Take-Two Interactive, firma zajmująca się grami, stojąca za franczyzami takimi jak Grand Theft Auto, NBA 2 tysI Bioshockogłosiła środki cięcia kosztów, które spowodują zwolnienie „około pięciu procent” globalnej siły roboczej i rezygnację z kilku projektów już będących w fazie rozwoju.
Spółka podała w raporcie SEC opublikowany we wtorek że „usprawnia swoją strukturę organizacyjną, co wyeliminuje zatrudnienie i zmniejszy przyszłe potrzeby rekrutacyjne”. Take-Two twierdzi, że poniesie opłaty w wysokości do 200 milionów dolarów za wdrożenie „programu redukcji kosztów”, którego celem jest zaoszczędzenie firmie ponad 165 milionów dolarów rocznie. Oczekuje się, że wysiłki mające na celu redukcję zatrudnienia zostaną „w dużej mierze zakończone” do 31 grudnia 2024 r.
Pięcioprocentowa redukcja zatrudnienia dotyczy około 579 z 11 580 pracowników, które Take-Two ujawniło w swoim najnowszy raport o wpływie. Firma nie określiła, które zespoły zostaną dotknięte lub które projekty zostaną porzucone. Grand Theft Auto VIprawdopodobnie nie będzie to miało wpływu na długo oczekiwany tytuł, którego premiera ma nastąpić w przyszłym roku.