Zwolnienia Tesli uderzyły w zespół Supercharger w chwili, gdy miał on przejąć ładowanie pojazdów elektrycznych


Tesla była o krok od przejęcia ładowania pojazdów elektrycznych w USA – wtedy nadeszły zwolnienia.

Dziś wiele placówek poinformowało, że firma zwolniła setki pracowników zaledwie kilka tygodni po zwolnieniu 10 procent (około 14 000 osób) globalnej siły roboczej. Mówi się, że szczególnie mocno ucierpiał dział Tesli ds. Superchargerów, a kilku przyszłych pracowników stwierdziło, że zwolniono prawie cały zespół.

Według InformacjaRebecca Tinucci, starsza dyrektor ds. ładowania pojazdów elektrycznych w Tesli, odchodzi z firmy wraz z większością 500-osobowego zespołu, który nadzorowała. Tinucci nadzorowała wysiłki mające na celu uzyskanie niemal powszechnego wsparcia innych producentów samochodów dla północnoamerykańskiego standardu ładowania Tesli (NACS), co było ogromnym wyczynem, który zapewnił jej miejsce na liście „TIME100 Climate” i MotorTrend„Lista mocy”, jak zauważył Elektrek.

Mówi się, że szczególnie mocno ucierpiał dział Tesli zajmujący się doładowaniami

Sprawy zaczęły się rozwijać w listopadzie 2022 r., kiedy Ogłoszono Teslę że otwiera swoją wtyczkę i sieć ładowania pojazdów elektrycznych dla innych producentów samochodów. Pomysł polegał na zapewnieniu reszcie branży dostępu do bardziej niezawodnych stacji doładowania Tesli w czasach, gdy ładowanie pojazdów elektrycznych jest ryzykowną i niepewną propozycją, a jednocześnie umożliwienie firmie dostępu do federalnych funduszy o wartości miliardów dolarów na przyszłą infrastrukturę ładowania.

Ford był pierwszy, potem GMi wtedy wszyscy inni. Ostatnio dwóch światowych producentów samochodów, Grupa Volkswagena I Stellantisjako ostatni – i ostatni – oświadczyli, że przyjmą standard ładowania Tesli w swoich przyszłych pojazdach elektrycznych.

Reklama

Decyzja Tesli o zwolnieniu prawie całego zespołu Supercharger w momencie triumfu może sygnalizować zmianę strategii. Na przykład, Elektrek również zgłoszone że firma wycofuje się z czterech umów najmu nowych stacji ładowania na obszarze Nowego Jorku. Jednak ci, których dotknęły dzisiejsze cięcia, twierdzili, że byli oślepieni tą wiadomością.

„Wow, to jest prawdziwe. Nie mogę w 100% potwierdzić, że cała organizacja #TeslaCharging została zwolniona, ale mój zespół i ja z pewnością tak się stało” – William Navarro Jameson, kierownik strategicznych programów ładowania, – napisał na swoim profilu na LinkedIn. „Gdy będę próbował poskładać wszystko w całość, podzielę się tym, co mogę”.

Jameson napisał później w X, że „@elonmusk zwolnił całą naszą organizację zajmującą się ładowaniem”, dodając, że zwolnienia stanowią „wyjątkową okazję dla branży do wykorzystania nowo dostępnego talentu i wiedzy specjalistycznej w tej dziedzinie”.

„Jeśli Tesla ustąpi koronie ładującej” – dodał – „kto wystąpi naprzód?”

George Bahadue, starszy menedżer ds. pozyskiwania lokalizacji i rozwoju biznesu w ramach komercyjnego programu ładowania Tesli, powiedział także na LinkedIn że został zwolniony. „Dla zespołu Supercharger to nie koniec, to początek nowego rozdziału” – napisał.

„Jeśli Tesla ustąpi koronie ładowania, kto wystąpi?”

Sieć doładowań Tesli jest powszechnie uznawana za lepszą od wielu zewnętrznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, z których większość jest wyposażona w wtyczki CCS i rzadziej wykorzystywany standard ładowania CHAdeMO. Firma twierdzi, że ma na całym świecie 45 000 stacji doładowania, z czego 12 000 znajduje się w USA.

W swoim najnowszym raporcie o zarobkachTesla podała, że ​​w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2024 r. zainstalowała 6249 stacji doładowania wyposażonych w 57 579 złączy. Liczba instalacji na stacjach wzrosła o 26% rok do roku, a liczba złączy o 27%. Był to rzadki obszar wzrostu dla firmy, która widziała swój sprzedaż i zyski spadają od zeszłego roku wraz ze spadkiem popytu na pojazdy elektryczne.

Pozostaje ładowanie pojazdów elektrycznych drażliwy punkt dla całej branży, przy czym liczne badania wskazują na obawy konsumentów dotyczące stanu ładowania w USA. Wiele osób snuło teorię, że dzięki lepszemu i bardziej niezawodnemu ładowaniu nastąpi znaczna poprawa wykorzystania pojazdów elektrycznych.

Podczas rozmowy telefonicznej o zarobkach Elon Musk pośpieszył z pomocą działowi motoryzacyjnemu Tesli, woląc agresywnie zachwalać nowo odkryty status firmy jako przedsięwzięcia opartego na sztucznej inteligencji i promować jej wysiłki na rzecz wyprodukowania w pełni autonomicznego robotaxi. Przyszłość jest jasna, upierał się, ponieważ Tesla zamierza „rozwiązać kwestię autonomii”.

Ile razy podczas godzinnej rozmowy pojawiło się ładowanie pojazdów elektrycznych lub superładowarek Tesli? Zero.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Platformy Intel AI przyspieszają modele Microsoft Phi-3 GenAI

Firma Intel zweryfikowała i zoptymalizowała swoje portfolio produktów AI dla klientów, urządzeń brzegowych i centrów danych dla kilku otwartych modeli z rodziny Phi-3...

Humane szuka kupca po rozczarowującym debiucie AI Pin

Humane, startup stojący za słabo ocenianymi Komputer do noszenia AI Pin, już poszukuje potencjalnego nabywcy na swoją działalność. To według raport z...

Czy iPad Pro M4 ma tajemniczy czujnik w aparacie?

Apple w tym miesiącu ogłosiło nowa generacja iPada Pro, wyposażony w chip M4 i smuklejszy. Jednak firma po cichu usunął ultraszerokokątny obiektyw...
Advertisment