W Time Flies uzupełnij swoją listę wiader — jak mucha


Jedna z dziwniejszych gier ujawnionych podczas tegorocznych Letni Festiwal Gier był niewątpliwie Czas leci. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to skromna gra na czas, w której eksplorujesz dom i próbujesz osiągnąć jak najwięcej celów, zanim umrzesz. Każdy bieg trwa od jednej do dwóch minut.

Ale kapryśna muzyka w zwiastunie przeczyła nihilistycznemu sloganowi, który pojawia się na końcu jak upuszczony mikrofon: „Jesteś muchą. Twoje życie jest krótkie. Wykorzystaj jak najlepiej czas, który masz. Ponieważ wszyscy umrzemy”.

„Byłem zainteresowany posiadaniem muchy jako czegoś bezsensownego, prawie denerwującego”, powiedział mi szwajcarski projektant i animator Michael Frei, połowa zespołu programistów gry (wraz z programistą Raphaëlem Munozem). „I zrobić coś znaczącego jak mucha na świecie z listą rzeczy do zrobienia […] Myślę, że codziennie zadajemy sobie pytanie: „Co ma dla mnie znaczenie? Co mam zrobić ze swoim życiem?”

W Czas leci, przejmujesz kontrolę nad muchą w minimalistycznie narysowanym świecie, który w granym przez nas demo składał się z kilku pokoi w domu lub mieszkaniu. Podczas eksploracji każdego pokoju pojawiają się okazje, aby sprawdzić przedmioty z listy wiader muchy, jednocześnie próbując uniknąć nagłego zakończenia i tak krótkiego życia stworzenia. Mucha marzy o upiciu się przed śmiercią; zanurkuj głową w czekający kieliszek z winem, a utoniesz, ale wylądujesz obok kropli na stole obok, a twoja lista stanie się o jedną pozycję krótsza. Odkrywanie domu i znajdowanie właściwych punktów interaktywności tworzy uproszczoną, ale zabawną pętlę rozgrywki, która bez wątpienia zainspiruje graczy do szukania najszybszych tras, aby osiągnąć jak najwięcej celów w jednym życiu.

Frei powiedział, że to jeden ze sposobów na grę, chociaż tak jak w prawdziwym życiu, latanie i umieranie bez osiągnięcia jednego sensownego celu jest równie ważne.

„Wydaje mi się, że ostatecznie zależy to od gracza” – powiedział.

Reklama

Zdjęcie: Michael Frei, Raphaël Munoz / Grywalne

Jest jeszcze jedna zmarszczka: Twój przydzielony czas gry różni się w zależności od Twojej lokalizacji geograficznej. Gra porównuje Twój adres IP z listą oczekiwanej długości życia według kraju, a następnie przypisuje Ci równoważną liczbę sekund. Gracze w krajach o lepszej opiece zdrowotnej i mniejszym zanieczyszczeniu będą mieli kilka sekund dłużej na zbadanie, zanim ich mucha padnie martwa ze starości.

„Wiesz, w zależności od tego, gdzie mieszkasz, masz więcej szczęścia lub mniej szczęścia w życiu” – zauważył Frei, który mieszka w Szwajcarii – kraju o jednej z najwyższych długości życia na świecie.

Czas leci wydaje się znacznie mniej abstrakcyjna niż poprzednie gry Frei, Plug & Play (2015) i Dzieci (2019), które bardziej przypominają interaktywne filmy krótkometrażowe, w których popychają, ciągną i szturchają postacie w surowym, czarno-białym otoczeniu. Czas leci to jego pierwszy projekt, w którym cokolwiek przypomina tradycyjną mechanikę lub cele rozgrywki. Nie oznacza to, że będziesz awansować w drzewkach umiejętności swojej muchy, ale mimo wszystko jest to ewolucja.

Naocznie, Czas leci został zainspirowany przez Szybowiec, stara gra na Maca. „To była pierwsza gra wideo, w którą grałem, na Mac Classic mojego ojca, pierwszym Macu, którego można było kupić w Szwajcarii”, wspomina Frei.

Oryginalny pomysł, który przekształcił się w Czas leci było rozszerzeniem przeglądarki, które przywoływało irytujące, bzyczące muchy wokół elementów witryny, które Cię śledzą. Rozważał również, aby tytułowa postać była pojedynczym pikselem, a nie prawdziwą animowaną muchą. Wygląda na to, że każdy nieco rozpoznawalny element gry został wyrzeźbiony z gliny obcego, mniej dostępnego pomysłu, a wynik jest czymś, czego nie możemy do końca przewidzieć. Frei powiedział, że są aspekty gry, których jeszcze nie pokazał i nie będzie ich omawiał.

„Mam szczęście, że mogę realizować projekty na własnych warunkach, co jest, jak sądzę, dużym przywilejem” – powiedział. Każdy projekt, który wykonał, ledwo sfinansował następny. „Mam wolność twórczą” – kontynuował. „Nie muszę spełniać niczyich oczekiwań. I to jest dla mnie interesujące.

„Również grać z oczekiwaniem publiczności. To zawsze jest całkiem interesujące”.

W ramach swoich badań programiści zbadali, co ludzie zwykle umieszczają na rzeczywistych listach życzeń. „To było bardzo przygnębiające przedsięwzięcie, ponieważ większość ludzi, którzy publikują swoje listy życzeń online, te listy są bardziej związane z chwaleniem się prawami niż z sensem” – powiedział Frei. „Nie mam listy rzeczy do zrobienia. Mam tylko nadzieję, że nie będę zbytnio żałować, kiedy umieram”.

Czas leci ma zostać wydany na Maca, Nintendo Switch i Windows PC w 2023 roku.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Szef prawny Poczty zataił szczegółowe informacje przed organem statutowym badającym pomyłki sądowe

Prawnik generalny Urzędu Pocztowego nie przedstawił Komisji ds. Przeglądu Spraw Karnych (CCRC) dowodów, które wiele lat wcześniej pozwoliłyby zidentyfikować największą pomyłkę sądową. W odpowiedzi...

NVIDIA GeForce NOW otrzymuje ulepszoną obsługę Steam Deck i 25 nowych gier

W tym miesiącu usługa GeForce NOW oferuje członkom 24 nowe gry. Długo oczekiwana gra Senua's Saga: Hellblade II studia Ninja Theory wkrótce...

Silicon Motion ogłasza wyniki za okres zakończony 31 marca 2024 r

Silicon Motion Technology Corporation (NasdaqGS: SIMO) („Silicon Motion”, „Spółka” lub „my”) ogłosiła dzisiaj swoje wyniki finansowe za kwartał zakończony 31 marca 2024 r....
Advertisment