Fani Ostatni z nas odszedł od Środowa prezentacja PlayStation z pustymi rękami po oczekiwaniu, że coś usłyszy wieloosobowa wersja franczyzyktóry był dyskutowane od 2018 r i był ma się ukazać jeszcze w tym roku. W piątek Naughty Dog mniej więcej powiedział, że pomysł, który wciąż jest w fazie rozwoju, potrzebuje więcej czasu i nie ma na myśli okna wydania.
W oświadczeniu wysłanym do Świergot, studio nie powiedziało, że gra wieloosobowa The Last of Us została opóźniona na czas nieokreślony, ale nie powiedziała też, kiedy i czy ten pomysł może faktycznie pojawić się na PlayStation. „W miarę postępu prac zdaliśmy sobie sprawę, że najlepszym rozwiązaniem dla gry jest dać jej więcej czasu” – powiedziało studio.
Według relacji z Bloombergaktóre trafiło wraz z oświadczeniem Naughty Dog (i wydaje się, że spowodowało jego publikację), zespół pracujący nad spinoffem dla wielu graczy The Last of Us został „zredukowany po niedawnej ocenie”, a „wielu jego programistów zostało przeniesionych do innych projektowanie.”
Naughty Dog powiedział, że rozwój tej ucieczki dla wielu graczy Ostatni z nas część 2, która została uruchomiona w 2020 roku, będzie kontynuowana. Pracuje także nad „innymi grami w fazie rozwoju, w tym nad nowym doświadczeniem dla jednego gracza”. To intrygujące, ponieważ w styczniu współprezes studia Neil Druckmann powiedział, że tak skończył z franczyzą Uncharted (pomimo tam zapowiedzi kontynuacji) i przechodziliśmy do nowych rzeczy.
Fani myśleli, że dowiedzą się czegoś o samodzielnej, wieloosobowej adaptacji The Last of Us na środowym PlayStation Showcase, głównie dlatego, że mówiono o tym od tak dawna i, oczywiście, seria właśnie zyskała ogromną popularność dzięki adaptacja telewizyjna na HBOktórego premiera odbyła się w styczniu, a zakończyła się w marcu.
Oryginalny Ostatni z nas zawierał komponent online dla wielu graczy o nazwie Factions, który zawierał różne tryby dla maksymalnie ośmiu graczy na przerobionych częściach map kampanii w grze.