Wyścigi samochodów seryjnych mają nowy silnik — Unreal 4 — z NASCAR 21: Zapłon, a jego zbliżenie pojawia się w zwiastunie rozgrywki Motorsport Games wydanym podczas Gamescom 2021. Pierwsze spojrzenie na samochody w grze pokazuje prezentację i szczegóły, które Zapłonpoprzednik, seria NASCAR Heat, miałby trudności ze spotkaniem z silnikiem Unity.
NASCAR 21: Zapłon to projekt od podstaw, dyrektor naczelny Motorsport Games Dmitry Kozko powiedział Polygon na początku tego miesiąca. Nowa wytwórnia wydawnicza (spółka zależna firmy wydawniczej Motorsport.com) przejęła franczyzę NASCAR w zeszłym roku. Tegoroczna gra korzysta z Unreal 4, a także autorskiego pakietu fizyki Studio 397 dla rWspółczynnik 2 symulacja wyścigów na PC.
Wierność wizualna to nie jedyna jakość, jakiej oczekują fani NASCAR. Motorsport Games wspomina, że Fordy, Chevy i Toyoty z serii Cup będą ścigać się z różnymi pakietami aerodynamicznymi – na przykład dla superspeedów, średnich owali, krótkich torów i torów drogowych. Może spóźnię się na imprezę, ale to brzmi jak dla mnie pierwszy raz w grach NASCAR na nowoczesnych platformach.
Motorsport Games zwraca również uwagę na konfigurację pojazdów, przyznając, że wiele z tych danych to super tajne, zastrzeżone rzeczy, na które kierowcy nie pozwolą ci patrzeć, nawet jeśli są inwestorami w twoim studio (jak Joey Logano i Brad Keselowski są). NASCAR 21: Zapłon zwróci szczególną uwagę na krytyczny element planowania i strategii wyścigów w grach wideo, ale Motorsport Games obiecuje, że nadal będzie to łatwe za jednym przyciskiem dla tych, którzy nie potrzebują takiej wierności.
NASCAR 21: Zapłon wypuszcza 28 października na PlayStation 4, Windows PC i Xbox One, a ulepszone wersje na PlayStation 5 i Xbox Series X zostaną uruchomione później (bezpłatnie dla tych, którzy kupią poprzednią wersję konsoli).
Jest to licencja, która ma problemy z przyciągnięciem uwagi konsumentów lub inwestycji na poziomie AAA ze strony wydawców, ale Motorsport.com wydaje się, że przynajmniej poważnie myśli o tym, aby to zadziałało. Dowiemy się, kiedy gra się wystartuje, zwłaszcza że głębia i złożoność trybów kariery lub inne funkcje nie będą znane do tego czasu. Ale już wygląda na znacznie bardziej dopracowaną i wyrenderowaną niż seria Heat, która nigdy nie wyglądała na dużo, ale miał mocną rozgrywkę wyścigową.