Zuckerberg: Meta zajmie lata, zanim zacznie zarabiać na generatywnej sztucznej inteligencji


Trwa gorączka złota generatywnej sztucznej inteligencji – nie należy się jednak spodziewać, że w najbliższym czasie przyniesie ona zyski.

Firma jest już całkiem rentowna, osiągając zysk netto do ponad 12 miliardów dolarów przy przychodach wynoszących 36,5 miliarda dolarów w samym ostatnim kwartale. Oczekuje się jednak, że wzrost przychodów spółki w przyszłości będzie wolniejszy. Jednocześnie wydaje więcej niż kiedykolwiek na sztuczną inteligencję i metaświat.

„Historycznie rzecz biorąc, inwestowanie w tworzenie nowych, skalowanych doświadczeń w naszych aplikacjach było bardzo dobrą długoterminową inwestycją zarówno dla nas, jak i dla inwestorów, którzy pozostali przy nas” – powiedział Zuckerberg podczas rozmowy o wynikach pierwszego kwartału, porównując Historie i szpule. „Początkowe oznaki również tutaj są całkiem pozytywne. Ale zbudowanie wiodącej sztucznej inteligencji będzie również większym przedsięwzięciem niż inne doświadczenia, które dodaliśmy do naszych aplikacji, a to prawdopodobnie zajmie kilka lat.

Powiedział, że od tego czasu asystent Meta AI został „wypróbowany” przez „dziesiątki milionów ludzi”. został szeroko udostępniony w zeszłym tygodniu, choć można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę jego widoczność w obszarach takich jak pole wyszukiwania na Instagramie. Prawdziwym testem będzie to, czy Meta AI stanie się produktem, do którego ludzie będą często wracać i czy wiele osób będzie chciało korzystać z asystenta AI w aplikacjach społecznościowych.

Patrząc w przyszłość, Meta widzi wiele sposobów zarabiania na swoim asystentze, z którego obecnie można korzystać bezpłatnie.

„Istnieje kilka sposobów na zbudowanie ogromnego biznesu, w tym skalowanie komunikatów biznesowych, wprowadzanie reklam lub płatnych treści do interakcji ze sztuczną inteligencją oraz umożliwienie ludziom płacenia za korzystanie z większych modeli sztucznej inteligencji i dostęp do większej mocy obliczeniowej” – powiedział Zuckerberg. „Co więcej, sztuczna inteligencja już pomaga nam zwiększać zaangażowanie w aplikacje, co w naturalny sposób prowadzi do wyświetlania większej liczby reklam i bezpośredniego ulepszania reklam, aby zapewniały większą wartość”.

Reklama

Inna ścieżka niż OpenAI

Mniej więcej w ciągu najbliższego roku Zuckerberg zasugerował, że wykorzystanie Meta AI mogłoby również poprawić jakość reklam, co oznacza, że ​​firma przeanalizuje sposób, w jaki ludzie korzystają z jego asystenta, aby lepiej zrozumieć, czym są zainteresowani zakupem. Takie podejście stawia Meta na innej ścieżce niż OpenAI, które jak dotąd opierało się reklamie jako modelowi biznesowemu na rzecz subskrypcji i rodzącego się skupienia na przedsiębiorstwach.

„Kiedyś myślałem, że okulary AR nie będą produktem głównego nurtu, dopóki nie będziemy mieli w pełni holograficznych wyświetlaczy” – powiedział. „Ale teraz wydaje się całkiem jasne, że istnieje również znaczący rynek modnych okularów AI bez wyświetlacza”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Po zakończeniu okresu próbnego wyszukiwarki Google Departament Sprawiedliwości domaga się sankcji za brakujące wiadomości

Jak wynika z piątkowych mów końcowych, los branży wyszukiwania Google jest w rękach sędziego Amita Mehty.Departament Sprawiedliwości i państwa skarżące przedstawiły swoje ostatnie...

Gwiezdne Wojny: Mroczne widmo ulepsza się z każdym spin-offem, który inspiruje

Gwiezdne Wojny: Widmowe zagrożenie ma 25 lat i ponownie w kinach z okazji Dnia Gwiezdnych Wojen („Niech 4-ty będzie z...

Microsoft potrzebuje trochę czasu, aby „dopracować” aktualizacje Copilot AI w systemie Windows

Microsoftu najnowsze wpisy na blogu programu Windows Insider powiedzieć, że jeśli chodzi o testowanie nowych funkcji Copilot w systemie Windows 11: „Zdecydowaliśmy się...
Advertisment