Wywiad z CIO: Attiq Qureshi, dyrektor ds. informacji cyfrowej, Manchester United


Menedżerowie wyższego szczebla w zarządach każdej korporacji lubią rozmawiać o wygrywaniu. Wygrywanie transakcji, zdobywanie udziału w rynku, zdobywanie klientów. Jest to język, z którego powinien korzystać każdy lider IT, jeśli chce wywrzeć wpływ na organizację.

Jednak dla Attiqa Qureshiego, dyrektora ds. informacji cyfrowej w klubie piłkarskim Manchester United, dyskusje na sali konferencyjnej na temat zwycięstwa oznaczają dosłownie zwycięstwo.

„Przede wszystkim naszym priorytetem jako organizacji jest wygrywanie meczów piłkarskich, a ostatecznie rywalizacja o mistrzostwa, walka o trofea i tak dalej. To naprawdę ważne” – mówi.

Nie da się od tego uciec, jeśli Twoje biuro mieści się na Old Trafford – stadionie na 74 000 miejsc, który jest największym klubowym stadionem piłkarskim w Wielkiej Brytanii i drugim co do wielkości po Wembley.

„Kiedy wchodzisz do biura i patrzysz na wschodnią trybunę, to jest po prostu wspaniałe, wspaniałe uczucie. To świetne miejsce do pracy. Jest wielu bystrych ludzi, wielu zaangażowanych w sukces Manchesteru United. To wspaniała marka, gdziekolwiek się udasz, na świecie” – mówi.

Jednak pomimo prestiżowego charakteru jego pracodawcy i wyjątkowego środowiska pracy, Qureshi pragnie podkreślić, że jego praca w dużej mierze wiąże się z codziennymi podstawami zarządzania systemami informatycznymi i cyfrowymi.

Reklama

„Nadal jesteśmy dużym przedsiębiorstwem. Dużo pracujemy nad platformami danych i CRM [customer relationship management] platformy. Zmieniamy nasz model operacyjny na sposób prowadzenia handlu elektronicznego. Mamy 1200 stałych pracowników, a w dniu meczu liczba ta rośnie o kolejne 3000. Mamy więc do czynienia ze wszystkimi typowymi wyzwaniami, przed jakimi staje przedsiębiorstwo, takimi jak HR, finanse, zaopatrzenie itp.” – mówi.

Organizacja wieloaspektowa

Wiele z tego, co wyróżnia operacje IT – Qureshi ma doświadczenie jako CIO w firmach zajmujących się sprzedażą detaliczną i finansami w Manchesterze i okolicach – wynika z zakresu działań, które obejmuje globalna organizacja sportowa.

„Jedną rzeczą, której osoby z zewnątrz prawdopodobnie nie rozumieją tak bardzo, jest to, jak wieloaspektową organizacją jesteśmy. Jesteśmy oczywiście odnoszącym duże sukcesy klubem piłkarskim o bardzo długiej historii. Ale jesteśmy także bardzo dużą firmą B2B [business-to-business] organizacja posiadająca sponsoring komercyjny. Jesteśmy ogromną firmą B2C [business-to-consumer] organizacja – w dni meczowe na stadionie przebywa 70 000 widzów, a kolejne 70 000 przyjeżdża w ciągu miesiąca w ramach atrakcji turystycznej.

W typowy dzień meczowy z naszej aplikacji i strony internetowej będzie korzystać milion osób

Attiq Qureshi, Manchester United

Qureshi dołączył do klubu w grudniu 2022 roku – w przeciwieństwie do niektórych jego współpracowników nie wiąże się to z żadnymi opłatami za transfer. To tylko telefon od headhuntera.

„Dla mnie to bardzo znajomy teren. Chodzi o automatyzację, wydajność, doskonałość operacyjną – i to rozciąga się na takie rzeczy, jak bezpieczeństwo tłumu, ochrona, żywność i wiele innych dziedzin. Bardzo ważna jest efektywność i efektywność jazdy we wszystkich tych obszarach. Podobnie jak większość organizacji, staramy się zapewnić naszym współpracownikom z pierwszej linii narzędzia, aby mogli być jak najlepsi” – mówi.

Partnerzy handlowi

Innym aspektem pracy, charakterystycznym dla sportu, jest zaangażowanie firm technologicznych jako partnerów handlowych klubu. Na przykład, specjalista ds. łączności zdalnej TeamViewer jest głównym sponsorem koszulek męskich i żeńskich drużyn piłkarskich.

Personel pracujący w klubowym megastore korzysta z zestawów słuchawkowych z oprogramowaniem TeamViewer do rzeczywistości rozszerzonej, aby przyspieszyć inwentaryzację, podczas gdy pracownicy naziemni korzystają z aplikacji zdalnego dostępu do sterowania systemami nawadniającymi na Old Trafford i poligonie Carrington. Obie organizacje uruchomiły niedawno inicjatywę pod nazwą SheSportTech ma zachęcać kobiety do rozwijania kariery w technologiach sportowych.

„Mamy dość ciekawe i odważne podejście, próbujemy różnych rzeczy, a jeśli nie działają, nie stanowi to problemu. Jeśli jednak zadziałają, bardzo szybko zostaną osadzone jako systemy produkcyjne. Otrzymujemy przy tym duże wsparcie ze strony TeamViewer, więc jeśli chcemy czegoś spróbować, nie jesteśmy sami” – mówi Qureshi.

Klub zrzesza około 100 osób zajmujących się technologią, co obejmuje wkład partnerów – Kolejnym sponsorem jest firma świadcząca usługi IT DXC.

Występ piłkarski

Technologia TeamViewer pomaga również bezpośrednio wspierać wyniki drużyn w piłce nożnej. Podobnie jak większość klubów, sztab trenerski Man Utd w szerokim zakresie wykorzystuje dane zawodników do wspierania treningu i taktyki za pośrednictwem zespołu analityków danych.

„Nasi analitycy, którzy wspierają naszych trenerów, chodzą na mecze i podejmują decyzje w czasie rzeczywistym, zabierali ze sobą mnóstwo technologii. Są to osoby bardzo żądne danych. Część tych danych będzie ustrukturyzowana, a część nie – mogą to być nagrania wideo, notatki, aplikacje – i muszą to zabrać ze sobą, szczególnie na mecze wyjazdowe. To [previously] polegało na kopiowaniu wszystkich tych danych lub nawet dosłownie wkładaniu komputera pod pachę i chodzeniu na mecze” – mówi Qureshi.

„Teraz mają zdalny dostęp do własnego środowiska. Mają dostęp do wszystkich swoich informacji w znanym im formacie, ponieważ są one z powrotem na poligonie. Jest to znacznie bezpieczniejsze i nie narażają się na ryzyko, że nie będą mieli tej jednej potrzebnej informacji. To dobry przykład, w którym jest jeden lub dwa kroki [from IT] do występów piłkarskich. Wiemy, że technologia, w szczególności użycie TeamViewer w tym przykładzie, pozwoliła na szybsze i łatwiejsze podejmowanie decyzji”.

Istnieje również jedna bardzo szczególna grupa pracowników, którzy czasami nie mają nic przeciwko wymaganiu odrobiny wsparcia technicznego ze strony zespołu Qureshi.

„Mój zespół wsparcia IT jest bardzo, bardzo pomocny” – mówi ze śmiechem. „Dlatego nie jest niczym niezwykłym, że menedżer lub zawodnik dzwoni do nich bezpośrednio i prosi o odrobinę pomocy. Ale gracze [these days] są znacznie bardziej technologiczni – są może o dwie i pół dekady młodsi ode mnie”. Nie zależałoby mu na tym, którzy gracze potrzebują największej pomocy – odmawiał odpowiedzi z uśmiechem.

Inteligentny stadion

Patrząc w przyszłość, wokół organizacji panuje szum po zakupie za 1,25 miliarda funtów 25% klubu przez miliardera, założyciela Ineos, Jima Ratcliffe’a, który przejął kontrolę nad operacjami piłkarskimi. Ratcliffe chce zainwestować w infrastrukturę klubu, a w szczególności wybudować nowy, ulepszony stadion.

Qureshi uważa, że ​​Old Trafford już jest „jednym z najlepszych”. połączone stadiony w Europie”, a kibice oczekują, że dostęp do Internetu będzie łatwo dostępny nawet wtedy, gdy w dniu meczu wszystkie miejsca będą zajęte – a także szerokie wykorzystanie Wi-Fi dla łączności personelu i fanów. Klub idzie także dalej w kierunku sprzedaży biletów cyfrowych, które choć już wyeliminowały formę papierową, robią kolejny krok w oparciu o aplikacje, aby pomóc stłumić reklamę biletów.

„Prawdopodobnie największym skokiem będzie to, co stanie się ze stadionem, ponieważ wtedy naprawdę wkroczymy w sferę automatyzacji i inteligentnego stadionu. Choć wszystko inne będzie wyglądało znajomo, ale będzie większe i lepsze, tamto może wyglądać zupełnie inaczej” – mówi.

„Jeśli spojrzysz na niektóre z najwspanialszych stadionów na świecie, prawdopodobnie zostały zaprojektowane dziesięć lub więcej lat temu. Mamy więc prawdziwą szansę, czy to poprzez przebudowę, czy nowy stadion, aby objąć prowadzenie – mieć automatyzację i inteligencję od pierwszego dnia.

Podczas gdy na boisku Man Utd zaciekle rywalizuje ze swoimi rywalami, w relacjach pomiędzy liderami IT klubów panuje bardziej atmosfera współpracy.

„Naszym celem jest piłka nożna. Ale potrzeba wiele, aby tak się stało. A prowadzenie tego przedsiębiorstwa wymaga jeszcze więcej. Zostawiamy piłkę nożną analitykom danych i trenerom. Naszym zadaniem jest wspieranie organizacji”

Attiq Qureshi, klub piłkarski Manchester United

„Według naszych badaczy mamy miliard obserwujących – to jedna ósma wszystkich ludzi [in the world]. W typowy dzień meczowy z naszej aplikacji i strony internetowej będzie korzystać milion osób. Jesteśmy organizacją hotelarską – jedną z rzeczy, która mnie najbardziej zaskoczyła, było to, że mamy 147 szefów kuchni. Na tym polega złożoność i skala naszego wyzwania”.

“Mam dwa [professional] sieci. Jednym z nich jest Premier League – organizowano tam wydarzenia [the new] Tottenhamu Hotspur [stadium] i to jest po prostu niesamowite, nie ma na to innego słowa. Na miejscu jest nawet browar. A potem mniejsza sieć europejskich klubów. Stoją przed takimi samymi wyzwaniami jak my. Wszyscy robią bardzo podobne rzeczy – automatyzację danych, wydajność, bezpieczeństwo cybernetyczne. Są one ważne dla nich wszystkich” – mówi Qureshi.

Jednak koncentracja na wygrywaniu pozostaje wszechobecna i leży u podstaw wszystkiego, co robi zespół IT.

„Piłka nożna jest absolutnie naszym celem. Ale potrzeba wiele, aby tak się stało. A prowadzenie tego przedsiębiorstwa wymaga jeszcze więcej. Zamierzamy zostawić piłkę nożną analitykom danych i trenerom. Naszym zadaniem jest wspieranie organizacji” – mówi.

„Pracując w przedsiębiorstwach, możesz mierzyć swoje wyniki kilka razy w roku, a może co kwartał – może to być niewielki wzrost udziału w rynku lub wzrost przychodów, albo może to być wprowadzenie na rynek nowego produktu. Ale tutaj sprawdzacie się jako organizacja cztery, pięć lub sześć razy w miesiącu.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

SteelSeries przedstawia białe słuchawki Arctis Nova Pro Series

Jesienią 2023 r. magazyn Fashionista ujawnił światu tajemnicę, że kolor biały będzie „to” kolorem wiosny 2024 r. Dziś SteelSeries.com, oryginalna marka e-sportu, która...

Zwolnienia Tesli uderzyły w zespół Supercharger w chwili, gdy miał on przejąć ładowanie pojazdów elektrycznych

Tesla była o krok od przejęcia ładowania pojazdów elektrycznych w USA – wtedy nadeszły zwolnienia. Dziś wiele placówek poinformowało, że firma zwolniła setki...

ASUS przedstawia laptopy Chromebook z serii CZ

Firma ASUS ogłosiła dzisiaj serię laptopów ASUS Chromebook CZ dostosowaną do potrzeb uczniów szkół podstawowych i gimnazjów K12, które oferują przenośną i trwałą...
Advertisment