS-a. To brzmi rozpraszająco, frustrująco i po prostu wyczerpująco.

Nie ma wątpliwości, że nasze ekrany blokady mogłyby być lepsze. Cała „bieżąca lista powiadomień” nie jest świetna, a dążenie do większej personalizacji sprawi, że wielu użytkowników będzie zadowolonych. Ale ta przestrzeń powinna należeć tylko do użytkowników i użytkowników, a nie zamieniać się w kolejną pożywkę dla rozpraszania uwagi i reklamy. Powinniśmy odzyskać kontrolę nad naszymi telefonami, a nie oddawać ich więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Lords mówią, że rząd musi „wykroczyć poza” obecne podejście do LLM

Komisja Lorda wzywa rząd do uczynienia konkurencji rynkowej w zakresie sztucznej inteligencji (AI) „wyraźnym celem polityki”, krytykując jednocześnie jego „nieodpowiednie i pogarszające się”...

Zespół doradców ds. zrównoważonego rozwoju IT: Jak CIO mogą mierzyć emisję dwutlenku węgla i zużycie energii

W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie, CIO w coraz większym stopniu dostrzegają znaczenie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności za środowisko. W ramach tych...

Wyniki Apple za drugi kwartał 2024 r. ożywione przez Six Colors, także w formie wideo

Wczoraj ukazała się informacja o Jabłko Raport o wynikach za drugi kwartał 2024 r., który był prawie zgodny z oczekiwaniami – przychody wyniosły...
Advertisment