Trwa gorączka złota generatywnej sztucznej inteligencji – nie należy się jednak spodziewać, że w najbliższym czasie przyniesie ona zyski.
Firma jest już całkiem rentowna, osiągając zysk netto do ponad 12 miliardów dolarów przy przychodach wynoszących 36,5 miliarda dolarów w samym ostatnim kwartale. Oczekuje się jednak, że wzrost przychodów spółki w przyszłości będzie wolniejszy. Jednocześnie wydaje więcej niż kiedykolwiek na sztuczną inteligencję i metaświat.
„Historycznie rzecz biorąc, inwestowanie w tworzenie nowych, skalowanych doświadczeń w naszych aplikacjach było bardzo dobrą długoterminową inwestycją zarówno dla nas, jak i dla inwestorów, którzy pozostali przy nas” – powiedział Zuckerberg podczas rozmowy o wynikach pierwszego kwartału, porównując Historie i szpule. „Początkowe oznaki również tutaj są całkiem pozytywne. Ale zbudowanie wiodącej sztucznej inteligencji będzie również większym przedsięwzięciem niż inne doświadczenia, które dodaliśmy do naszych aplikacji, a to prawdopodobnie zajmie kilka lat.
Powiedział, że od tego czasu asystent Meta AI został „wypróbowany” przez „dziesiątki milionów ludzi”. został szeroko udostępniony w zeszłym tygodniu, choć można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę jego widoczność w obszarach takich jak pole wyszukiwania na Instagramie. Prawdziwym testem będzie to, czy Meta AI stanie się produktem, do którego ludzie będą często wracać i czy wiele osób będzie chciało korzystać z asystenta AI w aplikacjach społecznościowych.
Patrząc w przyszłość, Meta widzi wiele sposobów zarabiania na swoim asystentze, z którego obecnie można korzystać bezpłatnie.
„Istnieje kilka sposobów na zbudowanie ogromnego biznesu, w tym skalowanie komunikatów biznesowych, wprowadzanie reklam lub płatnych treści do interakcji ze sztuczną inteligencją oraz umożliwienie ludziom płacenia za korzystanie z większych modeli sztucznej inteligencji i dostęp do większej mocy obliczeniowej” – powiedział Zuckerberg. „Co więcej, sztuczna inteligencja już pomaga nam zwiększać zaangażowanie w aplikacje, co w naturalny sposób prowadzi do wyświetlania większej liczby reklam i bezpośredniego ulepszania reklam, aby zapewniały większą wartość”.
Inna ścieżka niż OpenAI
Mniej więcej w ciągu najbliższego roku Zuckerberg zasugerował, że wykorzystanie Meta AI mogłoby również poprawić jakość reklam, co oznacza, że firma przeanalizuje sposób, w jaki ludzie korzystają z jego asystenta, aby lepiej zrozumieć, czym są zainteresowani zakupem. Takie podejście stawia Meta na innej ścieżce niż OpenAI, które jak dotąd opierało się reklamie jako modelowi biznesowemu na rzecz subskrypcji i rodzącego się skupienia na przedsiębiorstwach.
„Kiedyś myślałem, że okulary AR nie będą produktem głównego nurtu, dopóki nie będziemy mieli w pełni holograficznych wyświetlaczy” – powiedział. „Ale teraz wydaje się całkiem jasne, że istnieje również znaczący rynek modnych okularów AI bez wyświetlacza”.